αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤελικά, πόσο κοστίζει ένα eshop; Μερικοί άνθρωποι της αγοράς δίνουν τις απαντήσεις

Τελικά, πόσο κοστίζει ένα eshop; Μερικοί άνθρωποι της αγοράς δίνουν τις απαντήσεις

Πολλοί είναι οι επιχειρηματίες που στράφηκαν στα eshops, έτσι ώστε να σώσουν… ότι μπορεί να σωθεί μέσα στο lockdown. Με το κράτος να ετοιμάζει και επιδότηση για την δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος. Αλλά τελικά πόσο κοστίζει ένα eshop;

Στελέχη της αγοράς, με τα οποία επικοινώνησε το Capital.gr για να βρει απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, κατέστησαν σαφές ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν αποτελεί πανάκεια ούτε είναι το “Άγιο Δισκοπότηρο” για τον χαμένο τζίρο των φυσικών δικτύων. Πρόκειται, όπως είπαν, για μια επένδυση που χρειάζεται σημαντικά κεφάλαια, για να έχει αποτέλεσμα και να φέρει καταναλωτές στην πόρτα του e-καταστήματος. 

Σύμφωνα με τους ίδιους, για τη λειτουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος απαιτούνται κεφάλαια ύψους 75.000-125.000 ευρώ. Αυτό το ποσό επιμερίζεται στο κόστος της πλατφόρμας, πρόκειται για το πρόγραμμα που φιλοξενεί το ηλεκτρονικό κατάστημα και κυμαίνεται από 15.000 έως 45.000 ευρώ, στα έξοδα του digital marketing που υπολογίζονται μεταξύ 50.000-65.000 ευρώ, στην πρόσληψη εξειδικευμένου, άρα και πιο καλοπληρωμένου, προσωπικού (απαιτούνται τουλάχιστον 1-2 άτομα), στους συνεργάτες, στα λειτουργικά έξοδα, στα μεταφορικά κ.λπ. 

Από το κεφάλαιο των 75.000-125.000 ευρώ, τα 75.000-100.000 ευρώ είναι εφάπαξ, δηλαδή με το “κλειδί” στο πληκτρολόγιο και σε αυτό περιλαμβάνονται και τα έξοδα λειτουργίας για το πρώτο 12μηνο. 

Αυτό το κεφάλαιο δεν αφορά ένα μεγάλο e-shop. Αλλά ένα e-shop που υπολογίζεται ότι θα φέρει τζίρο 150.000-200.000 ευρώ τον πρώτο χρόνο, δηλαδή τον μισό απ’ ό,τι κάνει ένα φυσικό κατάστημα. 

Οπότε η επιδότηση των 5.000 ευρώ για μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού καταστήματος είναι ένα πολύ μικρό ποσό και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να χρηματοδοτήσει τη λειτουργία του, όπως άλλωστε δεν θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει την έναρξη λειτουργίας για ένα φυσικό κατάστημα (χώρος, διακόσμηση, υπάλληλοι κ.τ.λ.), αναφέρουν τα ίδια στελέχη. Ωστόσο, όπως επισημαίνουν, τα 5.000 ευρώ θα βοηθήσουν τους επιχειρηματίες να πειραματιστούν στον ψηφιακό μετασχηματισμό, να ξεκινήσουν τη διαδρομή τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο και στην πορεία να μπορέσουν να επενδύσουν περισσότερα χρήματα για ένα βιώσιμο e-shop.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 × 3 =