αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα 4 βήματα για να σταματήσεις να παραπονιέσαι. Και να αλλάξεις τη ζωή σου

Τα 4 βήματα για να σταματήσεις να παραπονιέσαι. Και να αλλάξεις τη ζωή σου

Θα το έχεις ακούσει: «Μην παραπονιέσαι για πράγματα που δεν μπορείς να αλλάξεις». Οκ, εύκολο να το λες αλλά δύσκολο να το κάνεις, θα πουν κάποιοι άλλοι. Και η αλήθεια είναι ότι όλοι μας κάποια στιγμή έχουμε πέσει σε αυτή την παγίδα: Να παραπονιόμαστε συνεχώς για πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή μας. Αλλά να μην κάνουμε τίποτα για να τα αλλάξουμε. Μάλιστα οι άνθρωποι που παραπονιούνται, έχουν την τάση να βρίσκουν… και άλλους που κάνουν το ίδιο, και να δημιουργούν ένα κλίμα που μάλλον δεν βοηθά κανέναν από αυτούς.

Η αλήθεια είναι όμως ότι το να κάθεσαι και να παραπονιέσαι, σπάνια λύνει το πρόβλημα που έχεις μπροστά σου. Πως λοιπόν μπορείς να σταματήσεις αυτή την τοξική συνήθεια; Εδώ είναι 4 βήματα που μπορείς να ακολουθήσεις.

1# Κατανόησε το γιατί παραπονιέσαι. Το παράπονο είναι ένας μηχανισμός αντιμετώπισης. Και το πρώτο βήμα για την αντικατάσταση ενός ανθυγιεινού μηχανισμού αντιμετώπισης με έναν υγιή είναι να προσδιορίσουμε πότε και γιατί εμφανίζεται. Για παράδειγμα, ένας υπερβολικά καταπονημένος υπάλληλος μπορεί να παραπονεθεί για να ανακουφιστεί από το άγχος. Κάνε μερικές ερωτήσεις στον εαυτό σου για να καταλάβεις το γιατί παραπονιέσαι και ποιες είναι οι πιθανές λύσεις: Τι νιώθω αυτή τη στιγμή; Είναι πραγματικός ο λόγος για τον οποίο παραπονιέμαι; Τι μπορώ να κάνω για να λύσω το ζήτημα για το οποίο παραπονιέμαι; Υπάρχει κάποιος που μπορεί να με υποστηρίξει στην επίλυση αυτού του ζητήματος; Πρόκειται για μια επαναλαμβανόμενη ή μια one-off κατάσταση;

2# Δημιούργησε χώρο για να εκφράσεις τα συναισθήματά σου με υγιή τρόπο. Όχι, δεν χρειάζεται να ξυπνήσεις ένα πρωί και να νιώθεις ότι όλα… είναι καλά. Χρειάζεται χρόνος. Και να δράσεις προς την σωστή κατεύθυνση. Δημιούργησε ένα πλαίσιο «εξαερισμού». Αν για παράδειγμα έχεις πρόβλημα έναν συνάδελφο/ συνεργάτη, συζήτησε το μαζί του και προσπαθήστε να βρείτε μια λύση.

3# Κατανόησε το κόστος. Το παράπονο μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε καλύτερα αυτή τη στιγμή, αλλά αυτή η αρνητική συνήθεια έχει σοβαρές συνέπειες. Η επιστήμη έχει αποδείξει ότι τα παράπονα – τόσο η ακρόαση όσο και όταν τα λες εσύ – φθείρει την υγεία μας. Σε συναισθηματικό επίπεδο, το παράπονο μας κάνει να νιώθουμε χειρότερα. Όχι μόνο δεν είμαστε σε θέση να λύσουμε ένα πρόβλημα μέσω παραπόνων, αλλά επιμηκύνουμε το χρόνο που περνάμε σε αρνητικές σκέψεις. Με άλλα λόγια, ‘κλέβουμε’ την ευτυχία από τον εαυτό μας χωρίς να λύσουμε το ζήτημα.

4# Βάλε το Challenge στον εαυτό σου. Να γίνει ένας στόχος για εσένα: Μπορείς να πορευτείς μια ολόκληρη μέρα χωρίς να παραπονεθείς; Τι γίνεται με μια εβδομάδα; Ενα μήνα; Κάνε το challenge και ζήτα από έναν φίλο ή συνεργάτη να συμμετάσχει μαζί σου, για να τσεκάρει την πρόοδο σου. Θυμηθείτε, όμως, ότι δεν είναι η ώρα να χτυπήσουμε τον εαυτό μας όταν δεν τα καταφέρνουμε. Εάν δεν μπορείτε να περάσετε μια μέρα ή ακόμη και μια ώρα χωρίς να παραονεθείτε, υπενθυμίστε στον εαυτό σας ότι αυτή είναι μια συνήθεια που έχει ριζώσει μέσα σας για χρόνια. Η αλλαγή θέλει χρόνο. Το σημαντικό είναι να καταλαβαίνετε ότι παραπονιέστε, όταν συμβαίνει. Να εξετάζετε την ρίζα του προβλήματος και να μετατοπίζετε τον εγκέφαλό σας σε μια πιο θετική οπτική.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

three × 5 =