Το να δώσεις αρνητική κριτική δεν είναι εύκολο. ‘Η μάλλον όχι. Το δυσκολότερο είναι να δεχτείς την αρνητική κρητική. Ακόμα κι αν αυτή γίνεται με καλή πρόθεση, μας είναι δύσκολο να δεχτούμε ότι «κάτι δεν κάνουμε καλά». Κι όμως, το αρνητικό feedback μπορεί να είναι πολύ χρήσιμο.
Ειδικά μέσα σε έναν επαγγελματικό χώρο. Μη ξεχνάς, ότι ο διπλανός σου μπορεί να έχει μια διαφορετική οπτική για το πως δουλεύουν κάποια πράγματα. Και να σου παραθέσει στοιχεία που εσύ δεν είχες παρατηρήσει. Το ερώτημα εδώ, είναι το πως μπορεί να δημιουργηθεί μια καλή «σύνδεση» μεταξύ αυτού που κάνει την κριτική, και εκείνου που την δέχεται. Διότι ακόμα κι αν είσαι στην θέση του κριτή, η άλλη πλευρά μπορεί να μην δεχτεί ευχάριστα τα όσα λες.
Υπάρχουν τρόποι για να γίνει σωστά η όλη διαδικασία. Για παράδειγμα, είναι σημαντικό όταν κάνεις κρητική σε ένα ή περισσότερα μέλη της ομάδας, να μιλάς και για τα θετικά. Μην εστιάζεις μόνο στις αποτυχίες. Σίγουρα υπάρχουν και επιτυχίες που αξίζει να τονισθούν. Επίσης, όταν δέχεσαι κριτική, φρόντισε να κάνεις νέα τεστ και να δοκιμάσεις νέα μονοπάτια. Μην ακολουθείς τον ίδιο δρόμο με πριν, περιμένοντας διαφορετικά αποτελέσματα.
Δες το «χάρτη» της κριτικής, στο γράφημα που δημιούργησε η αμερικανική GetVoip