αρχικηVIRALΤελικά πόσες ώρες ελεύθερου χρόνου χρειαζόμαστε για να είμαστε χαρούμενοι; Μια ψυχολόγος δίνει την απάντηση

Τελικά πόσες ώρες ελεύθερου χρόνου χρειαζόμαστε για να είμαστε χαρούμενοι; Μια ψυχολόγος δίνει την απάντηση

Όλοι θέλουμε ελεύθερο χρόνο. Αν και είναι αλήθεια ότι στην γρήγορη εποχή που ζούμε, ο ελεύθερος χρόνος είναι συχνά… είδος προς εξαφάνιση.

Αλλά τελικά πόσο χρειαζόμαστε για να είμαστε χαρούμενοι; Όπως εξηγεί σε άρθρο της στο CNBC η ψυχολόγος Cassie Holmes, το να έχουμε περισσότερες ώρες ελεύθερου χρόνου, δεν μας κάνει από μόνο του πιο χαρούμενους.

Σύμφωνα με έρευνα που έκανε η ψυχολόγος μαζί με συναδέλφους της, δύο έως πέντε ώρες ελεύθερου χρόνου την ημέρα είναι ιδανικές για να boostάρουν την ευτυχία σου.

Εάν έχει κάποιος διαθέσιμες λιγότερες από δύο ώρες ή και αντιθέτως, παραπάνω από πέντε ώρες, τότε ο δείκτης της ευτυχίας υποχωρεί.

Άλλες μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι ο λίγος ελεύθερο χρόνο αυτό μας κάνει πιο καταθλιπτικούς, αγχωμένους και συναισθηματικά εξαντλημένους. Από την άλλη πλευρά, το να έχει κανείς τακτικά περισσότερες από πέντε ώρες ελεύθερου χρόνου μέσα στην ημέρα είναι υπερβολικό, γιατί υπονομεύει την αίσθηση του σκοπού που έχουμε στη ζωή μας.

Το γεγονός ότι σε γενικές γραμμές υπάρχει η ίδια ικανοποίηση μεταξύ δύο και πέντε ωρών, σημαίνει ότι έχει πολύ μεγάλη σημασία το πώς περνάμε τον χρόνο μας.

Έχουμε όλοι 24 ώρες την ημέρα, αλλά ο τρόπος που αντιλαμβανόμαστε τον χρόνο είναι υποκειμενικός. Το πόσο «μεγάλο» αισθανόμαστε ένα λεπτό, μία ώρα, μία ημέρα ή μία δεκαετία μάς δείχνει και πότε έχουμε «αρκετό» χρόνο. «Αρκετό» χρόνο έχουμε γενικά όταν είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να επιτύχουμε ό,τι θέλουμε. Έτσι, για να αισθανόμαστε πλήρεις χωρίς να απαιτούνται επιπλέον ώρες στην ημέρα μας η ψυχολόγος δίνει τις εξής τρεις συμβουλές:

1. Άθληση

Περίπου 30 λεπτά την ημέρα ή για μερικές ημέρες την εβδομάδα, μπορούν να βελτιώσουν την υγεία, τα επίπεδα ευτυχίας, αλλά και την αυτοπεποίθησή μας. Η άθληση δεν χρειάζεται να είναι έντονη: αρκεί για παράδειγμα, αντί να οδηγήσουμε να περπατήσουμε, τονίζει η Holmes.

2. Χρόνος σε άλλους

Η ψυχολόγος τονίζει ότι εάν αφιερώσουμε λίγη ενέργεια και χρόνο σε φίλους, γνωστούς ή ακόμη και σε αγνώστους, μπορεί να αισθανθούμε πιο χαρούμενοι. Για παράδειγμα μπορείτε να βοηθήσετε έναν συνάδελφο σε ένα πρότζεκτ, να φέρετε ένα γλυκό σε ένα μέλος της οικογένειας, να πληρώσετε τον καφέ ενός άλλου. Εάν η πράξη είναι ανιδιοτελής, τότε θα αισθανθείτε σαν να είχατε περισσότερο χρόνο στα χέρια σας, τονίζει η Holmes.

3. Εμπειρίες

Έρευνες αποδεικνύουν ότι με το να ανακαλεί κανείς ένα χαρούμενο συμβάν, αισθάνεται λιγότερο περιορισμένος. Επίσης, μπορεί να μας κάνει να φερόμαστε σαν να είχαμε περισσότερο ελεύθερο χρόνο. Εξ ου και η Holmes προτείνει μέσα στην εβδομάδα μας – εφόσον γίνεται – να βάζουμε συγκεντρώσεις με φίλους, μία βόλτα στη φύση, κάποια επαφή με την τέχνη και την επίτευξη κάποιου στόχου είτε μικρού είτε μεγάλου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × 1 =