αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤι γίνεται με την υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας- Περάματος

Τι γίνεται με την υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας- Περάματος

Προχωρά ο “αιώνιος” διαγωνισμός για την υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος. Όπως σημειώνει το Ypodomes.com, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με απόφαση του ανέθεσε σε Τεχνικό Σύμβουλο ην υποβοήθηση της Αναθέτουσας Αρχής (Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης) σε θέματα τεχνικής υποδομής για την ωρίμανση προς δημοπράτηση καθώς και για την διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας, στο πλαίσιο των διαδικασιών για την ανάθεση της Σύμβασης Παραχώρησης.

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το 2016 βρίσκεται στο τέλος της Β` φάσης καθώς αναμένεται η έγκριση της περιβαλλοντικής μελέτης η οποία θα ανοίξει τον δρόμο για την τελική φάση του διαγωνισμού που είναι η κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών. Αναμένεται η γνωμοδότηση επί της μελέτης από την Περιφέρεια Αττικής και ακολούθως η έγκριση της από το ΥΠΕΝ. Τώρα βρισκόμαστε στη φάση κατάρτισης των τευχών δημοπράτησης και των κανονισμών μελετών των έργων.

Η λύση που επιλέχθηκε

Ουσιαστικά η λύση η οποία επελέχθη είναι μια σύνθεση των τριών μελετών που υποβλήθηκαν από τα τρία σχήματα που διεκδικούν το έργο. Στο πλαίσιο της διαδικασίας αποτύπωσης της σύνθεσης των υπόψη λύσεων, απαιτήθηκε η επικούρηση από τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος πρότεινε περαιτέρω τροποποίηση και βελτιστοποίηση της προκύπτουσας (με αυτόν τον τρόπο) χάραξης, προκειμένου να εξασφαλιστεί καλύτερη στάθμη εξυπηρέτησης και βελτιωμένη οδική ασφάλεια στο προς μελέτη και κατασκευή οδικό έργο.

Στο αντικείμενο της υπόψη σύμβασης περιλήφθηκε επίσης και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των αναλύσεων των δειγματοληψιών ιζημάτων που διενεργήθηκαν από το Πανεπιστήμιο Πατρών στην περιοχή της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος Σαλαμίνας (για την εκτίμηση των χαρακτηριστικών και της σύστασης των ιζημάτων πυθμένα), αλλά και η εκπόνηση της μελέτης διαχείρισης των προϊόντων εκσκαφών για το ίδιο έργο.

Ποιοι διεκδικούν το έργο

Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για την υποθαλάσσια σήραγγα Σαλαμίνας-Περάματος αφορά στην παραχώρηση για 35 χρόνια, 4 εκ των οποίων θα αφορά την κατασκευαστική περίοδο. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε περίπου 400-450 εκατ. ευρώ.

Στην εκδήλωση ενδιαφέροντος που πραγματοποιήθηκε στις 15 Μαρτίου 2016, όπως σημειώνει το Ypodomes.com, προσήλθαν τρία σχήματα: 1.ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, 2.ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, 3.VINCI CONCESSIONS-VINCI HIGHWAYS-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ.

Σήμερα υπολογίζεται πως σε ετήσια βάση χρησιμοποιούν τα πορθμεία Σαλαμίνας-Περάματος περίπου 4 εκατ. οχήματα και 11 εκατομμύρια επιβάτες.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × three =