αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤο απλό τρικ για να αλλάξεις τη γνώμη κάποιου- Είναι 30% πιθανότερο να πει «ναι»

Το απλό τρικ για να αλλάξεις τη γνώμη κάποιου- Είναι 30% πιθανότερο να πει «ναι»

Το να ζητάς βοήθεια από κάποιον μπορεί να είναι δύσκολη υπόθεση. Πως μπορείς να έχεις περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας; Ζητώντας έναν… βοηθό (ή έναν ειδικό) για συγκεκριμένο πράγμα. Αυτό λέει στο άλλο άτομο ότι σέβεστε την τεχνογνωσία του.

Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα μετατροπής των «επιλογών σε ταυτότητά», λέει ο Jonah Berger, καθηγητής μάρκετινγκ στο Wharton School του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια. Είναι ένα «πραγματικά απλό» τρικ με μεγάλο αντίκτυπο, προσθέτει: Το να ζητάτε βοηθούς αντί για βοήθεια, για παράδειγμα, μπορεί να κάνει τους ανθρώπους έως και 30% πιο πιθανό να σας βοηθήσουν.

Οι άνθρωποι συχνά αισθάνονται πολύ απασχολημένοι για να κάνουν αυτό που τους ζητάς να κάνουν, είτε αυτό είναι να πάνε στο γυμναστήριο είτε να ψηφίζουν κάθε χρόνο – εκτός αν τους δίνει την ευκαιρία να επιδείξουν ένα θετικό μέρος της ταυτότητάς τους.

«Η πλαισίωση των ενεργειών ως ευκαιριών για τη διεκδίκηση των επιθυμητών ταυτοτήτων θα κάνει τους ανθρώπους πιο πιθανό να τις κάνουν», λέει ο Berger στο CNBC. «Αν η ψηφοφορία γίνει μια ευκαιρία να δείξω στον εαυτό μου και στους άλλους ότι είμαι ψηφοφόρος, είναι πιο πιθανό να το κάνω».

Η στρατηγική μπορεί να παρακινήσει τους ανθρώπους να υιοθετήσουν θετικές συμπεριφορές και να αποφύγουν τις αρνητικές, λέει ο Berger. Οι coaches, οι δάσκαλοι και οι γονείς χρησιμοποιούν συχνά αυτήν την τακτική για να παρακινήσουν ομάδες.

«Το να εξαπατάς είναι κακό, αλλά το να είσαι απατεώνας είναι χειρότερο. Το να χάνεις είναι κακό, το να είσαι loser είναι χειρότερο», λέει ο Berger.

Πώς να χρησιμοποιήσετε αυτήν τη στρατηγική στην καθημερινή σας ζωή

Αν θες να είσαι πειστικός αυτό συχνά έχει σημασία είναι μερικές «λεπτές αλλαγές στη γλώσσα μας», λέει ο Berger. Οι μεμονωμένες λέξεις που χρησιμοποιείτε είναι συχνά πιο σημαντικές από την πραγματική φύση του μηνύματος, του επιχειρήματος ή του αιτήματός σας, σημειώνει.

«Πιστεύουμε ότι οι μεμονωμένες λέξεις δεν έχουν τόση σημασία. Αυτό είναι λάθος», λέει ο Berger. «Θα μπορούσατε να έχετε εξαιρετικές ιδέες, αλλά οι εξαιρετικές ιδέες δεν πρόκειται απαραίτητα να κάνουν τους ανθρώπους να σας ακούσουν».

Στη δουλειά, αν θέλετε κάποιος να γράψει ένα μήνυμα για να το στείλει σε έναν πελάτη, μπορείτε να ρωτήσετε, “Έχουμε καλούς writers στο γραφείο;”. Αν ψάχνετε να μάθετε μια νέα δεξιότητα, ρωτήστε αν κάποιος θεωρεί τον εαυτό του δάσκαλο στην συγκεκριμένη δεξιότητα.

Μπορείτε επίσης να γυρίσετε τη στρατηγική προς τα μέσα και να προσπαθήσετε να αλλάξετε… γνώμη στον εαυτό σας. Το να λέτε ότι τρέχετε σημαίνει ότι το κάνετε περιστασιακά. Το να λες ότι είσαι δρομέας ακούγεται πιο δυναμικό και αν δεν κάνεις ήδη τακτικά τζόκινγκ, μπορεί να ενεργοποιήσεις μια νέα συνήθεια.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eight − one =