αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤο Ιταλικό σχέδιο: Πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια του «ασημένιου βέλους» στην Ελλάδα

Το Ιταλικό σχέδιο: Πότε θα ξεκινήσουν τα δρομολόγια του «ασημένιου βέλους» στην Ελλάδα

Την άνοιξη του 2019, σύμφωνα με το πιο αισιόδοξο σενάριο, θα φτάσει στoν σιδηροδρομικό σταθμό της Λάρισας το πρώτο υπερσύγχρονο τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο ακριβής χρόνος που οι Ιταλοί ιδιοκτήτες της θα δροµολογήσουν τα υπερσύγχρονα τρένα Pendolino της σειράς «Ασηµένιο Βέλος», θα εξαρτηθεί από την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στην κεντρική σιδηροδρoµική αρτηρία Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που ξεκίνησε να µελετάται στις αρχές της δεκαετίας του ’80 και θα ολοκληρωθεί εκτός απροόπτου φέτος.

Οι νέοι συρµοί θα αναπτύσσουν ταχύτητα 250 χιλιοµέτρων την ώρα στο ελληνικό δίκτυο, επιτυγχάνοντας διάρκεια ταξιδιού 3,5 ωρών από 5 ώρες και 10 λεπτά που είναι σήµερα. Τις υπηρεσίες όµως που παρέχει η σειρά «Κόκκινο Βέλος» -επιτυγχάνει ταχύτητες 300 χιλιοµέτρων στον ευρωπαϊκό Νότο- θα κάνει πολύ καιρό να τις δει ο ελληνικός σιδηρόδροµος.

Στόχος της Ferrovie dello Stato Italiane είναι η εµπορική λειτουργία των νέων τρένων να γίνει την άνοιξη του 2019.

Να σημειωθεί πως ύστερα από τρία επιχειρησιακά προγράµµατα και αρκετές εργολαβίες, ηλεκτροκίνηση έχουµε περίπου στα 400 χιλιόµετρα του Αθήνα – Λάρισα – Θεσσαλονίκη και υπολείπεται ένα µικρό κοµµάτι, µήκους 54 χιλιοµέτρων, στο Λιανοκλάδι – ∆οµοκός, το οποίο θα παραδοθεί, σύµφωνα µε την ΕΡΓΟΣΕ, εντός του επόµενου διµήνου.

Οι Ιταλοί ασκούν ισχυρές πιέσεις στον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ ώστε να ολοκληρώσει τα έργα της ηλεκτροκίνησης για να δείξουν τα πραγµατικά τους όπλα στις επιβατικές και εµπορευµατικές µεταφορές, που θα κάνουν το τρένο ανταγωνιστικό του αεροπλάνου και θα προσφέρουν ανέσεις που θα ανάγουν το ταξίδι σε µοναδική εµπειρία για τους επιβάτες. «Οπου µπήκαν στην Ευρώπη σύγχρονα τρένα, µε ταχύτητες 300 χλµ./ώρα, οι αεροπορικές εταιρείες σταµάτησαν ή περιόρισαν το µεταφορικό τους έργο», αναφέρει ο κ. Χρήστος ∆ιονέλλης, διευθύνων σύµβουλος της ΕΡΓΟΣΕ.

Πιλοτική πρεµιέρα στη ∆ΕΘ

Εδώ και λίγες µέρες το Pendolino, το ταξίδι του οποίου διήρκεσε τρεις µέρες από τους Ιταλικούς Σιδηροδρόµους στη Ρώµη, βρίσκεται στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδροµικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) στη Θεσσαλονίκη. Από την Τρίτη 4 Σεπτεµβρίου θα ξεκινήσει πιλοτικά δροµολόγια αυστηρά για το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο τµήµα Κατερίνη – Θεσσαλονίκη που είναι πλήρως ηλεκτροδοτούµενο. Η επίσηµη τελετή είναι προγραµµατισµένη για το Σάββατο 8 Σεπτεµβρίου, όταν το τρένο θα σφυρίξει πανηγυρικά στην έναρξη της ∆ιεθνούς Εκθεσης της Θεσσαλονίκης και θα γίνουν τα αποκαλυπτήριά του στο κοινό. Στη συνέχεια θα πάρει τον δρόµο της επιστροφής για την Ιταλία, µέχρι η διοίκηση να δώσει το πράσινο φως για επιστρέψει στον ελληνικό σιδηρόδροµο. «Μέχρι τις 31 Οκτωβρίου θα έχουµε παραδώσει και το τελευταίο τµήµα της Νέας ∆ιπλής Σιδηροδροµικής Γραµµής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέα – Λιανοκλάδι – ∆οµοκός συνολικού κόστους 374 εκατ. ευρώ», δηλώνει ο κ. ∆ιονέλλης. Πρόκειται για τα τελευταία χιλιόµετρα της µεγάλης εργολαβίας (Λιανοκλάδι – ∆οµοκός) µε την οποία θα δοθεί σε κυκλοφορία και η δεύτερη µεγαλύτερη σήραγγα (µετά το Καλλίδροµο), η σήραγγα του όρους Οθρυς, αλλά και το επιβλητικό δηµιούργηµα της κρεµαστής Γέφυρας 26 στην περιοχή Εκκάρα ∆οµοκού.

Πηγή: Economy365.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × four =