αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤι βλέπει κάποιος όταν Googlάρει το όνομα σου; Τέσσερις μικρές κινήσεις για να χτίσεις μια καλή φήμη

Τι βλέπει κάποιος όταν Googlάρει το όνομα σου; Τέσσερις μικρές κινήσεις για να χτίσεις μια καλή φήμη

«Χρειάζονται 20 χρόνια για να χτίσεις την καλή φήμη σου, και 5 λεπτά για να την καταστρέψεις», έχει πει ο Warren Buffett. Ο διάσημος businessman δεν έχει άδικο.

Όπως έγραψε ο Robert Greene στο βιβλίο του, The 48 Laws of Power: «… η φήμη σας είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της δύναμής σας. Θα σας προστατεύσει και θα σας βοηθήσει να επηρεάσετε τον τρόπο με τον οποίο σας κρίνει ο κόσμος, τουλάχιστον σε κάποιο βαθμό. Η φήμη είναι σαν… μάγος: Με ένα κούνημα του ραβδιού, μπορεί να διπλασιάσει τη δύναμή σου και να διώξει τους διώκτες σου. Το αν οι ίδιες πράξεις φαίνονται υπέροχες ή κακές εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη φήμη του πρωταγωνιστή — ο οποίος, στην περίπτωσή μας, είναι επιχειρηματίας».

Όλα έχουν να κάνουν με το personal brand που χτίζεις. Αντικατοπτρίζει το ποιος είσαι και το ποια είναι η εταιρεία σου. Η φήμη σας μπορεί ακόμη και να καθορίσει την επιχειρηματική αξία σας για τους επενδυτές ή τους συνεργάτες. Η σημασία του personal branding είναι αισθητή σε πολλούς γνωστούς επιχειρηματίες, αθλητές ή ακόμη και επιστήμονες. Ακολουθούν λοιπόν μερικές συμβουλές για να χτίσεις μια καλή φήμη.

Χτίσε ένα όνειρο

Σκεφτείτε πέρα από την πώληση ενός προϊόντος, ιδέας ή υπηρεσίας. Για παράδειγμα, το WeWork δεν είναι απλώς ένας co-working χώρος— είναι, σύμφωνα με τον πρώην CEO του Adam Neumann, ένα μέρος όπου μπορείτε να δημιουργήσετε τη ζωή που θέλετε, να γίνετε μέλος μιας κοινότητας, να αναπτύξετε φιλίες ;h ακόμη και να γνωρίσετε την αγάπη της ζωής σας. Τουλάχιστον αυτό έλεγε ο Neumann σε όλους (νεοπροσλαμβάνόμενους, πιθανούς επενδυτές και τη σύζυγό του, Rebekah). Η προσέγγιση σίγουρα απέδωσε.

Δεν και τον ο Elon Musk, ο οποίος ήταν πάντα επικεντρωμένος στην κατάκτηση του διαστήματος. «Πουλάει» ένα όνειρο για διαπλανητικά ταξίδια μέσω της SpaceX — και το κάνει με επιτυχία, καθώς η εταιρεία του έχει γίνει «χρυσή».

Αλλά πρέπει να είμαστε προσεκτικοί διότι… τα όνειρα μπορούν να μας κάνουν κόλπα. Το όραμα του Mark Zuckerberg για ένα metaverse όπου δισεκατομμύρια άνθρωποι θα περνούν ώρες δουλεύοντας, επικοινωνώντας και παίζοντας παιχνίδια σε εικονικούς κόσμους δεν έχει ακόμη γίνει πραγματικότητα. Ωστόσο, ο Zuckerberg φαίνεται βέβαιος ότι η στρατηγική θα αποδώσει καρπούς, με τις μακροπρόθεσμες επενδύσεις σε σχετικά έργα να προγραμματίζονται για το άμεσο μέλλον.

Οι αριθμοί και τα στατιστικά έχουν σημασία φυσικά, αλλά και το όραμα σας είναι κομβικό. Αν δεν λέτε ευθέως ψέματα για τους αριθμούς του project σας, η εστίαση στη μεγαλύτερη εικόνα αντί στα κέρδη, είναι μια σοφή επιλογή.

