αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤι μου είχε πει ο ιδρυτής της Travelplanet24 σε μια συνέντευξη το 2015 | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Τι μου είχε πει ο ιδρυτής της Travelplanet24 σε μια συνέντευξη το 2015 | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Είναι σίγουρο ότι ζούμε σε «έναν κόσμο που αλλάζει πολύ γρήγορα». Το έχει πει ο Mark Zuckerberg.  Τα δεδομένα στην εποχή μας αλλάζουν όντως πολύ γρήγορα. Και όχι πάντα προς το καλύτερο. Το είδαμε τα τελευταία 24ωρα, με την περίπτωση των TravelPlanet24 και AirTickets. Δύο από τα μεγαλύτερα success stories στο πεδίο της καινοτόμου επιχειρηματικότητας στην Ελλάδα, ξαφνικά «έσκασαν» και μετατράπηκαν… σε ιστορίες αποτυχίας. Όλα είναι μέσα στο παιχνίδι φυσικά. Και δεν πρέπει να θεωρούμε τίποτα δεδομένο σε αυτή τη ζωή.

Το 2015 -εργαζόμουν στην Huffington Post Greece- έτυχε να κάνω μια συνέντευξη με τον ιδρυτή του Travelplanet24, Φίλιππο Μπρίνκμαν. Σε εκείνη τη χρονική φάση, τα δεδομένα ήταν απολύτως θετικά για την εταιρία. Παρόλο που η κρίση είχε κάνει έντονη την παρουσία της στην Ελλάδα. Η Travelplanet24 έδειχνε να αντέχει- και όχι μόνο αυτό, αλλά να αναπτύσσεται κιόλας. «Εν μέσω κρίσης, όχι μόνο δεν συρρικνωθήκατε, αλλά έχετε μια ταχύτατη ανάπτυξη ως εταιρία. Με ποιον τρόπο το καταφέρατε αυτό;» είχα ρωτήσει τον Φίλιππο Μπρίνκμαν.

«Η αφορμή αυτής της επιχειρηματικής προσέγγισης ξεκίνησε το 2010, όταν, με την οικονομική κρίση στην Ελλάδα, η εταιρία αντιμετώπισε μια σκληρή επιλογή μεταξύ περικοπή μισθών & απώλειες θέσεων εργασίας ή στο να επενδύσει και να επεκταθεί στο εξωτερικό», είχε απαντήσει ο γνωστός επιχειρηματίας.

Στο κομμάτι των περικοπών μισθών και των απολύσεων, φαίνεται ότι η τακτική παρέμεινε ίδια μέχρι το τέλος. Αφού η εταιρία προτίμησε να βάλει «λουκέτο» -με καταβολή των προβλεπόμενων αποζημιώσεων- και όχι να ανοίξει ένα… γαϊτανάκι με απολύσεις, περικοπές μισθών ή αργοπορίες στην μισθοδοσία. Στην ίδια απάντηση του, ο ιδρυτής της εταιρίας είχε συμπληρώσει το 2015: «Το 2010 έγινε η πρώτη επέκταση των δραστηριοτήτων της εταιρείας στο εξωτερικό στην αγορά της Πολωνίας.Αποφάσισε λοιπόν, να προχωρήσει με την δεύτερη επιλογή, δηλαδή να ακολουθήσει μια στρατηγική «συνεχής ανάπτυξης», η οποία αποτελεί, κεντρική σημασία για την μέχρι τώρα πορεία και επιτυχία της. Ο ανταγωνισμός ήταν σκληρός, αλλά μας βοήθησε να γίνουμε ανταγωνιστικοί σε διεθνές επίπεδο. Ως αποτέλεσμα, το τελευταίο έτος λειτουργίας της, η εταιρεία κατάφερε να είναι ένα από τα πιο αναπτυσσόμενα online ταξιδιωτικά γραφείο στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με τον τζίρο και τα επίπεδα του προσωπικού να αυξάνονται κατακόρυφα.Επιπλέον στα τέλη του 2014 η Travelplanet24 απέσπασε χρυσό βραβείο στην τελετή των “E-volution Awards 2015″ στην κατηγορία «Στρατηγική και Διεθνοποίηση» για τη στρατηγική επέκτασης της εταιρείας στο εξωτερικό».

