αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤο online σούπερ μάρκετ που έχει κάνει trend τα Ελληνικά προϊόντα στην Βρετανία

Το online σούπερ μάρκετ που έχει κάνει trend τα Ελληνικά προϊόντα στην Βρετανία

Πως είναι, άραγε, να έχει την δική σου επιχείρηση στην Γλασκώβη; Η Χριστίνα Λυροπούλου και ο Μιχάλης Σοφιανός πήγαν αρχικά εκεί για να κάνουν το Master τους στο Strathclyde University. Στην συνέχεια όμως πήραν την απόφαση να ξεκινήσουν την εταιρία Agora Greek Delicacies. Ένα online σούπερ μάρκετ το οποίο παίρνει Ελληνικά προϊόντα κατευθείαν από την πηγή και τα δίνει στην Βρετανική αγορά. Σήμερα, μετά από 10 χρόνια λειτουργίας, παραδίδουν Ελληνικά προϊόντα σε όλη την Βρετανία. Ενώ κάνουν και εξαγωγές σε άλλες γεωγραφικές περιοχές όπως τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Οι δύο άνθρωποι πίσω από το brand μιλούν στο It’s Possible απευθείας από την Σκωτία όπου είναι η έδρα τους και εξηγούν τι ακριβώς παρέχει η εταιρία τους αυτή την στιγμή, ενώ περιγράφουν και το πως προέκυψε η ιδέα να ξεκινήσουν ένα τέτοιο project στην συγκεκριμένη χώρα.

Η έδρα σας είναι στην Γλασκώβη. Πόσο εύκολο ή δύσκολο είναι να έχει κάποιος μία επιχείρηση εκεί; Τι θετικά και τι αρνητικά έχετε δει;

Η έδρα μας είναι στην Γλασκώβη της Σκωτίας, είμαστε αποκεντρωμένοι σε σχέση με τις υπόλοιπες μεγαλες ελληνικές επιχειρήσεις που βρίσκονται Λονδίνο και μέχρι κεντρική Αγγλία.

Και εκεί ήταν και η έκπληξη: Οταν ανοίξαμε το eshop μας πριν 10 χρόνια, ήταν το πρώτο eshop με ελληνικά προϊόντα στην Βρετανία, σε αντίθεση με όλους που ίσως περίμεναν ότι ήμασταν στο Λονδίνο, βάλαμε την Γλασκώβη στο χάρτη υπό αυτήν την έννοια.

Είμαστε αρκετά μακριά από το ‘κέντρο επιχειρήσεων’ το Λονδίνο, και αρκετά μακριά γενικότερα αν σκεφτείτε ότι η Σκωτία είναι πολύ βόρεια, στο άλλο ακρο της Ευρώπης σε σχεση με την Ελλαδα, κατι που αναμφίβολα έχει επηρεάσει τις τιμες στα logistics.

Από την άλλη, είμαστε σε μια περιοχή που το ελληνικό φαγητό δεν υπήρχε σε τέτοια κλίμακα πριν και η τοπική αγορά μας έχει υποδεχθεί θερμά!

Το γεγονος, ότι λειτουργούμε με couriers, logisitics kai το δικά μας οχήματα, μηδενίζει τις αποστάσεις μεσα στο νησί, οποτε ειμαστε οσο ανταγωνιστικές είναι επιχειρήσεις που εχουν εδρα οποιοδήποτε άλλη περιοχη στην Βρετανια.

Το distribution centre στο οποίο έχει εγκατασταθεί η εταιρία

Για κάποιον που δεν γνωρίζει: Εσείς πως βρεθήκατε στη Σκωτία;

Ήρθαμε για να κάνουμε το Master μας στο Strathclyde University, εκει γνωριστήκαμε και μόλις τελειώσαμε το Master και ενώ είχαμε βρει δουλειά πάνω στο αντικείμενο μας, διαπιστώνοντας αυτό το μεγάλο κενό στην αγορά του Η.Β. ,αποφασίσαμε να κάνουμε μια αρχή.

Αυτή τη στιγμή τι ακριβώς παρέχει η εταιρία σας;

Αυτήν την στιγμή μετα από 10 χρόνια, είμαστε σε θέση να πούμε ότι έχουμε διαμορφώσει αρκετά την τοπικη αγορα! Ειμαστε αποκλειστικοί εισαγωγεις μιας τεράστιας ποικιλίας ελληνικών προϊόντων, που εισάγονται κατευθείαν από την πηγή, από μικρους παραγωγούς από ολη την Ελλαδα και φυσικα από μεγαλα και αγαπημένα από ολους ελληνικά brands. Συνεργαζόμαστε με πανω από 50 διαφορετικούς παραγωγούς, συνεταιρισμούς, οινοποιία, microbreweries , brands κλπ από όλη την Ελλάδα.

