αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤι έχει καταφέρει ο Σκλαβενίτης, δύο χρόνια μετά την διάσωση του Μαρινόπουλου

Τι έχει καταφέρει ο Σκλαβενίτης, δύο χρόνια μετά την διάσωση του Μαρινόπουλου

Λίγο περισσότερο από δύο χρόνια. Τόσος χρόνος έχει περάσει από την 1η Μαρτίου του 2016, οπότε η οικογένεια Σκλαβενίτη αναλάμβανε το πιο δύσκολο έργο διάσωσης επί ελληνικού εδάφους, αυτό της διάσωσης της Μαρινόπουλος. Το στοίχημα ήταν μεν “προσωπικό”, αλλά όχι μόνο. Από το εάν η οικογένεια Σκλαβενίτη θα κατάφερνε να φέρει εις πέρας το εγχείρημα διάσωσης ενός χειμαζόμενου δικτύου και να κλείσει την “τρύπα” άνω των 1,8 δισ. ευρώ που άφηνε πίσω της η οικογένεια Μαρινόπουλου εξαρτιόταν και το αν η αγορά θα δεχόταν ένα ισχυρότατο πλήγμα.

Και αυτό γιατί άτακτη κατάρρευση του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος θα συμπαρέσυρε περισσότερους από 9.000 εργαζομένους και 2.000 προμηθευτές που ήταν “ανοιχτοί” στην αλυσίδα Μαρινόπουλος, η οποία μεσουράνησε τις προηγούμενες δεκαετίες και συνέβαλε στην αλλαγή εικόνας στο εγχώριο επιχειρείν.

Το ισοζύγιο

Μέχρι στιγμής ο λογαριασμός βγαίνει υπέρ της Σκλαβενίτης. Από τον προ διετίας Μάρτιο, που το πρώην δίκτυο της αλυσίδας Μαρινόπουλος πέρασε στον έλεγχό της και μισό αιώνα μετά την ημέρα που λειτούργησε το πρώτο κατάστημα Σκλαβενίτης στον Κηφισό στο Περιστέρι (το πρώτο κατάστημα λειτούργησε στις 6 Φεβρουαρίου του 1969), η οικογένεια Σκλαβενίτη έχει κερδίσει το πρώτο στοίχημα.

Ποιο ήταν αυτό; Να επαναφέρει στην κανονικότητα ένα δυσκίνητο δίκτυο και να ενσωματώσει στην κουλτούρα της τους πάνω από 9.000 εργαζομένους της πρώην Μαρινόπουλος.

Ωστόσο, πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά για να υπάρξει πλήρης ενοποίηση δικτύου, προσωπικού και συστημάτων. Πρόκειται για ενέργειες που πρέπει να “τρέχουν” ταυτόχρονα με την εξυπηρέτηση του δανεισμού που ελήφθη για την απόκτηση της χειμαζόμενης αλυσίδας Μαρινόπουλος –το χρηματοοικονομικό κόστος το 2017 ήταν 40,184 εκατ. ευρώ–, την υλοποίηση του business plan και των επόμενων κινήσεων και επενδύσεων που έχουν δρομολογηθεί.

Πάνω από 3 δισ. ευρώ το 2018

Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, ο “κανιβαλισμός” με το υπάρχον δίκτυο της Σκλαβενίτης περιορίστηκε στο 5%. Δηλαδή το πρώην δίκτυο της Μαρινόπουλος κατάφερε, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, να πάρει πίσω τον τζίρο που έχασε, όχι από το δίκτυο της Σκλαβενίτης, αλλά κυρίως από τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς που επωφελήθηκαν όταν αυτό φυλλορροούσε.

Πέρυσι ο τζίρος σε επίπεδο ομίλου ξεπέρασε τα 3 δισ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις “τρέχουν” με χαμηλό διψήφιο ποσοστό. Σε επίπεδο μητρικής, ο τζίρος έχει πιάσει τα 2,45 δισ. ευρώ. Σήμερα το δίκτυο της Σκλαβενίτης αριθμεί 503 καταστήματα, εκ των οποίων 415 Σκλαβενίτης, 18 βρίσκονται στην Κύπρο, 18 καταστήματα φέρουν την ταμπέλα Κρόνος, 39 είναι καταστήματα Χαλκιαδάκης και 13 είναι τα καταστήματα χονδρικής The Mart. Σημειώνεται πως η πατρινή αλυσίδα Κρόνος-Καρακίτσος, στην οποία η Σκλαβενίτης ελέγχει ποσοστό 55%, βρίσκεται ένα βήμα από την έξοδό της από το σχήμα.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × 1 =