05/12/24

Τι είδε το eBay και αποφάσισε να κάνει θεαματική είσοδο στην ελληνική αγορά

Ο τεχνολογικός γίγαντας eBay αποφάσισε να μπει στην ελληνική αγορά. Όπως γράφαμε πριν μερικές ημέρες εδώ στο It’s Possible, το διάσημο brand ξεκινάει την υποστήριξη των ελληνικών εξαγωγών για μικρούς και μεσαίους παραγωγούς μέσω της πλατφόρμας eBaymag.com.

Το eBay είναι μια εταιρία που μετρά πολλά χρόνια πορείας. Τώρα, παρά την κρίση, αποφασίζει να κάνει το μεγάλο μπάσιμο στην ελληνική αγορά. Ποια είναι όμως τα βασικά στοιχεία που έχει στα χέρια της η εταιρία, και κάνει μια τέτοια δυναμική κίνηση τη δεδομένη χρονική στιγμή; Σύμφωνα με τα στελέχη του eBay, πέρσι ο συνολικός τζίρος από το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας ξεπέρασε τα 4 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης σε ετήσια βάση.

«Όταν το 9% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων έχουν παρουσία στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο να είναι στο 16% και μόλις το 3% πραγματοποιεί διασυνοριακές πωλήσεις, έναντι του 7% πανευρωπαϊκά, γίνεται αντιληπτό ότι υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης», υποστηρίζει o γενικός διευθυντής του eBay για τη Ρωσία και τις αναδυόμενες αγορές της Ευρώπης Ίλια Κρέτοφ.

Τα είδη μόδας (παπούτσια, ρούχα και αξεσουάρ) με 23%, τα συλλεκτικά αντικείμενα (επίσης με 23%) και τα είδη για το σπίτι και τον κήπο (21%) είναι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες πωλήσεων μέσω του eBay για τους χρήστες της πλατφόρμες από την Ελλάδα. Από την άλλη, όπως σημειώνει ο ίδιος, υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για ελληνικά προϊόντα σε κάποιες αγορές του εξωτερικού και ιδιαίτερα για κάποια είδη τροφίμων, όπως ελιές και λάδι: «Προτεραιότητά μας είναι να βοηθήσουμε τους πωλητές από την Ελλάδα να φτάσουν ευκολότερα σε μεγάλες αγορές και ειδικά σε εκείνες όπου παρατηρούμε ότι υπάρχει ενδιαφέρον για συγκεκριμένα προϊόντα».

Από την άλλη, το eBay, μάλλον δεν κοιτά μόνο τους εν λόγω αριθμούς. Έχει το βλέμμα του… και στις ελληνικές startups, που δείχνουν καλά σημάδια. Φυσικά, η Ελλάδα παραμένει μια μικρή αγορά σε σύγκρηση με άλλες προηγμένες χώρες, ωστόσο υπάρχουν περιπτώσεις που ξεχωρίζουν. Και φυσικά υπάρχει ένα οικοσύστημα που δείχνει σταδιακά να αναπτύσσεται.

Δεν είναι τυχαίο, ότι σε πρόσφατη συνέντευξη του στην Καθημερινή, ο Ιλια Κρεστόβ άφησε ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο για συνεργασίες με ελληνικές startups. Ενώ δήλωσε μάλιστα ότι παρακολουθεί τις καινοτόμες επιτυχίες… made in Greece. «Σίγουρα εκεί έξω υπάρχουν ιδέες που θα επέτρεπαν τη συνεργασία της eBay με ελληνικές startups, προκειμένου να επιτευχθούν μεγαλύτερες εμπορικές επιτυχίες. Προφανώς και ενθαρρύνουμε τις συνέργειες και γι’ αυτό έχουμε στην ομάδα ένα άτομο ειδικά για τη συγκεκριμένη δουλειά», είπε μεταξύ άλλων ο ίδιος.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

four × four =