αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ«Τι skills χρειάζομαι για να τρέξω μία startup;»: Ένας expert απαντά στο ερώτημα

«Τι skills χρειάζομαι για να τρέξω μία startup;»: Ένας expert απαντά στο ερώτημα

Ένας φοιτητής έστειλε το ερώτημα του στο Harvard Business Review: «Ποιες δεξιότητες πρέπει να αναπτύξω για να ξεκινήσω μια επιτυχημένη επιχείρηση, να δημιουργήσω μια ισχυρή ομάδα και να γίνω ένας ηγέτης ικανός να κατευθύνει την εταιρία και τους ανθρώπους της στη σωστή κατεύθυνση;». Εξηγώντας παράλληλα ότι ο ίδιος είναι περισσότερο ένας «τεχνικός τύπος» και δεν τα πάει καλά με το management.

H απάντηση ήρθε από τον Yariv Ganor. Ο οποίος είναι ένας startup psychologist και ψυχοθεραπευτής, που ειδικεύεται στο να δουλεύει με ιδρυτές στον τομέα της τεχνολογίας. Παραθέτει λοιπόν μερικά βασικά points που κάνουν τη διαφορά στο επιχειρηματικό ταξίδι.

1) Για να ξεκινήσετε ένα εγχείρημα

Οι σπουδαίοι ιδρυτές ασχολούνται ιδιαίτερα με τη «μεγάλη εικόνα» της εταιρείας και έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τα όνειρά τους πραγματικότητα. Πρέπει να είστε προνοητικοί. Βεβαιωθείτε ότι έχετε πάντα σαφήνεια σχετικά με το όραμά σας — τι θέλετε να είναι η επιχείρησή σας και τι θα εμπνεύσει άλλους να σας βοηθήσουν να φτάσετε εκεί. Μερικές ερωτήσεις που μπορείτε να κάνετε στον εαυτό σας περιλαμβάνουν: Τι αφορά η startup μου; Γίνεται εύκολα κατανοητή η ιδέα μου όταν εξηγείται σε άλλους, συμπεριλαμβανομένων πιθανών συνιδρυτών, επενδυτών και πελατών; Αν όχι, πώς μπορώ να βελτιώσω τo μήνυμα μου; Ποια είναι τα ”κενά” στους πόρους; Τι έχω αυτή τη στιγμή (για παράδειγμα, μια ιδέα, ένα proof of concept, μια ιδρυτική ομάδα) και τι χρειάζομαι (όπως κεφάλαιο, εργαζόμενους, διοικητικές δεξιότητες κ.λπ.) για να επιτύχω τους στόχους μου;

Σκέψου σαν να έδινες συμβουλή σε ένα φίλο. Πώς θα συμβούλευες έναν φίλο που θα ήταν στην ίδια θέση; Αυτό θα σας βοηθήσει να αποστασιοποιηθείτε από τους στρεσογόνους παράγοντες και να δείτε τα δεδομένα με πιο καθαρό μυαλό.

Δεν είναι κακό να κάνεις και λάθη στην πορεία. Αρκεί να μάθεις από αυτά. Να αναγνωρίζετε τα λάθη όταν συμβαίνουν και να τα χρησιμοποιείτε ως πολύτιμα μαθήματα για τον εαυτό σας και την επιχείρησή σας. Κάνοντας το, θα σας βοηθήσει να δείτε τα κενά στην επιχείρησή σας, να στηριχτείτε σε άτομα με περισσότερη γνώση ή εμπειρία και να διορθώσετε την πορεία σας καθώς προχωράτε. Και φυσικά να είστε ευέλικτοι. Αν δείτε ότι το αρχικό πλάνο δεν προχωρά, αλλάξτε το.

