αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤελικά, με ποια κριτήρια δίνονται τα εταιρικά βραβεία στην Ελλάδα; | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Τελικά, με ποια κριτήρια δίνονται τα εταιρικά βραβεία στην Ελλάδα; | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Μοιάζει σαν φάρσα που επαναλαμβάνεται συνεχώς. Στην Ελλάδα όμως όλα μπορούν να συμβούν. Εταιρίες που σαρώνουν σε κάθε λογής επιχειρηματικά βραβεία, γίνονται ταυτόχρονα πρωταγωνίστριες σε… όχι και τόσο θετικές υποθέσεις. Πρόκειται φυσικά για ένα θέμα για το οποίο έχουμε ξανά γράψει εδώ στο It’s Possible. Και όπως φαίνεται, αυτό το σουρεαλιστικό σκηνικό θα συνεχίσει να υπάρχει.

Τελευταίο παράδειγμα τα σούπερ μάρκετ Μασούτης. Η πρόσφατη υπόθεση είναι λίγο- πολύ γνωστή: Υπάλληλος της αλυσίδας, απολύθηκε γιατί… έκοψε κασέρι και σαλάμι από την ίδια μηχανή. Το περιστατικό συνέβη στη Βόρεια Ελλάδα.

Λίγο πριν το κλείσιμο του καταστήματος στις 8:55 το βράδυ, πελάτης ζήτησε από τη γυναίκα που δούλευε στο τμήμα αλλαντικών να του κόψει σε φέτες κασέρι και σαλάμι. Η υπάλληλος έκοψε στην ίδια μηχανή τα και δύο είδη, αφού λίγο πριν είχε καθαρίσει όλο τον εξοπλισμό του τμήματος της. Ο πελάτης εξοργίστηκε και διαμαρτυρήθηκε στην διεύθυνση του καταστήματος. Μάλιστα, ο δυσαρεστημένος πελάτης δεν αρκέστηκε σε αυτό, αλλά απευθύνθηκε και στα κεντρικά της εταιρείας, ζητώντας ουσιαστικά την απόλυση της υπαλλήλου. Η επιθυμία του εισακούστηκε και η εργαζόμενη απολύθηκε με συνοπτικές διαδικασίες. Η εν λόγω γυναίκα εργαζόταν στην αλυσίδα για περίπου 15 χρόνια.

Η Μασούτης βέβαια, πριν λίγο καιρό κέρδισε βραβείο ως μια από τις εταιρίες με το «καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα». Συγκεκριμένα, ήρθε 3η στην κατάταξη ανάμεσα στις 10 πρώτες εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα στα βραβεία Best Workplaces 2018. «Για 7η συνεχόμενη χρονιά», όπως λέει η εταιρία. Μια διάκριση που, μαζί με πολλά άλλα βραβεία, διαφημίζει η Μασούτης στο επίσημο site της.

Aυτή δεν είναι η μόνη «περίεργη» περίπτωση. Ας γυρίσουμε τον χρόνο λίγο πίσω, στον Ιούλιο του 2017. Τι γράφαμε τότε στο It’s Possible: Σε εκείνη την χρονική περίοδο, είχε γίνει το ετήσιο φόρουμ «Diamonds of the Greek Economy 2017» το οποίο διοργάνωσε ο εκδοτικός οργανισμός New Times Publishing. Σε αυτό δόθηκαν 40 βραβεία, στα «διαμάντια της ελληνικής οικονομίας».

Βλέποντας τη λίστα με τους 40 μεγάλους νικητές, υπήρχε ένα όνομα που σίγουρα σου τραβά το ενδιαφέρον. Ήταν η Novartis Hellas. Ήταν μέσα στις βραβευμένες εταιρίες. Ναι, πρόκειται για την εταιρία που μπλέχτηκε στην γνωστή υπόθεση που αφορούσε μίζες σε 4.000 γιατρούς και κρατικούς λειτουργούς που προωθούσαν τα φάρμακά της Novartis. Μοιάζει απίστευτο, ωστόσο είναι πέρα για πέρα αληθινό. Βραβεύτηκε μια εταιρία, η οποία μόλις λίγο καιρό πριν, είχε εμπλοκή σε μια τόσο σοβαρή υπόθεση. Σημείωση: Το τοπίο δεν έχει ξεκαθαρίσει πλήρως μέχρι σήμερα, και το θέμα παραμένει στην επικαιρότητα.

Τα παραδείγματα δεν τελειώνουν εδώ. Αρκετές φορές έχουμε γράψει την την γνωστή τακτική των Public. Η αλυσίδα ηλεκτρονικών ειδών έχει αναρτήσει αρκετές φορές αγγελία, σύμφωνα με την οποία αναζητά πτυχιούχους με συμβάσεις ενός μήνα. Κυρίως σε περιόδους γιορτών όπου η κίνηση στα καταστήματα είναι αυξημένη. Όπως τονίζει η εταιρία σε αυτές τις αγγελίες, στα απαραίτητα προσόντα είναι επίσης ο ενθουσιασμός για την Τεχνολογία και τα προϊόντα Ψυχαγωγίας, και ο προσανατολισμός στην άψογη Εξυπηρέτηση του Πελάτη. Οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να μιλάνε και Αγγλικά. Όλα αυτά για κάποιον που θα προσληφθεί για 1 μήνα και μετά θα πρέπει να φύγει από την εταιρία.

Μαντέψτε. Και τα Public έχουν κερδίσει βραβεία HR. Ενδεικτικά:

HR Awards 2017
– Χρυσό Βραβείο «Best Talent Management Strategy»

HR Excellence Awards 2017
– Πρώτο Βραβείο Αριστείας «Talent Management & Succession Planning»
– Πρώτο Βραβείο Αριστείας «Healthy Working Environment, Wellness & Wellbeing»
– Δεύτερο Βραβείο Αριστείας «Learning & Development

Θα πει κάποιος: «Και που είναι το πρόβλημα; Ας βραβεύονται οι εταιρίες. Μικρή σημασία έχουν όλα αυτά». Το θέμα ωστόσο δεν είναι τόσο απλό. Μια εταιρία που βραβεύεται σε μια οποιαδήποτε κατηγορία, χρησιμοποιεί στην συνέχεια αυτή την διάκριση για διαφημιστικούς σκοπούς και για να «χτίσει» το προφίλ της. Δεν είναι τυχαίο ότι η Μασούτης προμοτάρει μέσα από το επίσημο site της, όλα αυτά τα βραβεία που έχει κερδίσει.

Έχει σημασία να δούμε ανοιχτά, με ποια ακριβώς κριτήρια δίνονται τα εταιρικά βραβεία στην Ελλάδα. Σκεφτείτε πάντως κάποια στιγμή, όλες αυτές οι εταιρίες στις οποίες «ξεφυτρώνουν» περίεργες υποθέσεις, να γυρίσουν να μας πουν: «Μα τι είναι αυτά που λέτε, εμείς έχουμε βραβευτεί».

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

16 + 17 =