αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤο παράδειγμα με τα δύο κουρεία, το «κλειδί» για την επιτυχία και η συνέπεια | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Το παράδειγμα με τα δύο κουρεία, το «κλειδί» για την επιτυχία και η συνέπεια | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Αξίζει να σας πω μια μίνι ιστορία, που δεν έχει να κάνει με καινοτομία. Έχει όμως να κάνει με επιχειρηματικότητα, ίσως στην πιο απλή μορφή της. Στην περιοχή που μένω, στην Καλλιθέα, υπάρχουν σε πολύ κοντινή απόσταση δύο κουρεία. Και τα δύο, «τρέχουν» με μόνο εργαζόμενο τον ιδιοκτήτη τους. Δεν υπάρχουν, δηλαδή, υπάλληλοι. Επίσης, και τα δύο αφορούν αντρικό κούρεμα, με σχεδόν ίδιες τιμές (μπορεί και ακριβώς ίδιες).

Γίνεται εύκολα κατανοητό λοιπόν, ότι οι δύο αυτές μικρές επιχειρήσεις, λειτουργούν με πάνω- κάτω τα ίδια δεδομένα, στην ίδια περιοχή. Και απευθύνονται στο ίδιο κοινό. Έχουν όμως μια βασική διαφορά: Ο άνθρωπος που έχει το «Α κουρείο» εργάζεται κάθε ημέρα πλην Κυριακής, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Από την άλλη, ο άνθρωπος που έχει το «Β κουρείο» είναι πιο «χαλαρός». Δίνει ρεπό στον εαυτό του και τις Δευτέρες. Μπορεί να μην ανοίξει το κατάστημα του με ακρίβεια… λεπτού, ενώ μπορεί ακόμα και να το κλείσει για κάποιες ώρες (μέσα στην εργάσιμη ημέρα), επειδή αποφάσισε να πάει απλά μια βόλτα με τους φίλους του (πραγματικό το παράδειγμα).

Μην κουράζω περισσότερο. Πάμε στο αποτέλεσμα των δύο μοντέλων: Το «Α κουρείο», είναι κάθε ημέρα γεμάτο πελάτες. Μάλιστα, αν δεν έχεις κλείσει ραντεβού, είναι πολύ πιθανό να περιμένεις στην αναμονή. Την ίδια στιγμή, το «Β κουρείο» που βρίσκεται λίγα μέτρα πιο κάτω, είναι σχεδόν πάντα με λίγο ή καθόλου κόσμο.

Αρκετές φορές, δεν παίζει ρόλο το μπάτζετ, το ταλέντο ή η γεωγραφική περιοχή, για το αν θα φτάσεις στην επιχειρηματική επιτυχία. Το «κλειδί» μπορεί να είναι η συνέπεια.

ΟΚ, η συνέπεια τις περισσότερες φορές δεν αρκεί από μόνη της. Αν, δηλαδή, το «Α κουρείο» κούρευε χάλια, τότε ακόμα κι αν ήταν ανοιχτό 24ωρες το 24ωρο- κάθε ημέρα, κανείς πελάτης δεν θα πήγαινε εκεί. Είναι απαραίτητο να γίνεται μια αξιοπρεπής δουλειά. Στην συνέχεια όμως, για να χτίσεις το κοινό σου σε βάθος χρόνου, είναι απαραίτητη η συνέπεια.

Θα έχετε παρατηρήσει, ότι το site που διαβάζετε αυτή τη στιγμή, έχει κάθε ημέρα νέο υλικό. Κάθε ημέρα, από τις 5 Σεπτεμβρίου 2016, όταν έκανε την «πρεμιέρα» του. Ούτε μια ημέρα κενή. Πάντα υπάρχει ροή άρθρων. Ακόμα και τα Σαββατοκύριακα. Ακόμα και τις αργίες. Ναι, είναι και αυτό μέσα στο φάκελο «συνέπεια». Δεν γίνεται –κατά την ταπεινή μου γνώμη- ένα ενημερωτικό site να… κατεβάζει ρολά π.χ. το Σαββατοκύριακο. Και να λέει στους αναγνώστες του, με απλά λόγια, «οκ παιδιά, σας ευχαριστούμε, τα λέμε την Δευτέρα».

Είναι η ίδια συζήτηση που κάνω αρκετές φορές με αρκετούς bloggers και youtubers. ‘Η ανθρώπους που σκέφτονται να ακολουθήσουν έναν τέτοιον δρόμο. Τα δεδομένα είναι ξεκάθαρα και εκεί. Ίσως το έχεις δει: Ποιοι bloggers και youtubers φτάνουν στην επιτυχία και έχουν το δικό τους μεγάλο κοινό; Είναι εκείνοι που, ανάμεσα σε άλλα, έχουν συνέπεια. Λένε για παράδειγμα: «Θα ανεβάζω 3 βίντεο την εβδομάδα». Ότι και να γίνει, ανεβάζουν 3 βίντεο την εβδομάδα. Δεν ανεβάζουν βίντεο… όποτε έχουν χρόνο. Έτσι δεν μπορεί να αναπτυχθεί ένα project σε επαγγελματική βάση.

«Ωραία λοιπόν, και για να είμαστε συνεπείς, πρέπει να δουλεύουμε όλη την ημέρα, κάθε ημέρα;», θα ρωτήσει κάποιος. Παρόλο που προσωπικά δουλεύω πάνω στο It’s Possible κάθε ημέρα, από τον Σεπτέμβρη του 2016, θα πω ότι δεν είναι υποχρεωτικό να εργάζεσαι κάθε ημέρα, αν δεν θες να το κάνεις. Στα περισσότερα projects τουλάχιστον. Πρέπει όμως να αποφασίσεις το πόσες ημέρες την εβδομάδα θέλεις να εργάζεσαι. Να το ξεκαθαρίσεις στο μυαλό σου, να το πεις και στους άλλους, και το πρόγραμμα να παραμένει αναλλοίωτο, ότι κι αν γίνει. Α και μην πεις ότι θέλεις να εργάζεσαι μια φορά τον μήνα. Αυτή μάλλον δεν είναι μια καλή επιλογή.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

3 × 1 =