αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤελικά, ποιο είναι το «μυστικό της επιτυχίας»; Μια creative business coach μιλά για όλα στο It’s Possible

Τελικά, ποιο είναι το «μυστικό της επιτυχίας»; Μια creative business coach μιλά για όλα στο It’s Possible

Άλλαξε καριέρα στο μέσο της «διαδρομής», και τώρα ασχολείται με το coaching, βοηθώντας επιχειρηματίες (και όχι μόνο) να πετύχουν τους στόχους τους. Και πρώτα από όλα, να βρουν το δικό τους «γιατί». Το It’s Possible συνάντησε την creative business coach, Πόπη Δημητροπούλου. Η ίδια μιλά για το πως αποφάσισε να ασχοληθεί με το coaching, εξηγεί ποιο είναι το Νο1 πράγμα που μετράει για να φτάσει κάποιος στην επιτυχία, ενώ απαντά και στο αν… είναι πολλοί οι coaches που υπάρχουν πλέον στην Ελλάδα.

Πως αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το business coaching;

Δούλευα για πολλά χρόνια στο μεγαλύτερο ιδιωτικό μουσείο της Αθήνας. Κάποια στιγμή αισθάνθηκα ότι εκεί είχα ολοκληρώσει έναν κύκλο και χρειαζόμουν να κάνω κάτι καινούργιο. Κάτι που να με εκφράζει περισσότερο. Αυτό που με τράβηξε προς το coaching είναι το γεγονός ότι μπορούσε να με βοηθήσει αρχικά εμένα, στο να δω τι είναι αυτό που θέλω. Πρώτα από όλα, δηλαδή, προσέλαβα έναν coach για εμένα. Σταδιακά είδα ότι με εξιτάριζε όλο αυτό, και αποφάσισα να ασχοληθώ επαγγελματικά.

Παραιτήθηκα από την δουλειά που είχα, παρόλο που ήμουν σε μια πολύ καλή θέση μάλιστα. Και ξεκίνησα να δουλεύω full time πάνω στο coaching από το 2014. Είχα σπουδάσει ήδη Ανθρωπιστικές Επιστήμες, και στην συνέχεια έκανα την εξειδίκευση πάνω στο coaching σε σχολή με έδρα στον Καναδά.

Κάποιος που κάνει μια τόσο έντονη αλλαγή καριέρας, και αποφασίζει να γίνει coach, τι κάνει στην συνέχεια για να αναπτυχθεί επαγγελματικά; Πως βρίσκει δηλαδή τους πρώτους του πελάτες;

Όταν κάνεις την πρακτική σου ως coach, πρέπει να κάνεις αρκετές ώρες coaching σε άλλους. Οπότε αρχίζεις και βρίσκεις εθελοντικά ανθρώπους που χρειάζονται την βοήθεια σου. Και γίνεσαι ο coach τους χωρίς αμοιβή.

Κάπως έτσι ξεκίνησα και εγώ, βρήκα τους πρώτους πελάτες, για να αποκτήσω αρχικά τις απαιτούμενες ώρες για να πάρω την πιστοποίηση ως coach. Στην συνέχεια με σύστησε ο ένας στον άλλο, και με αυτό τον τρόπο άνοιξε ο κύκλος μου. Για εμένα αυτός ο «από στόμα σε στόμα» τρόπος, είναι η καλύτερη διαφήμιση.

Με απλά λόγια, τι μπορεί να προσφέρει ένας coach προς έναν νέο επιχειρηματία ή οποιοδήποτε άλλο ενδιαφερόμενο;

Προσφέρει καθοδήγηση. Επίσης δουλεύουμε πολύ πάνω στην στοχοθεσία. Βλέπουμε τις περιοριστικές πεποιθήσεις που μπορεί να έχει κάποιος. Οι οποίες δεν τον βοηθούν στον να εξελιχθεί και να πετύχει αυτό που θέλει.

Για εμένα, όταν κάποιος ξεκινά μια νέα επιχείρηση, πρέπει πρώτα από όλα να ανακαλύψει το «γιατί».