2) Για να χτίσεις μία καλή ομάδα

Υπάρχει μια άποψη που λέει ότι μία ιδρυτική ομάδα πρέπει να έχει τα εξής μέλη: Οραματιστής, hacker/hardware, hustler, designer. Ο οραματιστής είναι «το άτομο με το όνειρο», αυτός που έχει την έμπνευση και το χάρισμα να προσελκύσει άλλους να μπουν στην ιδέα. Το να είσαι οραματιστής βοηθά τους ιδρυτές να κοιτάζουν πέρα ​​από τους καθημερινούς αγώνες και να θέτουν μακροπρόθεσμους στόχους. Ο χάκερ είναι ο «ειδικός» που φτιάχνει το προϊόν ή την υπηρεσία. Το «τεχνικό άτομο». Ο Hustler είναι συνήθως κάποιος που μπορεί να διαχειριστεί τα πάντα, από τις εργασίες έως τις πωλήσεις, και είναι κάποιος που είναι πολυμήχανος και αναλαμβάνει την ευθύνη για τα… δύσκολα. Ο designer είναι συνήθως ο ειδικός UI/UX, κάποιος που μπορεί να γεφυρώσει το χάσμα μεταξύ του πελάτη, του καταναλωτή ή του κοινού, και της τεχνολογίας.

Όπως σωστά φαντάζεστε, είναι δύσκολο ένα άτομο να τα συνδυάζει όλα αυτά. Έτσι, οι περισσότερες επιτυχημένες ιδρυτικές ομάδες – όπως αυτές των Apple, Canva, Reddit ή Netflix – έχουν δύο ή τρεις ιδρυτές, καθένας από τους οποίους φέρνει ένα από αυτά τα μοναδικά σετ δεξιοτήτων στο τραπέζι.

3) Για να γίνεις ένας σπουδαίος ηγέτης

«Μην βλέπετε την ηγεσία απλώς ως ικανότητα. Αντίθετα, είναι μια σχέση που χτίζετε με αυτούς που εργάζονται μαζί σας και για εσάς. Δεν μπορείτε να επιβάλετε αυτή τη σχέση, αλλά πρέπει να την κερδίσετε με την πάροδο του χρόνου — μέσω καθημερινών πράξεων με την ομάδα σας, επικοινωνίας του οράματός σας και φροντίδας για τους υπαλλήλους σας», λέει ο Yariv Ganor.

Μπορεί να είστε εξαιρετικοί στο να βάζετε στόχους. Aλλά είστε σε επαφή με την πραγματικότητα του κάθε υπαλλήλου σας; Αναρωτηθείτε: Είναι οι υπάλληλοί μου καθησυχασμένοι με το όραμα της εταιρείας; Κοινοποιώ τις απόψεις μου με σαφήνεια και σιγουριά; Υπάρχουν ανησυχίες πρέπει να επιβλέπω; Πώς χτίζω την εμπιστοσύνη μεταξύ διαφορετικών ομάδων; Όταν ξεκινάτε ειδικά, είναι σχετικά εύκολο να γνωρίσετε τους υπαλλήλους σας έναν προς έναν. Αφιερώστε χρόνο με όλους μία φορά το μήνα για να κατανοήσετε τα μεμονωμένα κίνητρα και τους στρεσογόνους παράγοντες που ίσως υπάρχουν. Εάν έχετε άτομα που διευθύνουν ομάδες, βεβαιωθείτε ότι γνωρίζετε πώς αισθάνονται οι διαφορετικές ομάδες για τον φόρτο εργασίας και την κουλτούρα του Οργανισμού. Όταν το κάνετε, να είστε ανοιχτοί σε εποικοδομητικά σχόλια.

Κατανόησε ότι στον υβριδικό χώρο εργασίας, η επικοινωνία είναι το κλειδί. Η σαφήνειά σου καθησυχάζει τους υπαλλήλους σου σχετικά με το πού κατευθύνεσαι εσύ και η εταιρεία και πόσο πολύτιμοι είναι αυτοί για την αποστολή σας.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × 5 =