Αυτήν την γκάμα την διαθέτουμε στον τελικό καταναλωτή σε όλο το UK μέσω του eshop μας, αλλά και από συνεργαζόμενα retail points κυρίως στην Σκωτία, αλλά και σε διάφορες περιοχές της Αγγλίας.

Επισης, διαθέτουμε κομμάτι αυτης της γκαμας προϊόντων σε επιπεδο χονδρικής σε ολη την Βρετανια, είτε άμεσα σε μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις εστίασης, ειτε σε άλλες μεγαλες εταιρείες χονδρικής πώλησης σε ολη τη Βρετανια.

Σε άλλο επίπεδό, συνεχίζουμε και εξαγουμε την γκαμα μας από Βρετανια -με περιορισμους πλεον λογω Brexit- σε Ιρλανδια, Ηνωμενα Αραβικα Εμιρατα και μεγάλες διεθνείς επιχειρήσεις / exporters.

«Τρέχετε» ήδη την επιχείρηση σας αρκετά χρόνια. Έχετε καταφέρει να αναπτυχθείτε με δικά σας κεφάλαια ή έχετε λάβει και εξωτερικές χρηματοδοτήσεις; Και ποια είναι τα πλάνα σας σε αυτό το κομμάτι;

Όταν ανοίξαμε την επιχείρηση, δεν ειχαμε ίδια κεφαλαια, ειμασταν 25 χρονων, μολις ειχαμε τελειωσει τις σπουδες και αναγκαστηκαμε να κανουμε πολλες αιτησεις για funding εδώ στην Σκωτια. Περασαμε από 5 πανελς δημοσιων και ιδιωτικων οργανισμων, – καποια ηταν τυπου Dragons Den!- και εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση από 3 oργανισμούς. Είμασταν πολύ προσεχτικοί τα πρωτα χρόνια, ότι κερδος εβγαζε η εταιρεία το επενδύαμε πισω στην εταιρία για να επιτύχουμε μια υγιή ανάπτυξη, η οποία με μια τέτοια πρακτική έρχεται και πιο αργά φυσικά.

Στην παρούσα φάση, μετα από 10 χρονια, ειμαστε σε θεση να αναπτύσσουμε μονοι μας το operation της εταιρείας χωρις εξωτερικές χρηματοδοτήσεις, επενδύοντας συνεχώς σε υποδομή, fleet, προσωπικό, sοftwares για μεγαλυτερη αυτοματοποίηση και φυσικα στο κομματι του business development οσον αφορα το άνοιγμα της αγορας σε επιπεδο πωλήσεων.

Σε ότι αφορά τα Ελληνικά προϊόντα, πως τα αντιμετώπιζαν οι Βρετανοί όταν ξεκινάγατε και πως τα αντιμετωπίζουν σήμερα; Υπάρχουν διαφορές;

Δυστυχώς, πήρε πολλά χρόνια να αρχίσουν τα ελληνικά προϊόντα να γίνονται trend στην Βρετανία, και σίγουρα αυτό δεν είναι one-man-show.

Χρειάστηκε πολλές άλλες εταιρίες σαν και εμάς να ανοίξουν σε διάφορες πόλεις και πολλα ακομα retail points, και food places για να συνηθίσουν οι Βρετανοι στην ιδεα του ελληνικού φαγητού, μεχρι τοτε την μεσογειακή κουζινα την μονοπωλούσε το ιταλικο και ισπανικό φαγητο στην Βρετανια. Πηρε πολύ καιρο μεχρι επισης να συνηθίσουν στην ιδεα ότι μπορουν να παραγγείλουν ελληνικά τρόφιμα και ποτά online με κατ’ οίκον παράδοση! Χρειάστηκε μεγάλη επένδυση σε διαφήμιση και digital marketing για αρκετό χρονικό διάστημα για να ‘γνωρίσουν’ οι Βρετανοί το μοντέρνο ελληνικό φαγητό.

Τα τελευταία 5 χρόνια όμως, η ζήτηση για το ελληνικό φαγητό έχει αυξηθεί κατακόρυφα και σε επίπεδο τελικών καταναλωτών και σε επίπεδό χονδρικής πώλησης. Φυσικά, δεν υπάρχει καμία σύγκριση τώρα σε σχέση με την ‘άγνοια’ που υπήρχε πριν 10 χρόνια. Η Αgora στην παρούσα φάση, και εν μέσω κορονοϊού, Brexit και με ταυτόχρονη κατακόρυφη αύξηση των διεθνών τιμών, βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη 40%-60% κάθε χρόνο, κάτι που αντικατοπτρίζει το πόσο διαφορετικό είναι το τοπίο στην Βρετανία πλέον.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

10 − 8 =