αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤο Gaming Girl που έφτιαξε brand με μπλουζάκια. Και αυτά έχουν φτάσει μέχρι την Ισπανία

Το Gaming Girl που έφτιαξε brand με μπλουζάκια. Και αυτά έχουν φτάσει μέχρι την Ισπανία

Από το design, έφτασε σε ένα web radio, από εκεί στο επαγγελματικό gaming και στην συνέχεια ξεκίνησε το δικό της brand με μπλουζάκια. Μπερδευτήκατε; Κι όμως κάπως έτσι ξετυλίγεται η ιστορία της Μαρίλης Νικολή. Και αποδεικνύει ότι η διαδρομή προς τη επιτυχία δεν είναι μια ευθεία γραμμή.

Αρκετοί από εσάς ίσως την γνωρίζετε από την «θητεία» της στο πεδίο του Gaming. Αφού έχει εργαστεί σε media όπως το Pc Master αλλά και το IGN Greece. Ενώ έχει διοργανώσει και events τέτοιου είδους. Το τελευταίο χρονικό διάστημα κάνει όμως το δικό της επιχειρηματικό βήμα, δημιουργώντας ένα ιδιαίτερο brand με μπλουζάκια. Αυτά μπορείτε να τα βρείτε στο fairytees.com.

Το It’s Possible συνάντησε την Μαρίλη Νικόλη. Η ίδια μιλά για την δική της ανατρεπτική διαδρομή, το πως έφτασε στην ιδέα με τα μπλουζάκια, πως καταφέρνει να έχει ανταγωνιστικές τιμές μέσα σε ένα δύσκολο περιβάλλον, ενώ περιγράφει και την διαδικασία για να φτιαχτεί ένα μπλουζάκι.

Με τι ασχολούσασταν πριν ξεκινήσετε το brand με τα μπλουζάκια;

Εγώ έχω σπουδάσει γραφιστική, μετά έκανα web design και απευθείας μόλις τελείωσα τη σχολή έπιασα δουλειά ως designer. Ασχολήθηκα για αρκετά χρόνια με αυτό. Κυρίως ως freelancer, αλλά και σε εταιρίες. Κάποια στιγμή, επειδή μου αρέσει να πειραματίζομαι, σκέφτηκα να ασχοληθώ με το ραδιόφωνο. Πήγα λοιπόν σε ένα web radio και άρχισα να κάνω εκπομπές για ‘90s. Κάποια στιγμή δημιουργήθηκε ένα κενό στο πρόγραμμα και μου ζητήθηκε λοιπόν να κάνω μια εκπομπή για anime. Το ψάξαμε λίγο παραπάνω θεματολογικά, και αποφασίσαμε να βάλουμε και τα videogames στην εκπομπή, με τα οποία εγώ «το ‘χα» από πριν. Η αλήθεια είναι βέβαια, ότι υπήρχε μια δυσπιστία αρχικά, για το κατά πόσο μπορεί να πάει καλά μια εκπομπή για games, την οποία την παρουσιάζει γυναίκα. Μιλάμε για το 2010.

Η εκπομπή τελικά ακολούθησε μια ανοδική τροχιά και κατάλαβα ότι υπάρχει κοινό. Στην συνέχεια ξεκίνησαν και οι συνεργασίες με αφορμή την εκπομπή. Λίγο μετά, είδα μια αγγελία στο PC Master, όπου έστειλα ένα βιογραφικό. Αν και δεν είχα κάτι ιδιαίτερο να παρουσιάσω πάνω στο πεδίο των games, πέρα από την εκπομπή. Έτυχε όμως ο αρχισυντάκτης του περιοδικού να έχει ακούσει την εκπομπή και μου είπε «πάμε». Ξεκίνησα να γράφω άρθρα εκεί. Στην συνέχεια πήγα στο IGN Greece, όπου εκεί ήταν ένας μεγάλος σταθμός για εμένα, αφού ανέλαβα την αρχισυνταξία. Παράλληλα ασχολούμουν και με την διοργάνωση events για games. Ήταν το πιο fan διάστημα που είχα ποτέ!

Από εκεί και πέρα, κάποια στιγμή αποφάσισα ότι αυτός ο κύκλος έχει (σχεδόν) κλείσει, και αποφάσισα να κάνω κάτι δικό μου. Πάντα το ήθελα. Τον περασμένο Σεπτέμβρη πήγα και παρακολούθησα κάποια επιχειρηματικά σεμινάρια, κέρδισα και έναν διαγωνισμό επιχειρηματικότητας με ένα App.

