αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤο σχέδιο για να γίνει η Αστυπάλαια ένα «κέντρο» για digital νομάδες

Το σχέδιο για να γίνει η Αστυπάλαια ένα «κέντρο» για digital νομάδες

Έχουμε γράψει πολλά άρθρα για τους λεγόμενους digital νομάδες εδώ στο It’s Possible. Οι remote εργαζόμενοι αυτού του τύπου έχουν αναπτυχθεί τα τελευταία χρόνια και δεν είναι τυχαίο ότι πολλές χώρες προσπαθούν να τους προσελκύσουν ακόμα και μέσα στην πανδημία. Και φυσικά πολλές χώρες θέλουν να πρωταγωνιστήσουν σε αυτό το πεδίο στην μετά covid εποχή, όταν τα ταξίδια θα είναι και πιο εύκολα.

Πως θα μας φαινόταν αν ένα Ελληνικό νησί γινόταν ένα «κέντρο» για digital νομάδες; Η Deloitte κατά την διάρκεια online event που έγινε χτες, υποστήριξε ότι η Αστυπάλαια θα μπορούσε να γίνει ένα τέτοιο νησί, παρουσιάζοντας μάλιστα και ένα σχέδιο προς αυτή την κατεύθυνση.

Το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του νησιού εστιάζει σε τέσσερις βασικούς τομείς:

-Βελτίωση και ανάπτυξη υποδομών (μεταφορές, υγείας, εκπαίδευσης, αθλητικών εγκαταστάσεων κ.τ.λ.)

-Ενίσχυση τοπικής οικονομίας με αξιοποίηση ΑΠΕ, ενίσχυση επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, ενίσχυση πρωτογενούς τομέα κ.τ.λ.

-Προστασία περιβάλλοντος και αειφορία (μείωση ενεργειακής κατανάλωσης, αναβάθμιση δικτύων ύδρευσης, αποχέτευσης και ανακύκλωσης κ.α.)

-Ψηφιακή αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός (περαιτέρω αναβάθμιση τηλεπικοινωνιακών υποδομών, ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών και ψηφιακών μέσων)

Σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte το στοχευόμενο κοινό για την ανάπτυξη του νησιού αφορά τέσσερις κατηγορίες: Καταρχάς τον ίδιο τον υφιστάμενο πληθυσμό, τους σύγχρονους επαγγελματίες του ψηφιακού κλάδου χωρίς σταθερή επαγγελματική έδρα (ψηφιακούς νομάδες), τους εύπορους συνταξιούχους και τουρίστες μακράς διαρκείας, καθώς επίσης και τους ταξιδιώτες υψηλού επιπέδου που αναζητούν εναλλακτικές εμπειρίες. Σημειωτέον ότι για την περίοδο από το 2010 και μετά, η αύξηση των ξένων αφίξεων είναι με μέσο ρυθμό 16%, ενώ ποσοστό 85% της οικονομικής δραστηριότητας του νησιού είναι κυρίως από τον τουρισμό και την εστίαση.

«Το νέο μοντέλο που προτείνεται για την Αστυπάλαια μπορεί να λειτουργήσει ως οδικός χάρτης και για άλλες περιοχές της χώρας, ακόμη και στην ηπειρωτική Ελλάδα», σχολίασε χαρακτηριστικά στη διαδικτυακή παρουσίαση της μελέτης ο διευθύνων σύμβουλος της Deloitte, Δημήτρης Κουτσόπουλος.

«Στους επόμενους μήνες στην Αστυπάλαια εργαζόμενοι ακόμη και από την ίδια την Deloitte, θα μπορούν να δουλέψουν απομακρυσμένα. Θα μπορούσε γενικότερα να δημιουργηθεί ένα στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης εστιασμένο σε μία περιοχή με έμφαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό, ο οποίος ούτως ή άλλως έχει επιταχυνθεί λόγω της πανδημίας».

Φυσικά η Αστυπάλαια δεν επιλέχθηκε τυχαία. Πρόκειται για το νησί που πρόσφατα προσέλκυσε την επένδυση της Volkswagen. Συγκεκριμένα, τον περασμένο Νοέμβριο υπεγράφη το μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της αυτοκινητοβιομηχανίας για την ενεργοποίηση ενός επενδυτικού προγράμματος που θα εξελίξει την Αστυπάλαια σε έναν ενεργειακά αυτόνομο προορισμό, ένα πρότυπο νησί έξυπνης και αυτόνομης μετακίνησης. Για τον σκοπό αυτό, το τρέχον σύστημα μεταφορών στο νησί θα αντικατασταθεί από την χρήση ηλεκτρικών οχημάτων και την παραγωγή ανανεώσιμης ενέργειας, ώστε μακροπρόθεσμα, η Αστυπάλαια να καταστεί ένα νησί-πρότυπο για την κλιματικά ουδέτερη κινητικότητα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

sixteen − 2 =