αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤρία soft skills που πρέπει να έχει κάθε leader για να διαχειριστεί remote ομάδες

Τρία soft skills που πρέπει να έχει κάθε leader για να διαχειριστεί remote ομάδες

Ο Covid-19 άλλαξε τον τρόπο που δουλεύουν πολλοί άνθρωποι σε όλο τον κόσμο. Και η remote εργασία, μέσα σε μία νύχτα, μπήκε δυναμικά στο παιχνίδι.

Οι business ηγέτες ξύπνησαν μια μέρα και διαπίστωσαν ότι το management style τους δεν είναι πλέον αποτελεσματικό αφού οι άνθρωποι δεν βρίσκονται στο ίδιο δωμάτιο με αυτούς. Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι προσπαθούσαν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα.

Οι remote ομάδες ήρθαν για να μείνουν. Δεν είναι τυχαίο ότι τους τελευταίους μήνες οι εταιρείες έχουν ανακοινώσει όλο και περισσότερα σχέδια για την υιοθέτηση υβριδικών μοντέλων εργασίας. Αυτό δεν αποτελεί έκπληξη, καθώς διάφορες έρευνες διαπίστωσαν ότι οι εργαζόμενοι δεν βλέπουν θετικά την επιστροφή στο γραφείο full-time.

Κάπως έτσι, οι leaders πρέπει ανταποκριθούν στην νέα πραγματικότητα, για να κρατήσουν τις ομάδες τους παραγωγικές και γεμάτες έμπνευση. Το αμερικανικό Success.com έφτιαξε μια λίστα με 3 soft skills που πρέπει να έχει κάθε leader για να διαχειριστεί remote ομάδες.

1# Χτίσιμο εμπιστοσύνης

Η εμπιστοσύνη είναι το κλειδί για την επιτυχία των remote ομάδων. Χωρίς αυτό, τίποτα δεν θα γίνει. Όταν τα διευθυντικά στελέχη μπορούν να δημιουργήσουν εμπιστοσύνη στις ομάδες τους, θα φτάσουν στην παραγωγικότητα, τη συνεργασία και την σωστή αλληλεπίδραση. Εάν οι υπάλληλοι γνωρίζουν ότι οι ηγέτες τους εμπιστεύονται για να κάνουν μια καλή δουλειά, είναι πιο πιθανό να είναι ενθουσιασμένοι με τη δουλειά τους. Αυτό μπορεί, με τη σειρά του, να αυξήσει την πιθανότητα καινοτομίας μέσα σε έναν Οργανισμό. Όταν οι εργαζόμενοι γνωρίζουν ότι τους εμπιστεύονται, δεν φοβούνται να ξεπεράσουν τα παραδοσιακά πλαίσια, να μιλήσουν ή να δοκιμάσουν πράγματα που είναι «έξω από το κουτί».

2# Ευγνωμοσύνη

Διάφορες έρευνες διαπίστωσαν ότι οι remote εργαζόμενοι είναι πιο πιθανό να αισθάνονται αποσυνδεδεμένοι από τις ομάδες τους και την αποστολή της εταιρείας τους, σε σύγκριση με τους συναδέλφους τους στο γραφείο. Είναι ευκολότερο για τους ανθρώπους να «συνδέονται» όταν υπάρχουν αλληλεπιδράσεις πρόσωπο με πρόσωπο. Παρόλο που τα ψηφιακά εργαλεία και οι online πλατφόρμες έχουν βελτιώσει την δυνατότητα εργασίας από απόσταση, δεν είναι το ίδιο σε ότι αφορά την προσωπική επαφή. Για να μην νιώσουν οι εργαζόμενοι «ξεκομμένοι» – κάτι που μπορεί να μειώσει τα επίπεδα αφοσίωσης και παραγωγικότητας – οι διευθυντές πρέπει να δείχνουν καθημερινά ευγνωμοσύνη προς τις ομάδες τους. Ένα απλό «ευχαριστώ» μπορεί να βοηθήσει έναν εργαζόμενο να αισθανθεί ότι τον υπολογίζεις, και παράλληλα να αισθάνεται ότι η δουλειά του συμβάλλει στους κυρίαρχους στόχους και το όραμα μιας εταιρείας.

3# Ηγεσία με ενσυναίσθηση

Για να λειτουργήσουν τα υβριδικά μοντέλα εργασίας, οι ηγέτες πρέπει να έχουν ενσυναίσθηση. Η εργασία από απόσταση – είτε από το σπίτι είτε από τρίτο χώρο – είναι πολύ διαφορετική από την εργασία εντός γραφείου. Οι σπουδαίοι ηγέτες το καταλαβαίνουν αυτό και υποστηρίζουν τους εργαζόμενους με βάση τις μοναδικές ανάγκες τους και τον τρόπο ζωής τους. Σε ένα remote εργασιακό περιβάλλον, η καθοδήγηση με ενσυναίσθηση σημαίνει σεβασμό τόσο στη δουλειά του εργαζομένου, όσο και στην προσωπική του ζωή. Οι συμπαθητικοί ηγέτες υποστηρίζουν τους εργαζόμενους με βάση αυτό που έχει σημασία για κάθε μεμονωμένο υπάλληλο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο