05/12/24

Τα 4 λάθη που μπορεί να κάνεις με το προσωπικό σου brand χωρίς να το καταλάβεις

Ίσως ζούμε στην εποχή, που η ανάπτυξη ενός προσωπικού brand μοιάζει πιο εύκολη από ποτέ. Με πολλά εργαλεία και κανάλια στη διάθεση του καθενός, έτσι ώστε να προωθήσει το project του στο ακροατήριο που θέλει. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, που πολλοί νέοι, είτε μεμονωμένα, είτε σε ομάδες, δημιουργούν το δικό τους brand με στόχο να φτάσουν στην επιτυχία.

Η επιτυχία όμως δεν είναι εξασφαλισμένη. Ακριβώς επειδή η πληροφορία τρέχει στις ημέρες μας με γρήγορους ρυθμούς, μπορείς να «χαθείς» μέσα σε αυτό το τοπίο. Να κάνεις λάθη χωρίς να το καταλάβεις και το σχέδιο σου να τερματιστεί πρόωρα. Το αμερικανικό site Fast Company, παραθέτει τα 4 πιο συνηθισμένα λάθη που μπορεί να κάνεις σε σχέση με το brand σου, χωρίς να το καταλάβεις.

1- Κάνεις το brand υπερβολικά εγωκεντρικό: Στόχος είναι να δημιουργήσεις σχέσεις με το κοινό σου και όχι απλά Likes και followers. Πολλές φορές, έχοντας και την πίεση για την επιτυχία, κάνουμε το προσωπικό brand μας πολύ εγωκεντρικό. Αντί να προβάλεις τους προσωπικούς στόχους και φιλοδοξίες, είναι πολύ καλύτερο να μιλήσεις για το πρόβλημα που θες να λύσεις και το πως θα κάνεις τις ζωές των πελατών σου καλύτερες.

2- Τεχνητοί ενισχυτές: Γνωρίζεις πολύ καλά, ότι το να έχεις ένα μεγάλο κοινό που να σε ακολουθεί, μπορεί αν βοηθήσει στη διάδοση του brand σου. Ωστόσο, πολλοί πέφτουν στην παγίδα και δημιουργούν γρήγορα κοινό με… τεχνητό τρόπο. Π.χ. από πλατφόρμες ή sites που δεν σχετίζονται με το project τους. Και μπορεί στην αρχή οι αριθμοί να μοιάζουν εντυπωσιακοί, ωστόσο το πιθανότερο είναι ότι σύντομα θα αποκαλυφθεί η αλήθεια, και το υπόλιπο κοινό σου θα καταλάβει την τακτική που έχεις ακολουθήσει. Είναι προτιμότερο η ανάπτυξη να γίνει πιο αργά, αλλά με πραγματικούς χρήστες που ενδιαφέρονται για αυτό που έχεις δημιουργήσει.

3- Υπερβολικό branding του εαυτού σου: Θα έχεις παρατηρήσει ότι πολλοί πετυχημένοι άνθρωποι κάνουν ουσιαστικά branding τον εαυτό τους. Και αυτοαποκαλούνται experts στον Χ τομέα. Αν αυτά τα επίθετα τα προβάλετε σε υπερθετικό βαθμό, μάλλον δεν θα έχετε καλά αποτελέσματα. Είναι καλοί οι τίτλοι, ωστόσο είναι προτιμότερο να μας τους αποδίδουν άλλοι και όχι εμείς για τον εαυτό μας. Αν θες να αποδείξεις τις δεξιότητες σου σε έναν τομέα, αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να τις δίξεις στα social media ή στα άλλα κανάλια επικοινωνίας που έχεις. Τα λόγια έχουν μικρή σημασία.

4- Πας στην λογική του clickbait: Ακούγοντας διάφορες συμβουλές, αλλά και λόγω της θέλησης μας για να ξεχωρίσει το brand μας, πολλές φορές το προβάλουμε… υπερβολικά εντυπωσιακά, με σκοπό να προσελκύσουμε περισσότερους πελάτες. Πάμε στην λογική του clickbait, που λέμε και στο ίντερνετ. Με αυτό τον τρόπο μπορεί να τραβήξετε αρχικά την προσοχή, όμως στην συνέχεια θα έχει γκρεμιστεί κάθε σχέση εμπιστοσύνης με την άλλη πλευρά.

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

thirteen − two =