Εντόπισαν ένα πρόβλημα, και με την βοήθεια των νέων τεχνολογιών κατάφεραν να δώσουν την δική τους λύση. Κάπως έτσι κινήθηκε η ομάδα πίσω από το e-suppliers. Πρόκειται για ένα ελληνικό marketplace, που φέρνει πιο κοντά τις επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού, με τους προμηθευτές τους. Με την ομάδα να «τρέχει» το project χωρίς κάποια εξωτερική χρηματοδότηση μέχρι σήμερα.
Πως προέκυψε όμως η ιδέα για την πλατφόρμα; Πως διασφαλίζει την ασφάλεια των συναλλαγών και ποια είναι τα πλάνα για το μέλλον; Ο συνιδρυτής του e-suppliers, Δημήτρης Σερελέας, μιλά για όλα στο It’s Possible.
Πως προέκυψε η ιδέα για το project σας;
Από το 2013 μαζί με τον Γιώργο Μαλαματλή και τον Γιάννη Καρδιασμένο έχουμε ιδρύσει την Web Flow. Ένα web agency όπου είχαμε την τύχη να αναλάβουμε project για αρκετές επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού. Ανάμεσα σε αυτές είναι επιχειρήσεις όπως το Βαρούλκο, ο όμιλος Καστελόριζο, τα Max Perry και πολλές άλλες.
Έχοντας σχεδόν καθημερινή τριβή με τους πελάτες μας παρατηρήσαμε ότι παρόλο που οι μέθοδοι για την λήψη παραγγελιών σε επίπεδο b2c έχουν αναπτυχθεί και ψηφιοποιηθεί σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό δεν ίσχυε το ίδιο και για την διαδικασία αποστολής και λήψης παραγγελιών ανάμεσα σε επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού και τους προμηθευτές τους. Χαρακτηριστικά όταν αρχίσαμε να κάνουμε έρευνα για τις μεθόδους που χρησιμοποιούν ακούσαμε άλλους να μας λένε ότι στέλνουν e-mail, άλλους ότι παίρνουν τηλέφωνο ή αφήνουν μήνυμα σε τηλεφωνητή, άλλους ότι στέλνουν μήνυμα μέσω sms, whatsapp ήviber ενώ μερικοί μας είπαν ακόμα και για φαξ.
Το ακόμα πιο εντυπωσιακό εύρημα στην έρευνα μας ήταν πως ένας προμηθευτής μας είπε ότι πληρώνει άτομο 4 ώρες την ημέρα για να ακούει μηνύματα στον τηλεφωνητή από τους πελάτες του και να καταγράφει παραγγελίες που ήρθαν σε sms ή μέσω whatsApp. Κάπου εκεί βεβαιωθήκαμε ότι κάτι δεν πάει καλά στην όλη διαδικασία ανάμεσα σε επιχειρήσει και προμηθευτές και αποφασίσαμε να βρούμε ένα τρόπο να την βελτιστοποιήσουμε. Έτσι αρχίσαμε να σχεδιάζουμε το e-suppliers.
Με απλά λόγια, τι ακριβώς κάνει η πλατφόρμα σας;
Το e-suppliers είναι ένα marketplace σχεδιασμένο στις ανάγκες επιχειρήσεων εστίασης και τουρισμού και των προμηθευτών τους. Πρόσφατα βγάλαμε το MVP μας (Ελάχιστο Βιώσιμο Προϊόν) όπου οι χρήστες μπορούν να κάνουν κάποιες από τις λειτουργίες που αναφέρουμε πιο κάτω ενώ έχουν ήδη ολοκληρωθεί οι πρώτες συναλλαγές μέσω δημοπρασιών για τους προμηθευτές και ζήτησης προσφοράς από τις επιχειρήσεις εστίασης και τουρισμού.
Στην πλευρά των επιχειρήσεων εστίασης και τουρισμού προσφέρει την δυνατότητα να αναζητήσουν προϊόντα, να κάνουν όλες τις παραγγελίες τους από ένα κανάλι και σε ένα καλάθι παρόλο που μπορεί να είναι πολλαπλοί οι προμηθευτές, να ζητήσουν προσφορές για συγκεκριμένες ανάγκες τους μέσω αντίστροφης δημοπρασίας και να δουν συγκεντρωτικά report για το τι ξοδεύουν και που.