Βρείτε τα δυνατά σας σημεία και χρησιμοποιήστε τα ως την… επαγγελματική σας κάρτα

Μην ντρέπεστε για τις ιδιότητες που σας κάνουν να ξεχωρίζετε από το πλήθος και τραβούν την προσοχή. Αυτές οι ιδιότητες θα γίνουν η… επαγγελματική σας κάρτα και θα σας βοηθήσουν στην επιτυχή πλοήγηση σε δύσκολες καταστάσεις. Για παράδειγμα, η φήμη σας ως έντιμος επιχειρηματίας μπορεί να σας προσφέρει ισχυρά πλεονεκτήματα έτοιμα να αξιοποιηθούν έναντι των αντιπάλων ή στις διαπραγματεύσεις.

Ο Musk ήταν πάντα επικεντρωμένος σε πρωτοποριακές καινοτομίες, τοποθετώντας τον εαυτό του ως έναν άνθρωπο χωρίς όρια. Η βασική του αξία και η δύναμή του είναι να βλέπει το αδύνατο και να το παίρνει ως challenge, ξεπερνώντας συνεχώς τα όρια αυτού που πίστευαν οι άλλοι ότι ήταν δυνατό. Αυτή η συνεπής προσέγγιση, ακόμη και όταν συνδυάζεται με… παρορμητικές αποφάσεις, του επέτρεψε να καθιερώσει το personald brand του ως άτομο που μπορεί να κινήσει το χρηματιστήριο με ένα μόνο tweet.

Τι βλέπει κάποιος όταν Googlάρει το όνομα σου;

Ένας κύριος δείκτης μιας επιτυχημένης στρατηγικής PR είναι να μπορείτε να Googleάρετε τον εαυτό σας ή το brand σας και να βρείτε πειστικά αποτελέσματα. Αυτό που μετράει ως «πειστικό» εξαρτάται, φυσικά, από τους στόχους σας. Εάν χρειάζεστε τη δυνατότητα να δανειστείτε πολλά χρήματα, βεβαιωθείτε ότι τα media σας παρουσιάζουν ως έναν αξιόπιστο  επιχειρηματία.

«Γκουγκλάρισέ με», λέει ο Neumann (πρώην CEO της WeWork) στον τραπεζικό υπάλληλο στην εκπομπή WeCrashed αφού του προσφέρθηκε ένα γελοία μικρό δάνειο. Μετά από μια γρήγορη αναζήτηση, ο υπάλληλος στέλνει τον Neumann σε ένα από τα κορυφαία διευθυντικά στελέχη της τράπεζας, όπου ο επιχειρηματίας γίνεται αμέσως VIP πελάτης — και εξασφαλίζει ένα πιστωτικό όριο αξίας εκατομμυρίων.

Oι άνθρωποι τείνουν να εμπιστεύονται άτομα που τους είναι «γνωστά». Ένα personal brand επιτρέπει σε κάποιον να «σε γνωρίσει».

Μείνε σταθερός και μην προσπαθείς να τους ευχαριστήσεις όλους

Το να παραμένετε πιστοί στον εαυτό σας και να είστε σε θέση να λέτε την αλήθεια σας με τόλμη είναι ο πυρήνας γύρω από τον οποίο μπορείτε να χτίσετε μια καλή φήμη σε οποιονδήποτε τομέα. Αυτή η προσέγγιση αναπόφευκτα φέρει κοντά σας κάποιους ανθρώπους και ταυτόχρονα θα διώξει άλλους, αλλά η εναλλακτική είναι πολύ χειρότερη. Αφού αν ευχαριστήσεις τους πάντες, μάλλον δεν θα είσαι ενδιαφέρον για κανέναν.

Φτιάξε το δικό σου προφίλ, έχετε τις δικές σου αξίες (και πρόβαλε τες) και μείνε σταθερός.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × two =