06/12/24

Τι είναι οι «Facebook έρανοι» μέσα από τους οποίους μπορείς να συγκεντρώσεις χρήματα

Ίσως το έχεις δει το τελευταίο χρονικό διάστημα: Όλο και περισσότεροι χρήστες του Facebook (ναι, και στην Ελλάδα) χρησιμοποιούν την νέα λειτουργία που ονομάζεται «έρανοι». Τι είναι αυτό; Ότι λέει το όνομα του. Το Facebook σου δίνει πλέον τη δυνατότητα να κάνεις ιντερνετικό έρανο απευθείας μέσα από την πλατφόρμα, και να συγκεντρώσεις ένα χρηματικό ποσό- στόχο που έχεις ορίσει. Όπως δηλαδή λειτουργούν πάνω κάτω και οι crowdfunding καμπάνιες.

Στο Facebook, μπορείτε να δημιουργήσετε εράνους για μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και προσωπικούς σκοπούς.

Έρανοι για μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς

Όταν δημιουργείτε έναν έρανο για μη κερδοσκοπικό οργανισμό, επιλέγετε τον εν λόγω οργανισμό από μια λίστα με τους διαθέσιμους μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Αν δεν βλέπετε τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό που σας ενδιαφέρει, ενδέχεται να μην μπορείτε να δημιουργήσετε έρανο στο Facebook για τον συγκεκριμένο οργανισμό σε αυτή τη φάση.

Έρανοι για προσωπικούς σκοπούς

Όταν δημιουργείτε έναν προσωπικό έρανο για εσάς, ένα φίλο σας στο Facebook, ή κάποιο πρόσωπο ή σκοπό εκτός Facebook, πρέπει να επιλέξετε κατηγορία εράνου. Πρέπει να είστε τουλάχιστον 18 ετών για να δημιουργήσετε προσωπικό έρανο.

Οι προσωπικοί έρανοι στο Facebook πρέπει να εμπίπτουν σε τουλάχιστον μία από τις παρακάτω κατηγορίες:

  1. Προγράμματα κοινότητας/Ομάδες. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν βελτιωτικά έργα, καθαρισμούς και δραστηριότητες ομίλων.
  2. Ανακούφιση πληγέντων. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν δημόσιες κρίσεις και φυσικές καταστροφές.
  3. Εκπαίδευση. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν δίδακτρα, βιβλία και αναλώσιμα για τις σχολικές αίθουσες.
  4. Πίστη. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν αποστολές, εκδηλώσεις κοινοτήτων και ανεύρεση πόρων.
  5. Οικογένεια. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν τη φροντίδα παιδιών, υιοθεσίες και παροχή βοήθειας προς συγγενικά πρόσωπα.
  6. Ιατρικά έξοδα. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν χειρουργικές επεμβάσεις, θεραπείες και τραυματισμούς.
  7. Κηδείες και θάνατοι. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν κηδείες ή των εξόδων διαβίωσης της οικογένειας του αποθανόντος.
  8. Έκτακτη προσωπική ανάγκη. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν πυρκαγιές σπιτιών, κλοπές ή τροχαία ατυχήματα.
  9. Κατοικίδια και ζώα. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν λογαριασμούς κτηνιάτρων, διασώσεις και προσπάθειες προστασίας των ζώων.
  10. Αθλήματα και ομάδες. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν αθλητικό εξοπλισμό, διαγωνισμούς ομορφιάς και ταξίδια.
  11. Ταξίδια. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν σχολικές εκδρομές και έκτακτα ταξίδια.
  12. Εθελοντισμός. Σε αυτή την κατηγορία μπορούν να ενταχθούν, για παράδειγμα, οι έρανοι για την κάλυψη των εξόδων που αφορούν εξοπλισμό, προμήθειες και ταξίδια.
Το σίγουρο είναι ότι το Facebook μπαίνει δυναμικά και σε αυτό το πεδίο. Και σου δίνει την δυνατότητα να συγκεντρώσεις χρήματα αξιοποιώντας τους FB Friends και το κοινό που έχεις χτίσει στην πλατφόρμα.
Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

5 × one =