Η γλώσσα που χρησιμοποιείς είναι εξίσου σημαντική με τον τρόπο προσέγγισης των στόχων και των προβλημάτων. Ναι, αυτή είναι μια αλήθεια στον κόσμο των επιχειρήσεων. Αν είσαι επιχειρηματίας ή manager, είναι σημαντικό να καταφέρεις να μιλάς με τέτοιο τρόπο, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να σε σέβονται και να σε ακολουθούν.
Σίγουρα, ένα σημαντικό στοιχείο εδώ είναι η σαφήνεια. Να καταφέρνεις, δηλαδή, να μιλάς με όσο πιο απλό τρόπο γίνεται. Και να καταφέρνεις να με μεταφέρεις το μήνυμα σου στην άλλη πλευρά. Δεν αρκεί όμως μόνο αυτό. Το Entrepreneur.com παραθέτει τα 5 επικοινωνιακά skills που πρέπει να έχεις για να πετύχεις στην επιχειρηματικότητα μακροπρόθεσμα.
1# Δείξε σεβασμό. Είτε είναι ένας εργαζόμενος, είτε ένας πελάτης, είναι σημαντικό να του φέρεσαι όπως θα ήθελες να σου φέρονται και σε εσένα.
2# Ναι είσαι αυθεντικός. Οι άνθρωποι μπορούν να καταλάβουν τον πραγματικό σου εαυτό. Θυμήσου τη φράση του Abraham Lincoln: «Μπορείς να τους ξεγελάς όλους για λίγο καιρό, λίγους όλο τον καιρό, αλλά όχι όλους όλο τον καιρό».
3# Να είσαι ευγενικός. Είναι αλήθεια ότι οι πράξεις παίζουν ίσως τον σημαντικότερο ρόλο. Αλλά οι άνθρωποι θα σε θυμούνται και για κάτι ακόμα. Και τον τρόπο που μιλάς και το πόσο ευγενικός είσαι (ή όχι).
4# Να είσαι προσεκτικός. Τα λόγια δεν γυρνάνε πίσω. Μην πεις κάτι που δεν εννοείς, πάνω σε μια στιγμή έντασης. Και μην λες πράγματα που δεν μπορείς να κάνεις πράξη στη συνέχεια.
5# Να είσαι συμπονετικός. Είναι ένα από τα στοιχεία που έχουν οι πιο αγαπητοί leaders στον κόσμο. Δείξε αυτή σου την πλευρά και προς τους εργαζομένους σου και προς τους πελάτες. Θα σε κάνει να ξεχωρίσεις.