αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤρία επικοινωνιακά skills που έχουν οι πετυχημένοι επιχειρηματίες

Τρία επικοινωνιακά skills που έχουν οι πετυχημένοι επιχειρηματίες

Το να είσαι αποτελεσματικός στο επικοινωνιακό κομμάτι δεν έχει να κάνει μόνο με το πόσο ευδιάθετος και ευγενικός είσαι, αν και αυτά είναι σημαντικά. Εχει επίσης να κάνει με το πόσο καλά «συνδέεσαι» με τους ανθρώπους, και τις σχέσεις που μπορείς να δημιουργήσεις. Ευτυχώς, το «να είσαι καλός με τους ανθρώπους» είναι μια δεξιότητα που μπορείς να μάθεις (και πρέπει να μάθεις) αν θέλεις να είσαι επιτυχημένος.

Μία από τις πιο σημαντικές δεξιότητες που μπορείς να μάθεις για να είσαι επιτυχημένος ως επιχειρηματίας είναι να είσαι «people person», όπως λέει χαρακτηριστικά το αμερικανικό Entrepreneur.com. Δεν μπορείς να φτάσεις την εκρηκτική επιτυχία μόνος σου, ακόμα κι αν θεωρείς τον εαυτό σου solopreneur. Χρειάζεσαι την υποστήριξη των κατάλληλων μεντόρων, πελατών, υπαλλήλων, συνεργατών, της οικογένειας και φίλων για να πετύχεις.

Πρέπει να είσαι σε θέση να εμπνεύσεις και να πείσεις τους ανθρώπους γύρω σου και να επικοινωνήσεις το πάθος και το όραμά σου.

Εδώ είναι 3 επικοινωνιακά skills που θα σε βοηθήσουν στην αλληλεπίδραση σου με άλλους ανθρώπους. Και θα σου δώσουν ώθηση για να φτάσεις τελικά στην επιχειρηματική επιτυχία.

Ενεργή ακρόαση

Οι επιχειρηματίες είναι συχνά τόσο γεμάτοι με τις δικές τους ιδέες, στόχους, οράματα και ενθουσιασμό που καταλήγουν να μιλάνε πολύ περισσότερο από το να ακούνε. Αλλά όπως έγραψε ο δισεκατομμυριούχος, Ρίτσαρντ Μπράνσον: «Κανείς δεν έμαθε τίποτα ακούγοντας τον εαυτό του να μιλάει».

Όταν ακούμε πραγματικά, κερδίζουμε νέες οπτικές από άλλους που είχαν διαφορετικές εμπειρίες ζωής και βλέπουν τον κόσμο διαφορετικά από εμάς. Πρέπει να ακούμε πραγματικά, και όχι να ακούμε για να… απαντήσουμε. Η ακρόαση των πελατών να μας δώσει μια εικόνα για το τι λειτουργεί και τι όχι. Η ακρόαση των εργαζομένων ή των συνεργατών μας μπορεί να μας βοηθήσει να βελτιώσουμε τα συστήματά μας και να τροποποιήσουμε τις στρατηγικές μας.

Οι καλοί ακροατές επικεντρώνονται στην προσπάθεια να κατανοήσουν πλήρως το μήνυμα. Κάνουν ερωτήσεις αντί να δίνουν αμέσως την απάντηση τους σε αυτό που ειπώθηκε. Αφήνουν τον άλλον να εκφράσει πλήρως για ό,τι θέλει να πει, αντί να τον κόψουν. Δεν κάνουν multitasking ενώ κάποιος μιλάει και αντίθετα δείχνουν ειλικρινές ενδιαφέρον για αυτά που λέει ο άλλος.

Οικοδόμηση σχέσεων

Η οικοδόμηση σχέσεων περιλαμβάνει να μπείτε στη θέση του άλλου ατόμου καθώς και να τον ενημερώσεις ότι τον καταλαβαίνεις. Στη διαπραγμάτευση για παράδειγμα, αυτό σημαίνει ότι ο άλλος πρέπει να αισθανθεί ότι βρίσκεστε στην ίδια πλευρά του τραπεζιού, ότι ο στόχος σας έχει καλά αποτελέσματα και για τους δύο σας. Όταν χτίζετε καλές σχέσεις με υπαλλήλους ή συνεργάτες, ξέρουν ότι κατανοείτε τα δυνατά σημεία, τις αδυναμίες και τις ανάγκες τους και ότι όλοι εργάζεστε για τους ίδιους στόχους και αποτελέσματα.

Πώς χτίζετε καλές σχέσεις; Η καλή ακρόαση είναι μια δυνατή αρχή. Μπορείτε επίσης να εισέλθετε διακριτικά στο… σύμπαν του άλλου ατόμου, ταιριάζοντας τη φυσιολογία σας με τη δική τους. Για παράδειγμα, μπορείτε να «επιβραδύνετε» τον εαυτό σας εάν ο άλλος κινείται και μιλά πιο αργά. Μπορείς να απαλύνεις τη φωνή σου, εάν η δική του είναι απαλή ή να γύρεις προς τα εμπρός ή πίσω στο κάθισμά σου, ανάλογα με το πώς γέρνει ο άλλος. Μπορείς ακόμη και να ταιριάξεις την αναπνοή σου με τη δική του. Οι άλλοι έτσι θα αρχίσουν να αισθάνονται άνετα που μοιάζετε με αυτούς και θα νιώθουν ότι μπορούν να σας εμπιστευτούν.

Σκέψου το καλό σενάριο

Από τη δεκαετία του 1960, οι ψυχολόγοι έχουν κάνει δεκάδες μελέτες σχετικά με τις επιπτώσεις της προσδοκίας για μία επερχόμενη απόδοση. Σε σχολικά περιβάλλοντα και εργασιακά περιβάλλοντα, η έρευνα διαπιστώνει σταθερά ότι αν έχετε χαμηλές προσδοκίες από κάποιον – υποθέτοντας ότι δεν είναι έξυπνος, ανειλικρινής ή ικανός – θα έχει κακή απόδοση. Αλλά αν έχετε υψηλές προσδοκίες, συνήθως θα έχουν πολύ καλύτερες επιδόσεις.

Υποθέτοντας το καλύτερο για κάποιον/ους, οι υπάλληλοί και οι συνεργάτες σας θα παρακινηθούν να δουλέψουν για το καλύτερο δυνατό. Όταν υποθέτετε ότι οι πελάτες σας θα αγαπήσουν αυτό που έχετε να προσφέρετε, τείνουν να αισθάνονται πιο θετικά για αυτό. Εάν υποθέσετε ότι ένας πελάτης ή ένας υπάλληλος είναι ειλικρινής όταν παρουσιάζει ένα πρόβλημα, είναι πολύ πιο εύκολο να βρείτε μια λύση, από ότι αν υποθέσετε ότι απλώς γκρινιάζουν. Είναι η υψηλότερη μορφή σεβασμού και όλοι θέλουν να νιώθουν σεβασμό.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen − 2 =