17/02/25

«Τα 5 προφανή πράγματα που οι περισσότεροι ξεχνούν πριν από μια job interview»: Εξηγεί ένας CEO με εμπειρία 10ετιών

Ανεξάρτητα από τον αριθμό των συνεντεύξεων που έχεις περάσει και από το πόσο εμπιστοσύνη έχεις στον εαυτό σου, οι περισσότεροι άνθρωποι σπάνια είναι τόσο προετοιμασμένοι όσο θα έπρεπε όταν φτάνουν στο δωμάτιο. Αυτό λέει ο Gary Burnison, CEO μιας πετυχημένης recruiting εταιρίας. «Πέρασα δεκαετίες σε συνεντεύξεις υποψηφίων και είδα ακόμη και τους πιο έμπειρους υποψηφίους – με τα πιο εντυπωσιακά βιογραφικά – να κάνουν λάθη αρχάριων που μπορούν εύκολα να καταστρέψουν την πρώτη εντύπωση», λέει ο ίδιος στο αμερικανικό CNBC.

Και παραθέτει 5 προφανή πράγματα που οι περισσότεροι υποψήφιοι ξεχνούν πριν από μια job interview. Μήπως κάνεις και εσύ αυτά τα λάθη;

1# Δεν έχουν μάθει για την ιστορία, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρίας. Πολλοί πηγαίνουν σε μια συνέντευξη χωρίς να γνωρίζουν καλά τι κάνει η εταιρία. Η γνώση των βασικών δεν αρκεί. Μάθετε ό, τι μπορείτε για την εταιρία – την ιστορία της, την ηγετική ομάδα, τις τρέχουσες επιτυχίες και προκλήσεις. Εάν είναι δυνατόν, λάβετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της εταιρίας: Αγοράστε τα, δοκιμάστε τα και μιλήστε με άτομα που τα χρησιμοποιούν.

2# Δεν ξέρουν ποιον θα συναντήσουν. Όταν κανονιστεί η συνέντευξή σας, λάβετε τα ονόματα και τους τίτλους όλων όσων θα συναντήσετε. Μπορείτε ακόμη να ρωτήσετε τον συντονιστή εάν υπάρχει κάτι που πιστεύει ότι πρέπει να γνωρίζετε για αυτούς τους ανθρώπους. Ο στόχος δεν είναι μόνο να ερευνήσουμε ποιοι είναι, αλλά να αναζητήσουμε σημεία σύνδεσης, π.χ., δουλέψατε και οι δύο στην ίδια εταιρεία πριν από αρκετά χρόνια. Αυτό θα σας βοηθήσει να βρείτε μερικά points για να σπάσετε τον πάγο.

3# Δεν έχουν ουσιαστικές ερωτήσεις να κάνουν. Στη μέση της συνέντευξης, ο HR Manager μπορεί να ρωτήσει: “Σε τι ερωτήσεις μπορώ να απαντήσω για εσάς;” Απαντώντας με ένα “Είμαι οκ, ευχαριστώ!” δείχνει έλλειψη ετοιμότητας και ενδιαφέροντος. Οι ερωτήσεις σας πρέπει να είναι έξυπνες και στρατηγικές, να εξετάζουν τις εργασιακές ευθύνες και στόχους ή τον τρόπο λειτουργίας του τμήματος. Οι ερωτήσεις που θέτετε δείχνουν επίσης στον manager πώς σκέφτεστε.

4# Δεν βάζουν το κινητό στο αθόρυβο. «Θα εκπλαγείτε από το πόσες φορές έχω δει να συμβαίνει αυτό», λέει ο Burnison. Σύμφωνα με τον ίδιο, το να μη βάλει ένα υποψήφιος το κινητό στο αθόρυβο δείχνει απροσεξία και έλλειψη σεβασμού. «Απενεργοποιήστε το τηλέφωνό σας ή βάλτε το στο αθόρυβο πριν φτάσετε στην μπροστινή πόρτα του κτιρίου. Εάν το ξεχάσετε και στο τηλέφωνό σας έρθει ένα μήνυμα ή χτυπήσει με μια εισερχόμενη κλήση, μην απαντήσετε ποτέ» συμπληρώνει.

5# Δεν επιλέγουν τα σωστά ρούχα. Μην χρονοτριβείτε σε αυτό: Προγραμματίστε την ενδυμασίας σας εκ των προτέρων. Δοκίμασε την. Βεβαιωθείτε ότι είναι καθαρό ρούχα, σιδερωμένα και ταιριάζουν με την περίσταση. Όχι κάθε συνέντευξη για δουλειά δεν απαιτεί επαγγελματική ενδυμασία, αλλά σίγουρα θα πρέπει να παρουσιάζετε τον εαυτό σας περιποιημένο. Σε περίπτωση αμφιβολίας, ρωτήστε άτομα στο δίκτυό σας που εργάζονται αυτήν τη στιγμή ή παλαιότερα στην εταιρία, σχετικά με το τι θεωρείται κατάλληλο. Την ημέρα της συνέντευξης, κάντε έναν «έλεγχο στον καθρέφτη» πριν φύγετε. Έχει κολλήσει κάτι στα δόντια σας; Η αναπνοή σας είναι φρέσκια; Τα μαλλιά είναι χτενισμένα; Γυαλισμένα τα παπούτσια;

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

four + eighteen =