αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤρία ψυχολογικά τρικ που μπορείς να εφαρμόσεις σε έναν καυγά

Τρία ψυχολογικά τρικ που μπορείς να εφαρμόσεις σε έναν καυγά

Αν είσαι επιχειρηματίας, το έχεις ήδη δει: Πρέπει να χτίσεις καλή σχέση με τον συνιδρυτή, τους συνεργάτες και τους υπαλλήλους σου.

Πρέπει να επικοινωνήσετε αποτελεσματικά, να συντονίσετε τις προσπάθειές σας, να αναθέσετε ευθύνες και – ίσως αυτό που είναι πιο σημαντικό – να βρείτε πώς να επιλύσετε τις διαφωνίες. Ναι, η διαφωνία είναι μία από τις βασικές δεξιότητες που πρέπει να αναπτύξει ένας επιχειρηματίας.

Ευτυχώς, δεκαετίες έρευνας για την ψυχολογία των σχέσεων εντοπίζουν 3 θεμελιώδεις αρχές που μπορούν να ακολουθήσουν όλοι οι συνιδρυτές για να διαιωνίσουν με τρόπους που ενισχύουν τη σχέση τους και την επιχείρησή τους. Εκεί εστιάζει το αμερικανικό inc.com σε άρθρο του.

Spoiler alert: Το μυστικό για μια καλή σχέση δεν είναι… να τσακώνεσαι λιγότερο. Είναι να μαλώνεις σωστά όταν, αναπόφευκτα, διαφωνείς.

1. Εκφράστε περισσότερη θετικότητα παρά αρνητικότητα

Τη δεκαετία του 1990, ο ψυχολόγος John Gottman εμφανίστηκε σε τηλεοπτικές εκπομπές όπως το Oprah Winfrey Show για να κάνει ένα έξυπνο κόλπο: Αφού παρατηρούσε τα ζευγάρια να μαλώνουν, θα προέβλεπε αν θα έμεναν μαζί ή θα χωρίζονταν μέσα στον επόμενο χρόνο. Ήταν 90% ακριβής.

Πώς το έκανε; Αυτό το έξυπνο κόλπο στην πραγματικότητα… δεν ήταν καθόλου κόλπο. Ήταν επιστήμη. Πολυάριθμες μελέτες δείχνουν ότι τα ζευγάρια που μαλώνουν χρησιμοποιώντας μια αναλογία 5:1 θετικών προς αρνητικών δηλώσεων είναι πιο πιθανό να παραμείνουν μαζί. Οι ερευνητές το παρακολουθούν χρησιμοποιώντας μια λίστα ελέγχου συμπεριφορών. Για παράδειγμα, κάθε φορά που κάποιος γελάει κατά τη διάρκεια ενός καυγά, βγάζει ένα θετικό ή ακόμα και ουδέτερο συμπέρασμα ή κάνει ένα κομπλιμέντο, είναι ένα στοιχείο στη θετική στήλη. Αντίθετα, τα παράπονα, οι επικρίσεις, οι αποδοκιμασίες ή ακόμα και ένα «ναι-αλλά», όλα πάνε στην αρνητική στήλη.

Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να λάβουν υπόψη αυτή την έρευνα. Όταν μαλώνετε, τα θετικά πρέπει να υπερτερούν των αρνητικών. Ακόμα και σε δύσκολες στιγμές, δείξτε στον άλλο ότι τον στηρίζετε, ακόμα και όταν τα πράγματα πάνε στραβά.

2. Ακούστε

Η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης κατά τη διάρκεια μιας διαφωνίας είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για την αποφυγή παρεξηγήσεων και τη βελτίωση των προοπτικών. Επίσης εξοικονομεί χρόνο. Μια μελέτη του 2012, για παράδειγμα, διαπίστωσε ότι η εκπαίδευση των στελεχών του Fortune 100 ώστε να ξεκινούν δύσκολες συζητήσεις εργασίας με ενσυναίσθηση μείωσε τον χρόνο που χρειαζόταν για την επίλυση προβλημάτων έως και 80%.

