αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΤι έκανε η Νότια Αφρική, και ανάγκασε τους παρόχους κινητής να μειώσουν τις τιμές ως 50%

Τι έκανε η Νότια Αφρική, και ανάγκασε τους παρόχους κινητής να μειώσουν τις τιμές ως 50%

Σχεδόν μία εβδομάδα μετά τις πρωθυπουργικές παραινέσεις για μείωση των τιμολογίων στη μετάδοση δεδομένων (data) στην κινητή τηλεφωνία και τη δημόσια απάντηση των επικεφαλής των τριών μεγαλύτερων εταιρειών τηλεπικοινωνιών, μια είδηση από τη Νότια Αφρική δείχνει πώς ακριβώς λειτουργεί η ρύθμιση σε μια δύσκολη αγορά. Αντί για πρωθυπουργικές παρεμβάσεις, στη Νότια Αφρική επέλεξαν διαφορετικό δρόμο, με την κινητοποίηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Όμως, η τελευταία δεν έστειλε «κομάντος» στις εταιρείες του κλάδου, ούτε πραγματοποίησε αιφνιδιαστικούς ελέγχους. Αντίθετα, έψαξε τα στοιχεία για το κόστος των data, ζήτησε πληροφορίες από τις ίδιες τις εταιρείες και τη Δευτέρα εξέδωσε μια πολυσέλιδη έκθεση με την οποία καλεί τους δύο μεγαλύτερους «παίκτες», τη Vodacom (θυγατρική της Vodafone) και την MTN, να μειώσουν τις τιμές στα data 30% έως 50%. Στην αγορά της Νοτίου Αφρικής υπάρχουν πέντε αδειοδοτημένοι πάροχοι. Εκτός από τους δύο που προαναφέρθηκαν, έχουν άδειες οι Cell C, Telkom (Mobile) και Rain (Pty) Ltd.

Μία περίληψη της έκθεσης της Επιτροπής Ανταγωνισμού της Νοτίου Αφρικής, 24 σελίδων, είναι δημόσια διαθέσιμη από τη Δευτέρα, ώστε να διαπιστώσουν και οι καταναλωτές τι πραγματικά συμβαίνει με τις τιμές.

Αντίθετα στην ελληνική περίπτωση, περιοριστήκαμε στις παραινέσεις του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και στις σχετικές δηλώσεις του υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κ. Πιερρακάκη. Η ρυθμιστική αρχή των τηλεπικοινωνιών, η ΕΕΤΤ (Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων), δεν έχει δώσει σημεία ζωής! Ούτε επικαλέστηκαν στοιχεία της ΕΕΤΤ τα κυβερνητικά στελέχη που ζητούν μειώσεις τιμών στα data, ενώ δεν αναφέρθηκε το ποσοστό μείωσης που θα τους ικανοποιεί!

Οι διοικήσεις των τριών εταιρειών τηλεπικοινωνιών (OTE, Vodafone Ελλάδος και Wind Ελλάς) επισήμαναν την προηγούμενη Τρίτη, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου Infocom World, πως η υψηλή φορολογία (που κυμαίνεται μεταξύ 39% – 49% του λογαριασμού στα συμβόλαια κινητής) είναι ο κύριος λόγος για τις υψηλές τιμές. Πρόσθεσαν, επίσης, πως υπάρχει τεράστια διαφορά ανάμεσα στις τιμές που αναφέρονται στους επίσημους τιμοκαταλόγους και στις τιμές που πραγματικά πληρώνουν οι καταναλωτές. Παραδέχθηκαν, μάλιστα, πως με δική τους ευθύνη έχει καλλιεργηθεί αυτό το φαινόμενο που αδικεί τη χώρα μας στις διεθνείς συγκρίσεις τιμών. Ωστόσο ο κ. Πιερρακάκης, που ήταν στο ίδιο πάνελ, επέμενε πως ακόμα και χωρίς τη φορολογία, οι τιμές είναι υψηλές και μπορούν να μειωθούν. Ετσι και οι επικεφαλής των τριών εταιρειών υποστήριξαν πως «θα συμβάλουν» στην ευρύτερη κυβερνητική προσπάθεια ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας.

Στη Νότια Αφρική, πάντως, προτίμησαν να μιλήσουν με συγκεκριμένα στοιχεία και συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα. Έτσι ώστε να μην κυκλοφορούν επί χρόνια στοιχεία διεθνών ερευνών που αμφισβητούνται από τις εταιρείες τηλεπικοινωνίων («συγκρίνουν διαφορετικά πράγματα», είπαν την Τρίτη οι επικεφαλής των ομίλων) και να μην αιωρούνται αρνητικά στοιχεία κατά των επιχειρήσεων για το κόστος των data.

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Νοτίου Αφρικής θεωρεί πως οι δύο μεγαλύτεροι όμιλοι πρέπει να έλθουν σε συμφωνία μαζί της, ώστε να μειώσουν το κόστος των data κατά 30% – 50%, παρά το γεγονός πως τους τελευταίους μήνες το έχουν ήδη μειώσει περίπου κατά 70% σε ορισμένα πακέτα. Μάλιστα, τους έδωσε προθεσμία δύο μηνών για να συμφωνήσουν στις μειώσεις, προκειμένου να αποφύγουν τις κυρώσεις. Στην ίδια έκθεση αναφέρει πως οι συμφωνίες χονδρικής μεταξύ παρόχων και των εικονικών παρόχων (MVNOs) περιέχουν δυσμενείς όρους για τους τελευταίους και ζήτησε να αλλάξουν.

Στην αρχική τους απάντηση προς την Επιτροπή, οι Vodacom και MTN αποδίδουν την αργοπορία στις μειώσεις τιμών σε καθυστερήσεις στην παραχώρηση πρόσθετου φάσματος. Στην Ελλάδα, η ΕΕΤΤ δεν θεώρησε χρήσιμο να πραγματοποιήσει ή να δημοσιοποιήσει αντίστοιχη μελέτη.

Πηγή: Euro2day.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

11 − six =