αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα 3 λάθη που κάνουν (σχεδόν) όλες οι tech startups στο ξεκίνημα τους

Τα 3 λάθη που κάνουν (σχεδόν) όλες οι tech startups στο ξεκίνημα τους

Η αρχή μια καινοτόμο επιχείρηση μπορεί να είναι καθοριστική. Το πως θα εισάγεις το νέο project στην αγορά και το πως θα το παρουσιάσεις στο κοινό. Αν εκεί γίνουν λάθη, είναι πολύ πιθανό οι χρήστες… να σου κλείσουν την πόρτα μια για πάντα.

Τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο σύνθετα, αν σκεφτούμε ότι οι startups που ξεκινούν την πορεία τους, ειδικά οι τεχνολογικές, έχουν να ανταγωνιστούν «γίγαντες». Δηλαδή, μεγάλα brands που έχεις πολλά χρήματα για ανάπτυξη και μάρκετινγκ. Έχοντας αυτή την πίεση για γρήγορα «εκτόξευση», πολλοί νέοι επιχειρηματίες πραγματοποιούν γρήγορα λάθη, τα οποία μπορούν να κάνουν την (αρνητική) διαφορά.

Το αμερικανικό Entrepreneur.com παραθέτει τα 3 λάθη που κάνουν σχεδόν όλες οι tech startups στο ξεκίνημα τους. Με λίγη προσοχή, μπορεί να τα αποφύγεις και ο δρόμος στη συνέχεια θα είναι λίγο πιο εύκολο. Άλλωστε, τα γρήγορα «αυτογκόλ» είναι σίγουρο ότι μόνο δυσάρεστα αποτελέσματα μπορούν να φέρουν.

1- Μην λέτε ότι είστε οι καλύτεροι: Το βλέπουμε πολύ συχνά. Οι περισσότερες startups λανσάρονται, λέγοντας στο κοινό ότι το προϊόν που έχουν είναι το καλύτερο, το γρηγορότερο, το ελαφρύτερο που υπάρχει στην αγορά. Μια κίνηση που μοιάζει αναμενόμενη, αφού οι ιδρυτές είναι πραγματικά υπερύφανοι για αυτό που έχουν δημιουργήσει. Εδώ όμως υπάρχει ένα πρόβλημα: το προιόν σας μπορεί να μην είναι το καλύτερο, το γρηγορότερο, το ελαφρύτερο που υπάρχει στην αγορά. ‘Η ακόμα κι αν είναι τώρα, μπορεί να μην είναι σε λίγο καιρό. Αυτό θα σας βάλει στο περιθώριο. Τι μπορείς να κάνεις: Εστιάστε στην διαφοροποίηση σας και στο τι παρέχετε στους χρήστες. Και αποφύγετε τους εντυπωσιακούς τίτλους που στην πράξη μπορεί να μην έχουν καμια αξία.

2- Η στιγμή της κατασκευής μπορεί να φτιάξει ή να χαλάσει το «γεύμα» σου: Έχετε σκεφτεί τι θέλετε να φτιάξετε. Έχετε φτιάξει τα πρωτότυπα και είστε έτοιμοι για να κάνετε crowdfunding ή να βγείτε στην αγορά. Τι μένει; Να ξεκινήσετε τις κατασκευή του/των προϊόντων σας. Αυτή ακριβώς η στιγμή μπορεί να φέρει πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις, εμπόδια και καθυστερήσεις που θα διαρκέσουν καιρό. Βεβαιωθείτε ότι το προιόν σας είναι απόλυτα έτοιμο, πριν απευθυνθείτε στους πωλητές λιανικής ή εκάστοτε καταναλωτές. Θυμηθείτε ότι έχετε μόνο μια φορά να λανσάρετε το brand σας. Και αν αποτύχετε να ανταποκριθείτε στις προσδοκίες, όλα μπορεί να τελειώσουν εκεί.

3- Το brand δεν απευθύνεται σε όλους: Οι περισσότερες τεχνολογικές startups απευθύνονται σε συγκεκριμένο κοινό. Αφού λύνουν συγκεκριμένα προβλήματα και παρέχουν συγκεκριμένες υπηρεσίες. Πολλές φορές όμως, κάνουν το λάθος να κάνουν ένα «άνοιγμα» σε ευρύτερο κοινό. Μια τέτοια κίνηση δεν είναι σωστή, σύμφωνα με το Entrepreneur.com. Πρέπει να εστιάσετε σε συγκεκριμένους χρήστες, που θα αγοράσουν τα προϊόντα ή της υπηρεσίες σας. Είναι σημαντικό να προσαρμόσετε τα «μηνύματα» σας σε αυτούς, έτσι ώστε να έχετε καλύτερα και πιο άμεσα αποτελέσματα. Το «άνοιγμα» σε μεγαλύτερο κοινό μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα… τελικά να μη σας καταλαβαίνει κανείς.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

6 + 4 =