Μια απειλή που είχε κοινοποιηθεί το προηγούμενο χρονικό διάστημα, τώρα γίνεται πράξη: Το Facebook βάζει «μπλόκο» στην Αυστραλία, σε ότι αφορά την ανάρτηση και την ανάγνωση ειδήσεων.
Όπως ανακοίνωσε ο τεχνολογικός κολοσσός δεν θα επιτρέπει πλέον σε εκδότες και χρήστες στην Αυστραλία να μοιράζονται ή να βλέπουν άρθρα ειδήσεων μέσα από την πλατφόρμα. Η απόφαση του Facebook σημαίνει ότι οι εκδοτικές εταιρείες δεν θα μπορούν να δημοσιεύουν άρθρα ειδήσεων στις σελίδες τους στο Facebook. Ενώ οι ειδήσεις από τα διεθνή ΜΜΕ δεν θα είναι ορατές από τους Αυστραλιανούς χρήστες του Facebook. Οι Αυστραλιανοί χρήστες δεν θα μπορούν να μοιράζονται ή να βλέπουν ειδήσεις στο Facebook, ενώ οι χρήστες του Facebook παγκοσμίως δεν θα μπορούν να μοιράζονται ή να βλέπουν ειδήσεις που προέρχονται από αυστραλιανά ΜΜΕ.
Το «μπλόκο» αυτό έρχεται ως απάντηση στην προτεινόμενη νέα νομοθεσία για τα media στη Αυστραλία. Με τον νέο νόμο, η κυβέρνηση της Αυστραλίας επιδιώκει να απαιτήσει από διαδικτυακές πλατφόρμες όπως η Google και η Facebook να πληρώνουν ειδησεογραφικά πρακτορεία για προβολή και σύνδεση με το περιεχόμενό τους. Το Facebook όμως με την επιθετική κίνηση που έκανε σήμερα, δεν δείχνει διατεθειμένο να μπει σε οποιαδήποτε συζήτηση.
«Σήμερα πήραμε μία απίστευτα δύσκολη απόφαση να περιορίσουμε τη διαθεσιμότητα των ειδήσεων στο Facebook στην Αυστραλία», δήλωσε η Κάμπελ Μπράουν, αντιπρόεδρος ειδησεογραφικών συνεργασιών της εταιρείας. «Σε αντίθεση με αυτό που κάποιοι υπονόησαν, το Facebook δεν κλέβει το ειδησεογραφικό περιεχόμενο. Οι εκδότες επιλέγουν να μοιραστούν τα δημοσιεύματά τους στο Facebook», συμπλήρωσε.
«Από την εύρεση νέων αναγνωστών έως την απόκτηση νέων συνδρομητών και την αύξηση των εσόδων, οι ειδησεογραφικοί οργανισμοί δεν θα χρησιμοποιούσαν το Facebook αν αυτό δεν βοηθούσε τα κέρδη τους», δήλωσε ακόμη η Μπράουν.
Στο blog με το οποίο ανακοίνωσε την απόφαση η εταιρεία επεσήμανε ότι έχει καταστήσει σαφές στην κυβέρνηση της Αυστραλίας πως «η ισοτιμία ανάμεσα στο Facebook και τους εκδότες είναι υπέρ των εκδοτών, κάτι που είναι αντίστροφο από αυτό που το νομοσχέδιο θα απαιτούσε. Πέρυσι το Facebook δημιούργησε περίπου 5,1 δισεκατομμύρια δωρεάν παραπομπές σε Αυστραλούς εκδότες, η αξία των οποίων εκτιμάται σε 407 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας».