αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤο ελληνικό μεταλλικό νερό «αποβιβάζεται» στην Κίνα- Τι αναφέρει σχετικό έγγραφο

Το ελληνικό μεταλλικό νερό «αποβιβάζεται» στην Κίνα- Τι αναφέρει σχετικό έγγραφο

Σημαντική άνοδο καταγράφουν οι εισαγωγές ελληνικών μεταλλικών νερών στην Κίνα με ακόμη σημαντικότερες προοπτικές, όπως αναφέρει ενημερωτικό έγγραφο του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του γενικού προξενείου της Ελλάδας στη Σαγκάη. Το 2014 οι εισαγωγές νερού ανήλθαν στο ποσό των 512.374 ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση ύψους 127,15%.

Στο ενημερωτικό σημείωμα υπογραμμίζεται ότι τα τελευταία δέκα χρόνια, η Κίνα έχει διπλασιάσει το μερίδιό της στην αγορά εμφιαλωμένου νερού παγκοσμίως και έχει ξεπεράσει ακόμα και τις ΗΠΑ σε συνολική κατανάλωση. Η κατά κεφαλήν, ωστόσο, εικόνα είναι πολύ διαφορετική. Η κινέζοι βρίσκονται κάτω του μέσου όρου κατανάλωσης παγκοσμίως με την κατά κεφαλήν κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού να είναι τα 30 λίτρα περίπου 1/5 της κατά κεφαλή κατανάλωσης των κατοίκων στις ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει περιθώριο αύξησης της κατανάλωσης.

Εισαγωγές ελληνικών μεταλλικών νερών στην Κίνα

Εισαγωγές ελληνικών μεταλλικών νερών στην Κίνα γίνονται από μεμονωμένους εισαγωγείς-διανομείς όπως η εταιρεία «Tianjin OSENJATO Consulting Co., Ltd», η οποία εισάγει το φυσικού μεταλλικό νερό “Κωστηλάτα” από την Ήπειρο.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του γραφείου ΟΕΥ, στην Κίνα εξάγει και η Ελληνική βιομηχανία εμφιαλωμένου νερού από την Ήπειρο, η «ΧΗΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε.». Πρόκειται για το νερό «Ζαγόρι».

Επίσης το ελληνικό φυσικό μεταλλικό νερό «Θεόνη», μετά από την σχετική του βράβευση στις ΗΠΑ (Απρίλιος 2016), ως «το καλύτερο νερό στον κόσμο». Όπως ανακοίνωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Τσέλιος: «το εμφιαλωμένο νερό από την Γούρα, τετραπλασιάζει την παραγωγή του με στόχο τις εξαγωγές, διότι βρίσκεται στη διαδικασία υπογραφής με κινεζικό όμιλο, ο οποίος αναμένεται να τοποθετήσει το «Θεόνη» σε χιλιάδες σημεία στην πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου. Η εφαρμογή της συμφωνίας αυτή αναμένεται να υλοποιηθεί μετά από την ολοκλήρωση της επένδυσης το 2017».

Σημειώνεται ότι οι πιο γνωστές και διαδεδομένες μάρκες εισαγόμενου μεταλλικού νερού στην κινεζική αγορά είναι οι Evian (όμιλος Danone), Perrier (όμιλος Nestle) και San Pelegrino (όμιλος Nestle).

Στο σχετικό έγγραφο αναφέρεται ότι σημεία που θα πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα οι ελληνικές εξαγωγές εμφιαλωμένων νερών στην Κίνα, και που ενδεχόμενα θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πρόβλημα στις εξαγωγές μας στην συγκεκριμένη αγορά, είναι τα εξής:

– τα προβλήματα, λόγω της μακράς περιόδου μεταφοράς και φύλαξης μέχρι την πώλησή των φυσικών νερών (πχ ανάπτυξη σωματιδίων εντός της συσκευασίας που οδήγησαν σε επιστροφή του προϊόντος)

– αναφορές για κακή συσκευασία στις μεταφορές με αποτέλεσμα τα φορτία συχνά να φθάνουν μισοκατεστραμμένα δίνοντας κακή εικόνα του προϊόντος.

Το μεταλλικό νερό στην αγορά της Κίνας

Η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο έχει καταβάλει υψηλό κόστος για το φυσικό της περιβάλλον. Το αποτέλεσμα των ραγδαίων ρυθμών οικονομικής ανάπτυξης είναι υψηλά ποσοστά μολυσμένου αέρα, μολυσμένο έδαφος, ακατοίκητες περιοχές, ερημοποίηση και σοβαρή υποβάθμιση του πόσιμου νερού. Ως εκ τούτου η αγορά εμφιαλωμένου νερού στην Κίνα προβάλει ως ελκυστική αν όχι αναγκαία.

Στις αρχές του 2013, 7.500 σφαγιασμένοι, σάπιοι χοίροι βρέθηκαν να επιπλέουν στον ποταμό Huangpu της Σαγκάης. Το γεγονός προκάλεσε μεγάλη αναταραχή στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και την κοινή γνώμη. Αν και οι Αρχές της Σαγκάης προέβησαν σε σχετικές ανακοινώσεις σχετικά με την καλή ποιότητα του πόσιμου νερού της πόλης, οι κάτοικοι παρέμειναν ανήσυχοι για την ασφάλεια του νερού και έκτοτε πολλοί έχουν σταματήσει να πίνουν το νερό της βρύσης και έχουν στραφεί στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού.

Η χώρα διαθέτει μόλις το 6,5% των ανανεώσιμων υδάτινων πόρων του πλανήτη με τις οποίες θα πρέπει να συντηρηθεί το ένα πέμπτο του παγκόσμιου πληθυσμού. Η λειψυδρία της Κίνας έχει γίνει ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα, δεδομένου ότι τα αποθέματα πόσιμου νερού δεν επαρκούν για να καλύψουν τις ανάγκες του πληθυσμού.

Έρευνα αγοράς στην Κίνα δείχνει ότι επί του παρόντος η παροχή νερού επαρκεί να καλύψει τις ανάγκες μόνο του μισού πληθυσμού της Κίνας. Εκτός αυτού, με την αυξανόμενη εγχώρια ζήτηση νερού, τα εποπτικά όργανα και οι ελεγκτικές Αρχές της χώρας δεν δύνανται να διασφαλίσουν την ποιότητα του νερού. Κατά συνέπεια, το διαθέσιμο πόσιμο νερό ανά κάτοικο στη χώρα αντιστοιχεί στο 1/4 σε σχέση με τον παγκόσμιο μέσο όρο. Καθώς η οικονομία της Κίνας αναπτύσσεται ραγδαία και οι κάτοικοί της εκτίθενται όλο και περισσότερο στο δυτικό πολιτισμό, οι Κινέζοι καταναλωτές υιοθετούν καταναλωτικές συνήθειες για αγαθά άγνωστα έως τότε σε αυτούς, ως απόδειξη της οικονομικής τους ευρωστίας.

Κατ΄αυτόν τον τρόπο, από καταναλωτές του δημοτικού νερού της βρύσης οι Κινέζοι γίνονται καταναλωτές εμφιαλωμένου νερού. Τα δυτικά πρότυπα διαβίωσης, η υιοθέτηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής, καθιστούν την κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού μια προσιτή και ασφαλή εναλλακτική της κατανάλωσης μη αλκοολούχων ποτών, όπως χυμοί φρούτων, αναψυκτικά κ.α.

Τα τελευταία δέκα χρόνια, η Κίνα έχει διπλασιάσει το μερίδιό της στην αγορά εμφιαλωμένου νερού παγκοσμίως και έχει ξεπεράσει ακόμα και τις ΗΠΑ σε συνολική κατανάλωση. Η κατά κεφαλήν, ωστόσο, εικόνα είναι πολύ διαφορετική. Η κινέζοι βρίσκονται κάτω του μέσου όρου κατανάλωσης παγκοσμίως με την κατά κεφαλήν κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού να είναι τα 30 λίτρα περίπου 1/5 της κατά κεφαλή κατανάλωσης των κατοίκων στις ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει περιθώριο αύξησης της κατανάλωσης.

Στην εγχώρια αγορά η κατανάλωση εμφιαλωμένου νερού αυξήθηκε κατά 14% το 2012, αγγίζοντας τα 54 δισεκατομμύρια λίτρα στην Κίνα. Ο κύκλος εργασιών σημείωσε σημαντική αύξηση 230% από το 2008 και άγγιξε τα 16 δισεκατομμύρια δολάρια το 2012. Η αγορά ηγείται κυρίως από τη μάρκα Nongfu Spring, τη Master Κονγκ που παράγεται από την εταιρεία Ting Hsin, τη Wahaha, τη C’est Bon, η οποία παράγεται από την εταιρεία Hua Run και τη Nestlé.

Οι εταιρείες Nestlé και Coca-Cola κατέχοντας εξαιρετικά δίκτυα διανομής, επενδύοντας σε διαφήμιση και branding, σε έργα κοινωνικής ευθύνης και προβάλλοντας τον υγιεινό τρόπο ζωής στου Κινέζους, κατέχουν πολύ μεγάλο μερίδιο της αγοράς δεδομένου ότι θεωρούνται και πιο αξιόπιστες ποιοτικά σε σχέση με τις εγχώριες μάρκες.

Το εισαγόμενο εμφιαλωμένο νερό στην Κίνα, λόγω της υψηλής τιμής του, διατίθεται, κυρίως, από μεγάλες διεθνείς αλυσίδες υπεραγορών και σούπερ μάρκετ (όπως το Carrefour), καταστήματα τροφίμων δυτικού τύπου, διεθνή ξενοδοχεία, εστιατόρια με ξένη κουζίνα και κέντρα νυχτερινής διασκέδασης, όπου συχνάζουν Δυτικοί και Κινέζοι των υψηλών εισοδηματικών τάξεων.

Η υψηλή τιμή του εισαγόμενου εμφιαλωμένου νερού το καθιστά, εκ των πραγμάτων, προϊόν που απευθύνεται στα ανώτερα στρώματα της αγοράς, που διαθέτουν, άλλωστε, και το μορφωτικό επίπεδο για να μπορούν να εκτιμήσουν τις ιδιότητες του εμφιαλωμένου νερού.

Η ρύπανση, όμως, των υδάτων στην Κίνα και η έλλειψη πόσιμου και ασφαλούς από βακτηρίδια ή παθογόνους μικροοργανισμούς νερού, αναμένεται να αυξήσει το ποσοστό κατανάλωσης εμφιαλωμένου νερού στο προσεχές μέλλον.

Ένα προϊόν που αρχίζει να γίνεται δημοφιλές στους Κινέζους καταναλωτές είναι το μεταλλικό νερό με φυσικό άρωμα φρούτων, όπως λεμόνι και πορτοκάλι.

Πηγή: Ημερησία

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

nineteen − sixteen =