Δεν μπορείς να ξεκινάς μια επιχείρηση με στόχο μόνο τα χρήματα ή την γενικότερη οικονομική επιτυχία. Αυτό είναι το αποτέλεσμα. Για να γίνει μια επιχείρηση πετυχημένη, ο μεγάλος στόχος σου πρέπει να είναι η καλύτερη εξυπηρέτηση/ εμπειρία για τον πελάτη.

Άρα λοιπόν εγώ ως coach προσπαθώ να επανασυνδέσω τον επιχειρηματία ή τον startupper με το όραμα του. Βλέπουμε επίσης την επιθυμία που έχει ο επιχειρηματίας. Και μετά προσπαθούμε να φτιάξουμε τις κατάλληλες δράσεις.

Ένας coach λοιπόν εστιάζει περισσότερο πάνω στον άνθρωπο. Όχι τόσο στα οικονομικά δεδομένα. Δεν είστε οικονομικοί σύμβουλοι όπως ίσως νομίζουν κάποιοι

Σε καμία περίπτωση δεν είμαστε οικονομικοί σύμβουλοι. Επίσης θα πρέπει να πούμε ότι ο coach δεν γίνει συμβουλές. Εγώ θα μπορούσα να μοιραστώ μόνο κάτι που η ίδια έχω ζήσει. Εμείς έχουμε κώδικα ηθικής δεοντολογίας, και μέσα εκεί περιλαμβάνεται το ότι δεν δίνουμε συμβουλές.

Αυτό που κάνει ο coach είναι να διερευνά. Δημιουργεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης έτσι ώστε να μπορέσει ο άλλος άνθρωπος να εκφράσει αυτό που πραγματικά είναι. Και να μπορέσει να λειτουργήσει την επιχείρηση του έτσι όπως θέλει.

Σε ένα γενικότερο πλαίσιο θα πρέπει να πω ότι τώρα, και λόγω της κρίσης, μας δίνεται νομίζω μια μεγάλη ευκαιρία για να αλλάξουμε το τι σημαίνει επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Να αλλάξουμε την νοοτροπία μας πάνω σε αυτό. Μέχρι το 2009 το μόνο που κοιτάγαμε ήταν το κέρδος. Σαφώς και το οικονομικό κέρδος μπορεί να είναι μέσα στους στόχους, αλλά πρώτα πρέπει να ξέρεις το ποιος είσαι και το γιατί κάνεις κάτι.

Θα πει κάποιος: Ναι, αλλά αυτή την μεγάλη ευκαιρία για την οποία μιλήσατε πριν λίγο, την είχαμε θεωρητικά από το 2009. Έχουν περάσει 10 χρόνια. Τελικά αλλάξαμε;

Περάσαμε από διάφορα στάδια μέσα στα χρόνια της κρίσης. Θεωρώ ότι αρχικά υπήρξε ένα σοκ. Μετά πάθαμε μια μαζική κατάθλιψη. Και για αυτό νομίζω ότι τώρα έχει έρθει η ώρα για αλλαγή. Διότι συνήθως πρέπει να πέσεις πολύ χαμηλά, για να σηκωθείς πάλι με δύναμη προς τα επάνω.

Επίσης ένα άλλο κομβικό ζήτημα, είναι ότι στα σχολεία και στα πανεπιστήμια στην Ελλάδα, ποτέ δεν κάναμε στοχοθεσία. Ποτέ κανείς δεν σε ρώταγε «ποιο είναι το πλάνο σου για τα επόμενα 5 χρόνια». Το δικό σου προσωπικό πλάνο. Τα τελευταία χρόνια αλλάζει κάπως αυτό.

Κάποιοι λένε: Καλά όλα αυτά, αλλά στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχουμε… γεμίσει από coaches. Ποια είναι η δική σας άποψη;

Δεν ξέρω αν είναι τόσοι πολλοί στην Ελλάδα. Για 10 εκατ. πληθυσμού, ίσως δεν είναι πολλοί. Μπορεί να παίζει ρόλο ότι τα τελευταία χρόνια προβάλλονται πάρα πολύ. Και έτσι να φαίνεται έντονα η παρουσία τους.

