αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα 3 τρικ που χρησιμοποιούσε ο Αριστοτέλης για να πείθει πάντα το ακροατήριο του

Τα 3 τρικ που χρησιμοποιούσε ο Αριστοτέλης για να πείθει πάντα το ακροατήριο του

Όταν μιλάμε για δημόσιες ομιλίες, μας έρχονται συνήθως στο μυαλό ομιλίες σε events ή ομιλίες σε επαγγελματικά meetings. «Αλλά πριν από 2.400 χρόνια, ο Αριστοτέλης, η μεγαλύτερη αυθεντία στον κόσμο σε αυτό το θέμα, το περιέγραψε λίγο διαφορετικά. Δημόσια ή ιδιωτικά, μιλάμε για έναν λόγο: Να πείσουμε» σημειώνει σε άρθρο του το CNBC.

Και συμπληρώνει: «Αυτό μπορεί να είναι δύσκολο, επειδή πολλοί από εμάς πάσχουν από ‘άγχος λόγου’. Ίσως επειδή δεν έχουμε εκπαιδευτεί ποτέ να σκεφτόμαστε στρατηγικά σχετικά με την επικοινωνία, παρά το γεγονός ότι είναι μια από τις πιο κρίσιμες δεξιότητες στη ζωή».

Ο Αριστοτέλης είχε βρει το «κλειδί»: Εστίαζε στο πως οι άνθρωποι ακούνε. Και εδώ είναι 3 τρικ που χρησιμοποιούσε, με στόχο να πείθει πάντα το ακροατήριο του. Είναι κανόνες που χρησιμοποιούν πολλοί πετυχημένοι άνθρωποι όταν κάνουν δημόσιες ομιλίες ακόμα και σήμερα. Τι κάνουν:

1# Σκέφτονται το κοινό τους, όχι τον εαυτό τους

Οι περισσότεροι άνθρωποι όταν ετοιμάζουν μια ομιλία, βάζουν στον «πυρήνα» τον εαυτό τους. «Τι θα γίνει αν αποτύχω;», «Τι θα γίνει αν οι άνθρωποι πιστεψουν ότι είμαι χαζός;», είναι μερικά από τα ερωτήματα που τριγυρνούν μέσα στο μυαλό τους. Ο Αριστοτέλης ήταν ξεκάθαρος: Σταμάτησε το αυτό. Και εστίασε στα άτομα που απευθύνεσαι. Ξεκίνα ρωτώντας τον εαυτό σου: Ποιοι θα σε ακούσουν; Πόσα άτομα θα έρθουν; Τι γνωρίζουν για εσένα και το θέμα σου; Γιατί μαζεύονται για να σε ακούσουν; Πώς μπορείς να τους βοηθήσεις; Πριν ξεκινήσεις να γράφεις την ομιλία σου, σκέψου τον σκοπό της συζήτησης. Θέλεις να διασκεδάσεις, να ενημερώσεις ή να εμπνεύσεις το κοινό; Στη συνέχεια, κατέγραψε τον συγκεκριμένο στόχο σου σε μία πρόταση: Ως αποτέλεσμα της παρουσίασής μου, θέλω οι άνθρωποι να γνωρίζουν [X] και να κάνουν [Ψ] ως αποτέλεσμα της ομιλίας μου. Συγκεκριμένα πράγματα, με εστίαση στο ακροατήριο σου, όχι σε εσένα.

2# Κάνουν το κοινό τους χαρούμενο

Στο μυαλό σας, το θέμα της ομιλίας σας μπορεί να είναι οι τριμηνιαίες πωλήσεις, η πολιτική της εταιρείας ή η εκπληκτική νέα σας εφεύρεση. Οι άνθρωποι στο κοινό σας, ωστόσο, εστιάζουν σε ένα εντελώς διαφορετικό θέμα: την ευτυχία τους. Ο Αριστοτέλης ανέφερε ορισμένα πράγματα που κάνουν τους ανθρώπους ευτυχισμένους: η υγεία, η οικογένεια, ο πλούτος, το στάτους και άλλα. Η επιτυχία σου ως ομιλητής, ανεξάρτητα από το θέμα, «συνδέεται» με το εξής: Πρέπει να καταφέρεις να πείσεις τους ανθρώπους ότι τους μιλάς όχι για να τους δείξεις πόσο καταπληκτικός είσαι, αλλά το κάνεις προς όφελος τους. Ας υποθέσουμε ότι προωθείς ένα προϊόν. Ξέρεις ότι είναι φοβερό. Οι αριθμοί το αποδεικνύουν. Αλλά αυτό δεν αρκεί. Πρέπει να απαντήσεις στην ερώτηση: Τι θα κάνει το κοινό πιο ευτυχισμένο; Πως θα είναι η ζωή τους καλύτερη; Οι παλαιότεροι θα θυμούνται ότι σε μια τέτοια τακτική βάδιζε και ο Steve Jobs, ο οποίος στις παρουσιάσεις των νέων προϊόντων της Apple δεν εστίαζε στα «καταπληκτικά τεχνικά χαρακτηριστικά», αλλά στο πως τα προϊόντα αυτά κάνουν καλύτερη την ζωή των χρηστών τους.

3# Μιλούν στη γλώσσα του κοινού τους

Αν δεν καταφέρεις να περάσεις το μήνυμα σου στο κοινό, όλη η προετοιμασία σου θα πάει χαμένη. Το βασικό point εδώ: Προσπάθησε να μιλήσεις στην γλώσσα του κοινού σου. Χρησιμοποίησε ορολογίες, μονάδες μέτρησης ή παραδείγματα, τα οποία θα καταλάβουν άμεσα. Βάλε στη συζήτηση, δηλαδή, πράγματα, που είναι μέσα στην καθημερινότητα τους. Κάθε πτυχή της παρουσίασής σου, συμπεριλαμβανομένου του χρονοδιαγράμματος, του χιούμορ, της επιλογής των λέξεων, των μεταφορών και των στατιστικών, πρέπει να είναι απόλυτα κατανοητά στο κοινό σου. Και φυσικά όλα αυτά να είναι κατανοητά και σε εσένα, για να τα παραθέσεις σωστά και να πείσεις.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × 4 =