αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΤο Facebook λανσάρει το Reels. Και χρυσοπληρώνει τους Influencers για… μεταγραφές από το TikTok

Το Facebook λανσάρει το Reels. Και χρυσοπληρώνει τους Influencers για… μεταγραφές από το TikTok

Το Facebook μέσω του Instagram λανσάρει τη δική του εφαρμογή δημιουργίας και διαμοιρασμού μικρών βίντεο. Πρόκειται για το Reels που θα κυκλοφορήσει στις αρχές Αυγούστου. Το κοινωνικό δίκτυο μάλιστα, φέρεται να κάνει δελεαστικές προσφορές στους influencers του TikTok με τα εκατομμύρια “ακολούθους” προκειμένου να τους πείσει να το εγκαταλείψουν για χάρη του Reels, όπως αναφέρει η Wall Street Journal.

Το Reels θεωρείται ότι αποτελεί την απόπειρα του Facebook να ανταγωνιστεί το TikTok -μητρική του οποίου είναι η κινεζική εταιρεία ByteDance-, που τον Απρίλιο ξεπέρασε τα 2 δισεκατομμύρια downloads, σύμφωνα με τα στοιχεία της Sensor Tower.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα, μάλιστα, το Facebook έχει ζητήσει από τους δημιουργούς-χρήστες του TikTok να δημοσιεύουν τα βίντεό τους αποκλειστικά στο Reels ή τουλάχιστον να δημοσιεύουν τις “δημιουργίες” τους πρώτα στο Reels. Ως αντάλλαγμα το κοινωνικό δίκτυο προσφέρεται να πληρώσει τους δημιουργούς για την παραγωγή των βίντεο, υπό τον όρο βέβαια ότι αυτοί θα υπογράψουν συμφωνία δεσμευτικότητας ότι δεν θα αποκαλύψουν τους όρους των συμφωνιών.

Το Facebook έχει προσφέρει εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια στους δημιουργούς-χρήστες του TikTok με τους περισσότερους οπαδούς, πληρώνοντας μάλιστα πιο ακριβά όσους συμφωνούν να δημοσιεύουν τα βίντεό τους αποκλειστικά στο Reels, σύμφωνα με πηγές που έχουν γνώση του θέματος.

Ένας εκπρόσωπος του Facebook δήλωσε στο Forbes ότι το κοινωνικό δίκτυο “έχει μακρά ιστορία στην προσέγγιση νέων δημιουργών και εργάζεται διαρκώς με στόχο να ανοίξει νέους δρόμους στο Instagram”.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι δύο εταιρείες βρίσκονται αντιμέτωπες. Το TikTok μέχρι πρότινος είχε πλημμυρίσει με τις διαφημίσεις του το Facebook και το Instagram, όμως μετά την πρόσφατη πρόκληση του κοινωνικού δικτύου ανακοίνωσε την Πέμπτη ένα “ταμείο” 200 εκατ. δολαρίων που έχει στόχο επίσης να μοιράσει χρήματα στους δημιουργούς-χρήστες των βίντεο. Μέσω της ξεκάθαρης αυτής “απάντηση”, το TikTok στοχεύει να διατηρήσει τους υφιστάμενους χρήστες του αλλά και να προσελκύσει νέους, την ώρα μάλιστα που εντείνονται οι ανησυχίες για την πολιτική ασφάλειας και προστασίας των προσωπικών δεδομένων που ακολουθεί κι ενώ επίκειται το λανσάρισμα του Reels.

Το TikTok, βέβαια, έχει επανειλημμένως αρνηθεί τους ισχυρισμούς ότι μοιράζεται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών του με την κινεζική κυβέρνηση. Μάλιστα, έχει δηλώσει στο CNBC ότι η προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών αποτελεί “απόλυτη προτεραιότητα” της εταιρείας.

Ωστόσο, ο σύμβουλος επί θεμάτων εμπορίου του Λευκού Οίκου, Πίτερ Ναβάρο, δήλωσε στο Fox News την προηγούμενη εβδομάδα ότι ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ σκοπεύει να λάβει “δραστικά μέτρα” κατά του TikTok και άλλων κινεζικών εφαρμογών. Κι αυτό γιατί, όπως ισχυρίστηκε ο Ναβάρο, τα προσωπικά δεδομένων των Αμερικανών που συλλέγει το TikTok “καταλήγουν απευθείας σε διακομιστές (servers) στην Κίνα, στον κινεζικό στρατό, στο Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα και σε άλλες υπηρεσίες που θέλουν να κλέψουν την πνευματική μας ιδιοκτησία”. Επικαλούμενος το πρόσφατο “μπλόκο” της Ινδίας στο TikTok, το WeChat και άλλες δημοφιλείς κινεζικές εφαρμογές, ο Ναβάρο υπαινίχθηκε ότι οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να λάβουν παρόμοια μέτρα, χωρίς ωστόσο να αναφέρει ρητά ότι θα απαγορευθούν.

Αλλά και ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο, είχε δηλώσει στις αρχές Ιουλίου στο Fox News ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες “σίγουρα επιδιώκουν” να περιορίσουν το TikTok και άλλες κινεζικές εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης. 

Εν τω μεταξύ, αρκετούς μήνες πριν το σχόλιο του Πομπέο, Ρεπουμπλικανοί και Δημοκρατικοί γερουσιαστές είχαν εκφράσει τις ανησυχίες τους για την κινεζική εφαρμογή, θεωρώντας ότι το TikTok αποτελεί απειλή για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ.

Το TikTok, πάντως, φαίνεται να αποστασιοποιείται από την Κίνα: τον Μάιο η εταιρεία προσέλαβε Αμερικανό στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου, ενώ τον Ιούλιο δεσμεύτηκε ότι εντός της επόμενης τριετίας θα προβεί σε προσλήψεις 10.000 Αμερικανών εργαζομένων. Η δε μητρική εταιρεία του TikTok, η ByteDance, σύμφωνα με δημοσιεύματα εξετάζει τη μεταφορά της έδρας της εκτός Κίνας ή και την αλλαγή του διοικητικού της συμβουλίου.

Αποστασιοποίηση που μοιάζει λογική αν αναλογιστεί κανείς τη σημασία της αμερικανικής αγοράς για το TikTok, όπου η κινεζική εφαρμογή έχει 45,4 εκατ. χρήστες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Statista. Η εταιρεία στατιστικών εκτιμά μάλιστα ότι ο αριθμός αυτός θα μπορούσε να αυξηθεί στα 60,3 εκατομμύρια έως το 2024.

Δεν είναι όμως μόνο το TikTok που αντιμετωπίζει προκλήσεις. Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ (Federal Trade Commission – FTC) και το αμερικανικό υπουργείο Δικαιοσύνης έχουν ξεκινήσει από τον περασμένο Ιούνιο αντιμονοπωλιακή έρευνα κατά των Facebook, Amazon, Apple και Google. Η ακρόαση των Μαρκ Ζούκερμπεργκ, Τζεφ Μπέζος, Τιμ Κουκ και Σουντάρ Πιτσάι ενώπιον της Επιτροπής Δικαιοσύνης της Γερουσίας που είχε αρχικά οριστεί για τη Δευτέρα, πραγματοποιήθηκε τελικά την Τετάρτη λόγω της κηδείας του Τζον Λιούις.

Πηγή: Forbes

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three + eighteen =