Λοιπόν, πώς θα οικοδομήσουμε ενσυναίσθηση σε ένα καυγά; Ανεξάρτητα από το πλαίσιο, υπάρχουν τρία σημαντικά βήματα:

Αρχικά, ακούστε με προσοχή και χωρίς να διακόπτετε. Υπάρχει συχνά κάτι στο οποίο θέλουμε να απαντήσουμε, να διορθώσουμε ή να διευκρινίσουμε. Κρατήστε το και γράψτε σημειώσεις αν χρειάζεται. Διατηρήσετε οπτική επαφή, ακούστε σαν να μην υπάρχει κανένας άλλος στον κόσμο και δώστε προτεραιότητα στην κατανόηση του τι λέει ο άλλος και γιατί νιώθει όπως νιώθει.

Δεύτερον, επαναλάβετε το βασικό μήνυμα από αυτά που είπε. Εάν δεν μπορείτε, ζήτησε του να το πει ξανά.

Τρίτον, αναγνωρίστε αυτό που είπαν, ακόμα κι αν δεν συμφωνείτε με αυτό. Εάν σέβεστε τον συνιδρυτή σας, τότε πρέπει να πιστεύετε ότι η οπτική του είναι πολύτιμη και αξίζει να ληφθεί υπόψη. Ας το ξέρει. Σε αυτή τη διαδικασία, μπορεί ακόμη και να ανακαλύψετε ότι είναι σκόπιμο να ζητήσετε συγγνώμη για τη συμμετοχή σας σε μια διαφωνία ή πρόβλημα. Κάντε το, αλλά αν μπείτε στον πειρασμό να αρχίσετε να ζητάτε συγγνώμη με φράσεις όπως, «Συγγνώμη, αλλά…», πατήστε το κουμπί και χρησιμοποιήστε την ενσυναίσθησή σας για να ζητήσετε πραγματικά συγγνώμη.

3. Ψάξε για μονοπάτια

Είτε πρόκειται για την ανατροφή των παιδιών είτε για τις ρομαντικές σχέσεις, κάθε ερευνητής θα συμφωνήσει ότι η σύγκρουση αντιμετωπίζεται καλύτερα όταν τα προβλήματα… προβλέπονται πριν συμβούν. Δείτε τη ζητήματα πριν «σκάσουν». Πόσο καιρό θα παραμείνετε στην επιχείρηση εάν είναι λιγότερο κερδοφόρα από το αναμενόμενο; Τι θα κάνετε αν σας τελειώσουν τα χρήματα; Δείτε τι είναι πέρα από τα όρια, έτσι ώστε όταν και αν φτάσετε εκεί, όχι μόνο θα έχετε ένα σαφές σχέδιο, αλλά θα βασιστείτε σε αυτές τις προηγούμενες συζητήσεις για να διαφωνήσετε πιο εποικοδομητικά.

Όταν προβλέπετε τις διαμάχες, θα αρχίσετε επίσης να παρατηρείτε ότι τείνουν να ακολουθούν ένα μοτίβο. Διαφωνείτε επανειλημμένα σχετικά με τον τρόπο κατανομής του προϋπολογισμού προσωπικού; Έχετε την τάση να έχετε μια μεγάλη «έκρηξη» αμέσως μετά την επίτευξη ενός σημαντικού ορόσημου;

Κάθε διαμάχη θα φαίνεται ελαφρώς διαφορετική, αλλά όταν σκάβετε κάτω από την επιφάνεια, τα θέματα γίνονται ξεκάθαρα: Θέματα όπως ο έλεγχος, ο σεβασμός και η αμοιβαία υποστήριξη είναι τα πιο συχνά. Μόλις δείτε το μοτίβο, μπορείτε να εντοπίσετε τι πυροδοτεί την διαμάχη και, στη συνέχεια, να αναστρέψετε το σενάριο.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

8 − five =