Πάντα σκεφτόμουν ότι ήθελα να φτιάξω κάτι για να το φοράω κιόλας. Αφού πάντα είχα ένα λίγο διαφορετικό στιλ. Κάπως έτσι λοιπόν έφτιαξα το brand μου, με το σκεπτικό ότι πρώτα θα το φοράω εγώ, και αν στην συνέχεια έχει πέραση και σε άλλους, ακόμα καλύτερα.

Ωραία, υπήρχε λοιπόν η γενικότερη ιδέα για να φτιάξετε ένα δικό σας project, που θα έχει να κάνει με ρούχα. Αλλά πως φτάσαμε στο συγκεκριμένο με τα μπλουζάκια;

Πήγαινα στα μαγαζιά και έβλεπα –ειδικά στα γυναικεία- πολύ βαρετά πράγματα. Τουλάχιστον εγώ δεν μπορούσα να κολλήσω με αυτά. Ήθελα πάντα πιο ζωηρά χρώματα και ουσιαστικά quotes πάνω. Έβλεπα γενικά άχρωμα πράγματα. Οπότε είπα να φτιάξω κάτι πιο ενδιαφέρον, κι αν «πιάσει» έχει καλώς.

Τελικά, τι περιλαμβάνει το brand που έχετε φτιάξει;

Καταρχήν όλα τα σχέδια που θα δει κάποιος, είναι ζωγραφισμένα στο χέρι και μετά περασμένα στο PC. Μπαίνοντας κάποιος στο website, θα δει μπλουζάκια που πάνω έχουν διάφορες στάμπες- και αρκετούς μονόκερους. Το κάθε μπλουζάκι έχει ένα concept από πίσω, το οποίο είτε το καταλαβαίνεις εσύ και το φοράς γιατί σε εκφράζει, είτε το καταλαβαίνουν και λίγοι ακόμα γύρω σου, και έτσι αισθάνεσαι καλύτερα μέσα σε αυτό. Επίσης, φτιάχνω φορέματα με παρόμοιες στάμπες.

Σαν δημιουργός, πως καταλήγετε στο κάθε σχέδιο;

Γενικά εμπνέομαι από καθημερινά πράγματα. Μπορεί να είναι ένα σκηνικό που θα δω στον δρόμο, και το οποίο θα με εμπνεύσει να δημιουργήσω έναν καρτουνίστικο κόσμο που θα το διακωμωδεί ή θα το σατιρίζει αλλά με έναν διακριτικό τρόπο.

Αυτό που μου έκανε θετική εντύπωση, είναι ότι έχετε πολύ οικονομικές τιμές. Σε αντίθεση με άλλους νέους σχεδιαστές ή ανθρώπους που έχουν δικά τους brands. Πως καταλήξατε σε αυτή την τακτική και πως μπορεί κάτι τέτοιο να σταθεί και επιχειρηματικά;

Ήθελα ούτως ή άλλως να έχω προσιτές τιμές, αφού και εγώ ως καταναλωτής θέλω προσιτές τιμές όταν αγοράζω ρούχα.

Δεν είμαι της άποψης ότι επειδή είμαι καλλιτέχνης, ο άλλος πρέπει να πληρώσει το χέρι μου για 100 και 200 ευρώ.

Βγάζω κέρδος, τόσο όσο για να είμαι χαρούμενη και εγώ, αλλά και να είμαι επίσης χαρούμενη επειδή θα βλέπω τα ρούχα μου να τα φοράει άλλος κόσμος. Το σημαντικό είναι να δώσεις ένα μπλουζάκι σε καλή τιμή, αλλά να είναι και σε καλή ποιότητα. Διότι έχω δει και μπλουζάκια που είναι φθηνά, αλλά έχουν μια στάμπα «της πλάκας». Άρα μπορεί να είναι οικονομικά αλλά στο δεύτερο ή τρίτο πλύσιμο θα έχει καταστραφεί. Χρειάζεσαι μια καλή εκτύπωση της στάμπας λοιπόν. Από εκεί και πέρα κοιτάω το πόσο κέρδος πρέπει να βγάλω εγώ, και ταυτόχρονα να είναι και μια καλή τιμή για τον αγοραστή. Από την στιγμή που βρήκα την «χρυσή τομή» είμαι ΟΚ. Δεν θέλω να υπερχρεώσω.

Από την άλλη μεριά, υπάρχουν και οι μεγάλες αλυσίδες. Πως μπορεί ένας νέος σχεδιαστής να αντέξει μέσα σε αυτό το ανταγωνιστικό περιβάλλον;

Ο ανταγωνισμός σίγουρα υπάρχει, αλλά οι στάμπες π.χ. σαν τις δικές μου, είναι πιο ξεχωριστές, σε σχέση με αυτές που υπάρχουν στις μεγάλες αλυσίδες. Αμφιβάλω αν μπορείς να βρεις μπλουζάκια τέτοιου στιλ σε μαγαζιά όπως τα Zara, τα Bershka κλπ.