Σε κάθε περίπτωση, εγώ νομίζω ότι όλοι χρειάζονται έναν coach. Θα ήταν ιδανικό να ήταν περισσότεροι οι coaches. Από εκεί και πέρα πρέπει και ο κάθε ενδιαφερόμενος να κάνει μια σωστή επιλογή. Να βλέπει την εμπειρία και τις σπουδές του κάθε coach. Και αυτό που πρέπει να δει πρώτα από όλα, είναι το κατά πόσο «κολλάει» με τον άλλο σαν άνθρωπος.

Τελικά, ποια πράγματα παίζουν σημαντικότερο ρόλο για να φτάσει κάποιος στην επιχειρηματική επιτυχία: Η ιδέα, το business plan, η ομάδα, ο ιδρυτής, η τύχη ή τα χρήματα;

Πέρα από όλα αυτά, για εμένα αυτό που κρίνει περισσότερο την επιτυχία είναι ο σκοπός. Να ξέρεις το γιατί κάνεις αυτό που κάνεις. Αν δεν γνωρίζεις τον σκοπό, τότε η επιχείρηση σου μάλλον θα έχει πολύ μικρή διάρκεια ζωής.

Μετά παίζει ρόλο η ομάδα. Πρέπει να καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας. Μπορεί να χρειαζόμαστε έναν συνεργάτη, έναν μέντορα ή έναν άνθρωπο ειδικό στο μάρκετινγκ.

Ο ιδρυτής είναι πίσω από την ιδέα, η οποία με την σειρά της είναι πίσω από τον σκοπό που είπαμε πριν, άρα όλα αυτά τα βάζω μαζί.

Σε ότι αφορά την τύχη, θα πρέπει να πω ότι δεν πιστεύω σε αυτή. Πιστεύω στις επιλογές. Οι δικές σου επιλογές είναι αυτές που ορίζουν το παρόν και το μέλλον σου.

Έχετε πάνω από 15 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας. Ποιο είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπάρχει, κατά την γνώμη σας, μέσα στις ελληνικές επιχειρήσεις;

Αν ήταν στο χέρι μου, θα άλλαζα την νοοτροπία των ανθρώπων που κατέχουν ηγετικές θέσεις. Σε όλους τους τομείς, όχι μόνο στις επιχειρήσεις. Στην πολιτική, στον πολιτισμό, στον ιδιωτικό τομέα και στο δημόσιο.

Και να μπούνε στις θέσεις ποιοι; Ποιο είναι δηλαδή το ιδανικό προφίλ ενός ανθρώπου που είναι σε μια ηγετική θέση;

Νομίζω καταρχήν πρέπει να έχει ομαδικό πνεύμα- το οποίο λείπει πάρα πολύ. Πρέπει να έχει μακροπρόθεσμη στόχευση. Και συναισθηματική νοημοσύνη. Είναι το λεγόμενο EQ. Έχουμε ανθρώπους με υψηλό IQ αλλά χαμηλό ΕQ. Επίσης θα πρέπει να έχει περισσότερη ενσυναίσθηση.

Αν είχατε μπροστά σας έναν 20χρονο ο οποίος θα σας έλεγε ότι θέλει να ξεκινήσει το δικό του project στην Ελλάδα. Ποια συμβουλή του δίνατε;

Θα του έλεγα να ξεκινήσει. Το πρώτο πράγματα που χρειάζεσαι είναι η αποφασιστικότητα. Δεν είναι εύκολο να είσαι αποφασιστικός. Αλλά είναι ένα απαραίτητο στοιχείο για να φτάσεις στην επιτυχία.

Εσείς είστε και δημιουργός του Kalifos.com. Τι ακριβώς είναι αυτό;

Αυτή είναι μια πλατφόρμα που προσφέρει τις δικές μου υπηρεσίες business & career coaching. Μέσα από εκεί μπορεί κάποιος να κλείσει ραντεβού μαζί μου ή να μάθει για τα προγράμματα που κάνω. Παράλληλα το Kalifos είναι ένας χώρος ελεύθερης έκφρασης και δημιουργικότητας. Υπάρχουν συνεντεύξεις από ανθρώπους που έχουν κάνει δικές τους επιχειρήσεις, από designers ή καλλιτέχνες. Επίσης στην πλατφόρμα μπορείς να διαβάσεις κάποια tips για να βελτιώσεις τον εαυτό σου επιχειρηματικά και ως άνθρωπο γενικότερα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two − 1 =