Στην πλευρά των προμηθευτών προσφέρει την δυνατότητα να ψηφιοποιήσουν τον κατάλογο τους και να δέχονται online παραγγελίες, να στείλουν ειδικές προσφορές για προϊόντα που θέλουν να «διώξουν», να συμμετάσχουν στις αντίστροφες δημοπρασίες που στήνουν οι επιχειρήσεις και να λάβουν report για τις πωλήσεις τους και την απόδοση τους στην πλατφόρμα.
Θα πει κάποιος: Ωραία η ιδέα σας, αλλά πως διασφαλίζεται η ασφάλεια των συναλλαγών και ότι όλα θα γίνουν με τον προβλεπόμενο τρόπο;
Αρχικά πρέπει να πω ότι κάνουμε ένα monitoring σε οτιδήποτε ανεβάσει κάποιος στο e-suppliers.
Σε αυτή τη φάση η πλατφόρμα μας δεν έχει κάποια εμπλοκή στις οικονομικές συναλλαγές μεταξύ των επιχειρήσεων και των προμηθευτών ωστόσο κάνουμε έναν έλεγχο για την έκβαση και την εξέλιξη κάθε παραγγελίας ώστε να εξασφαλίζουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία και στις δύο πλευρές.
Σε δεύτερη φάση οι παραγγελίες και οι πληρωμές θα γίνονται 100% μέσα από την πλατφόρμα μας. Ωστόσο έχουμε προνοήσει να υπάρχει αξιολόγηση των επιχειρήσεων σε διάφορα επίπεδα ώστε η κοινότητα από μόνη της να εξασφαλίζει ότι οι καλύτεροι επαγγελματίες και τα καλύτερα προϊόντα παραμένουν μέσα στην πλατφόρμα.
Εσείς «τρέχετε» το project σας με δικά σας κεφάλαια ή έχετε λάβει κάποια εξωτερική χρηματοδότηση; Και ποια είναι τα γενικότερα πλάνα σας πάνω σε αυτό το κομμάτι.
Έχοντας την τύχη να έχουμε ήδη μια επιχείρηση η οποία πάει αρκετά καλά έχουμε τα κεφάλαια αλλά κυρίως τους πόρους σε εργατικό δυναμικό ώστε να στήσουμε το project χωρίς να αναζητήσουμε χρηματοδότηση σε αυτή τη φάση. Επομένως θα έλεγα ότι το βασικό ζήτημα που έχουμε να λύσουμε στο στάδιο που βρισκόμαστε είναι αυτό της διαχείρισης χρόνου ανάμεσα στα δύο εγχειρήματα μας κι όχι τόσο αυτό της εύρεσης χρηματοδότησης.
Στόχος μας επομένως είναι να φτάσουμε το e-suppliers στο καλύτερο δυνατό σημείο οργανικά και στην συνέχεια να εξετάσουμε το ενδεχόμενο της εξωτερικής χρηματοδότησης. Ενώ αξίζει να αναφέρουμε την πολύτιμη βοήθεια που λαμβάνουμε από το Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών το οποίο μας έχει εντάξει στο πρόγραμμα του από τον Μάρτιο.
Μιας και πλέον το ζείτε από μέσα, πως είναι η καθημερινότητα ενός startupper;
Γενικά δεν μπορώ να πω ότι έχει αλλάξει κάτι από την καθημερινότητα που ήδη είχαμε τρέχοντας μια επιχείρηση, εκτός από την ελαχιστοποίηση του επαγγελματικού και προσωπικού μας χρόνου.
Ποια είναι τα μελλοντικά σας σχέδια σε ότι αφορά το project σας;
Αρχικά θέλουμε να τρέξουμε για κάποιο διάστημα το MVP ώστε να μας δώσει στοιχεία να βελτιώσουμε την ολοκληρωμένη έκδοση όπου ήδη αναπτύσσουμε και ελπίζουμε ότι θα είναι έτοιμη κοντά στις αρχές του 2019.
Στην συνέχεια έχουμε στόχο να βελτιώσουμε την εμπειρία της πλατφόρμας αναλαμβάνοντας να καλύψουμε και κομμάτια όπως τα logistics το οποίο είναι ένα από τα πιο σημαντικά προβλήματα των προμηθευτών και ειδικά των μικρότερων.