αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤρεις απλοί τρόποι για να βελτιώσεις την κριτική σκέψη σου

Τρεις απλοί τρόποι για να βελτιώσεις την κριτική σκέψη σου

Είναι ένα λάθος που κάνουν ακόμα και leaders μέσα σε εταιρίες: Δεν έχουν κριτική σκέψη μέσα στο… χάος της καθημερινότητας. Όπως εξηγεί το Harvard Business Review, πολλοί ηγέτες και άνθρωποι των επιχειρήσεων δεν αφιερώνουν χρόνο για να αξιολογήσουν ένα θέμα από όλες τις πλευρές.

Συχνά στηρίζονται στο πρώτο συμπέρασμα- όποια και αν είναι τα στοιχεία. ‘Η ακόμα χειρότερα, θα επιλέξουν να «δουν» απλώς τα στοιχεία που υποστηρίζουν τις ήδη υπάρχουσες πεποιθήσεις τους.

Τα καλά νέα είναι ότι η κριτική σκέψη είναι ένα skill που μαθαίνεται. Στο ίδιο άρθρο του, το HBR λέει ότι υπάρχουν τρία απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την κριτική σκέψη σας. Όταν τα δείτε παρακα΄τω, ίσως να σκεφτείτε: «Το κάνω ήδη». Και ίσως το κάνετε, αλλά όχι τόσο επίμονα και διεξοδικά όσο θα μπορούσατε. Η καλλιέργεια αυτών των τριών βασικών συνηθειών σας βοηθά πολύ να γίνετε καλύτεροι σε μια ολοένα και πιο επιθυμητή δεξιότητα στην αγορά εργασίας και όχι μόνο.

1# Κάνε ερωτήσεις. Όπως έχουμε πει και σε άλλα άρθρα μας, η ικανότητα σου να κάνεις ερωτήσεις μπορεί να σε οδηγήσει σε σπουδαίες ανακαλύψεις και αποτελέσματα. Φυσικά, είναι δύσκολο να αμφισβητήσουμε τα πάντα. Φανταστείτε να περνάγατε την μέρα σας κάνοντας στον εαυτό σας ερωτήσεις σαν: Είναι ο ουρανός πραγματικά μπλε; Τι γίνεται αν το άτομο δίπλα μου δεν είναι η συνάδελφός μου αλλά… η δίδυμη αδερφή της; Πώς ξέρω πραγματικά ότι η οικονομία δεν θα καταρρεύσει αύριο; Το πρώτο πράγμα λοιπόν στο οποίο πρέπει να καταλήξεις, είναι το πότε πρέπει να αμφισβητείς αυτά που συμβαίνουν γύρω σου. Το Harvard Business Review φέρνει ένα παράδειγμα: Εάν είστε σε μια συζήτηση σχετικά με τη μακροπρόθεσμη στρατηγική της εταιρείας σας, φροντίστε να κάνετε μερικές βασικές ερωτήσεις που αφορούν τις πεποιθήσεις σας: Πώς γνωρίζετε ότι οι δουλειές θα αυξηθούν; Ποιες είναι οι προσδοκίες σας για το μέλλον της αγοράς με βάση την έρευνα σας; Έχετε αφιερώσει χρόνο για να μπείτε στα… παπούτσια των πελατών σας; Ένας άλλος τρόπος για να αμφισβητήσετε τις υποθέσεις σας είναι να εξετάσετε εναλλακτικές λύσεις. Ισως είναι χρήσιμο να ρωτήσετε: Τι γίνεται αν οι πελάτες μας αλλάξουν; Τι θα συμβεί αν οι προμηθευτές μας βάλουν λουκέτο; Αυτού του είδους οι ερωτήσεις σας βοηθούν να αποκτήσετε νέες και σημαντικές οπτικές για να βελτιώσετε τη σκέψη σας.

2# Ο λόγος που γίνεται κάτι. Αρκετές από τις πρακτικές που θα συναντήσεις, γίνονται γιατί «έτσι γίνονταν πάντα». Αλλά ποιοι είναι οι λ΄όγοι πίσω από την Χ πρακτική; Δώστε μεγάλη προσοχή στην «αλυσίδα» της λογικής που δημιουργήθηκε βασιζόμενη σε ένα συγκεκριμένο επιχείρημα. Αναρωτηθείτε: Υποστηρίζεται το επιχείρημα σε κάθε σημείο με στοιχεία; Όλα τα αποδεικτικά στοιχεία βασίζονται το ένα στο άλλο για να παράξουν ένα εύλογο τελικό συμπέρασμα;

3# Κάνε παρέα με ανθρώπους που έχουν διαφορετικές απόψεις από τις δικές σου. Είναι φυσικό οι άνθρωποι να ομαδοποιούνται με ανθρώπους που σκέφτονται ή ενεργούν σαν αυτούς. Αυτό συμβαίνει ακόμα πιο εύκολα στο διαδίκτυο, όπου είναι τόσο εύκολο να βρείτε μια συγκεκριμένη άποψη/ κουλτούρα/ οπτική και να ταυτιστείτε με αυτή. Και να βρεις και άλλους που συμφωνούν μαζί σου. Την ίδια στιγμή, οι αλγόριθμοι των social media μπορούν να περιορίσουν τις οπτικές μας περαιτέρω, προβάλλοντας μας μόνο ειδήσεις που ταιριάζουν στις ατομικές μας πεποιθήσεις. Αυτό είναι πρόβλημα. Εάν όλοι στον κύκλο μας σκέφτονται όπως εμείς, γινόμαστε πιο άκαμπτοι στη σκέψη μας και είναι λιγότερο πιθανό να αλλάξουμε τις πεποιθήσεις μας με βάση νέες πληροφορίες που θα προκύψουν. Στην πραγματικότητα, όσο περισσότερο οι άνθρωποι ακούνε άλλους ανθρώπους με τις ίδιες απόψεις, τόσο πιο πολωμένες γίνονται οι απόψεις τους. Είναι ζωτικής σημασίας να βγείτε έξω από την προσωπική σας «φούσκα». Να αναζητήσετε διαφορετικές απόψεις και τρόπους συνεργασίας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

one × one =