Πολλές είναι οι κενές θέσεις εργασίας στον τομέα οδήγησης φορτηγών στην Ευρώπη. Η έκθεση της IRU (Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών), προβλέπει ότι έως το 2028 οι κενές θέσεις στην ήπειρο θα ανέρχονται σε περίπου 745.000.
Παράλληλα, το επάγγελμα του οδηγού φορτηγών πλήττεται και από γήρανση του πληθυσμού, όπως συνηγορεί το γεγονός ότι στην Ευρώπη κάτω από 25 ετών είναι μόλις το 5% των οδηγών.
Οι εταιρείες προσπαθούν να προσελκύσουν νέους οδηγούς, προσφέροντας μισθούς που είναι σε ορισμένες περιπτώσεις έως και 5 φορές υψηλότεροι από τον κατώτατο μισθό. Το 2024 η πλατφόρμα Jobmatch.de ανέλυσε πάνω από 6.000 αγγελίες εργασίας για θέσεις οδηγών φορτηγών, υπολογίζοντας τον μέσο μισθό που προσφέρουν οι γερμανικές εταιρείες μεταφορών για το τρίτο τρίμηνο του έτους. Ο μέσος μισθός για έναν οδηγό φορτηγού σε αυτή την περίοδο ήταν 3.281 ευρώ, έναντι των 3.571 ευρώ που προσφέρονται κατά μέσο όρο στον κλάδο της Μεταφοράς και της Αποθήκευσης.
Παρά τους ικανοποιητικούς προσφερόμενους μισθούς, σύμφωνα με μία από τις μεγαλύτερες μεταφορικές ενώσεις της Γερμανίας, στη χώρα υπάρχει έλλειψη άνω των 100.000 οδηγών φορτηγών.
Η πλατφόρμα Jobmatch.de επισημαίνει ότι για να προσελκύσουν οι εταιρείες νέο «αίμα» δεν αρκούν οι ικανοποιητικοί μισθοί, μιας και οι ενδιαφερόμενοι επιζητούν -μεταξύ άλλων- καλύτερες συνθήκες εργασίες, όπως και ευκολότερη πρόσβαση στο επάγγελμα.
Παράλληλα, οι εταιρείες προσπαθούν να προσελκύσουν οδηγούς από τρίτες χώρες. Για παράδειγμα, η Ισπανία, στην προσπάθειά της να καλύψει τις χιλιάδες κενές θέσεις εργασίας, λανσάρει μια τεράστια εκστρατεία προσλήψεων με στόχο την προσέλκυση Μαροκινών επαγγελματιών οδηγών. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσιεύματα του ισπανικού ABC, ο κλάδος των οδικών εμπορευμαυτικών μεταφορών αναμένεται να προσελκύσει περίπου 26.000 Μαροκινούς οδηγούς.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
Αυτές είναι οι πιο φθηνές περιοχές της Ελλάδας για να αγοράσεις (ή να ενοικιάσεις) σπίτι τώρα