Μπορεί να βρεις κάτι που θα έχει απλά ένα σχέδιο και δεν θα έχει ένα ιδιαίτερο concept από πίσω. ‘Η μπορεί να φοράς κάτι που να σου φαίνεται ωραίο, αλλά να μην σε εκφράζει. Να μην ξέρεις γιατί είναι ωραίο. Εμένα πάντα μου άρεσε το «γιατί» πίσω από το σχέδιο.

Οκ, αλλά τελικά πόσοι από τους καταναλωτές ενδιαφέρονται για το «γιατί»; ‘Η μήπως βλέπουμε απλά ένα μπλουζάκι με ωραίο χρώμα και το αγοράζουμε

Αυτή είναι η μια λογική, η οποία όντως υπάρχει. Μπορεί δηλαδή να δεις ένα ωραίο μπλουζάκι και να το αγοράσεις, έτσι απλά. Ωστόσο, το personal branding σου θα είναι χάλια. Πρέπει ο άλλος να σε βλέπει με αυτό που φοράς, και να καταλαβαίνει κάτι από τον χαρακτήρα σου. Αφού έτσι κι αλλιώς το πρώτο πράγμα που βλέπει ο άλλος πάνω σου είναι η εικόνα.

Να δούμε τώρα το λίγο πιο business κομμάτι. Θα πει κάποιος «ωραία ιδέα, θα φτιάξω και εγώ αύριο ένα brand με μπλουζάκια». Αυτό χρειάζεται κάποιο μπάτζετ για να γίνει;

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι. Ο ένας τρόπος είναι να έχεις ένα μπάτζετ, να φτιάξεις ένα μαγαζί και να πουλάς μπλουζάκια. Να έχεις μηχανήματα που τυπώνουνε και από εκεί και πέρα να το «τρέχεις». Ο δεύτερος τρόπος είναι να σχεδιάζεις τα μπλουζάκια και να συνεργάζεσαι με έναν άνθρωπο που θα σου κάνει το κομμάτι της παραγωγής. Τα πουλάς μέσω ίντερνετ και ότι παραγγελίες έχεις, αυτές να τυπώνονται και να στέλνονται. Εκεί έχουμε το δύσκολο κομμάτι, του να πουλάς και στο εξωτερικό, όπως εγώ τώρα. Έχω αρκετές παραγγελίες π.χ. από Αυστρία, Ισπανία και Βρετανία. Αυτό όμως έχει δυσκολία, αφού θες ένα μπάτζετ για να στέλνεις προϊόντα σε παγκόσμια εμβέλεια. Σε κάθε περίπτωση, τα περισσότερα χρήματα τα σπαταλάς για διαφήμιση.

Από την άλλη μεριά, υπάρχουν και πλατφόρμες μέσα από τις οποίες μπορείς να κάνεις πωλήσεις. Σχεδιάζεις ένα σχέδιο, το προωθείς και από εκεί και πέρα ότι παραγγελία γίνεται στην στέλνουν σε όλο τον κόσμο. Αρχικά και εγώ κάπως έτσι ξεκίνησα. Τώρα έχω και το eshop μου.

Ποια είναι η διαδικασία για να φτιαχτεί ένα μπλουζάκι; Από το μηδέν μέχρι να φτάσει στον πελάτη

Το πρώτο βήμα είναι να σου έρθει η ιδέα για το τι θα σχεδιάσεις. Εγώ προσωπικά σκιτσάρω συνήθως. Είτε στο χέρι, είτε στο PC. Μετά βάζω τα χρώματα στο σχέδιο, και του κάνω όλες τις αλλαγές που χρειάζεται. Στην συνέχεια βάζω το σχέδιο πάνω σε μπλούζες, για να δω που ταιριάζει καλύτερα τι. Μια στάμπα μπορεί να είναι ιδανική για φόρεμα, αλλά σε μπλούζα να μην φαίνεται τόσο ωραίο. Μόλις καταλήξω στο σχέδιο και στον τύπο του ρούχο, το φωτογραφίζω και το προμοτάρω.

Τι πλάνα έχετε από εδώ και πέρα;

Θέλω να «ωριμάσουν» περισσότερο τα σχέδια, αλλά και όλο το project. Αυτό που θα ήθελα, είναι να μπορώ να δημιουργήσω από ένα μπλουζάκι, για κάθε έναν άνθρωπο που ενδιαφέρεται για αυτού του είδους τα σχέδια. Να υπάρχουν πολλές ιδέες. Αυτό που θα κάνω επίσης σύντομα, είναι φουστάνια και μπλούζες που θα είναι ολόκληρες covered με στάμπα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

7 + fourteen =