Για το αρχικό όραμα του, ο Φίλιππος Μπρινκμαν είχε πει, ανάμεσα σε άλλα: «Το όραμά μας στην Travelplanet24, ήταν πάντα να προσφέρουμε την πιο προηγμένη τεχνολογικά πλατφόρμα, η οποία δίνει τη δυνατότητα στους καταναλωτές να βρουν τα φθηνότερα αεροπορικά και ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Ο στόχος μας ήταν και είναι να εδραιωθούμε ως ένας ηγετικός διεθνής «παίχτης» στον τομέα της μεταφοράς και των αεροπορικών εισιτηρίων. Θα συνεχίσουμε να επικεντρωνόμαστε στην παροχή των φθηνότερων αεροπορικών επιλογών και στην καλύτερη εμπειρία για τους χρήστες μας».

Η TravelPlanet24 ήταν μια από τις καινοτόμες επιχειρήσεις που είχαν λάβει και σημαντικές χρηματοδοτήσεις. Τον είχα ρωτήσει και για αυτό το κομμάτι σε εκείνη την συνέντευξη. «Το περασμένο έτος πήρατε μια μεγάλη χρηματοδότηση ύψους 3,5 εκατ. ευρώ. Τελικά, τι πρέπει να κάνει ένας επιχειρηματίας στην Ελλάδα, για να πετύχει κάτι αντίστοιχο;», τον είχα ρωτήσει. Με τον ίδιο να απαντά: «Πρόκειται για δύο εκ των τεσσάρων JeremieFunds που δραστηριοποιούνταν στην Ελλάδα με κεφάλαια από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων και η επένδυση αυτή αποτελεί την μεγαλύτερη επένδυση κεφαλαίου που έχει γίνει μέχρι στιγμής στην Ελλάδα μέσω του επενδυτικού προγράμματος Jeremie. Η επένδυση θα κατευθυνθεί για την ταχύτερη ανάπτυξη της εταιρείας στο εξωτερικό, για επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και πιθανές εξαγορές εταιρειών στις χώρες στρατηγικού ενδιαφέροντος.Για ένα επίτευγμα σαν αυτό χρειάζεται σκληρή δουλεία, να έχεις μια καλή οργανωμένη ομάδα δίπλα σου και τέλος ένα καλά δομημένο businessplan για να υποστηρίξεις την ιδέα σου».

Και επίσης να τονίζει: «Γενικά κατά την διαδικασία της χρηματοδότησης πολύ σημαντικό ρόλο έχει η ομάδα, να δουλεύει ενωμένα και να γνωρίζει καλά την αγορά στην οποία θα δραστηριοποιηθεί και η ιδέα, να λύνει κάποιο «πρόβλημα» και φυσικά να μπορεί να εφαρμοστεί και να επεκταθεί και σε άλλες αγορές εκτός Ελλάδας. Τα JeremieFunds έχουν λάβει από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων (European Investment Fund) χρήματα και αναζητούν επιχειρήσεις και εταιρείες στον τομέα της τεχνολογίας για να τις χρηματοδοτήσουν από όλη την Ελλάδα. Οι νέοι επιχειρηματίες γνωρίζουν ότι ο δρόμος από μια εμπνευσμένη ιδέα μέχρι τη δημιουργία μιας επιτυχημένης επιχείρησης είναι μακρύς και δύσβατος. Οι έρευνες σε παγκόσμιο επίπεδο, άλλωστε, μαρτυρούν ότι μόνο μια στις δώδεκα startup καταφέρνουν να γίνουν επιτυχημένες εταιρείες. Έτσι σημαντικό πρόβλημα κατά την χρηματοδότηση αποτελεί το θέμα της ηλικίας και της εμπειρίας που διαθέτουν οι νέοι επιχειρηματίες στην χώρα που δεν προσδίδει την απαραίτητη εμπιστοσύνη στους χρηματοδότες».

Μετά από όλα αυτά, τι αξίζει να κρατήσουμε ίσως από αυτό το story; Η συζήτηση επιστρέφει πάλι στην αρχή: Τίποτα δεν είναι δεδομένο. Ειδικά στην επιχειρηματικότητα. Έχουμε δει άλλωστε παγκόσμιους κολοσσούς να φτάσουν στην κορυφή και στην συνέχεια να προσγειώνονται ανώμαλα. Σε τέτοιες στιγμές θυμάμαι πάντα ένα πρωτοσέλιδο του Forbes, από το μακρινό 2007. Θέμα ήταν η Nokia. Τίτλος: «Can anyone catch the cell phone king?». Λίγο καιρό αργότερα, κυκλοφόρησε το iPhone και τα smartphones. Η Nokia σύντομα έπεσε από τον «θρόνο».

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

17 − twelve =