αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα 3 βήματα για να κάνεις την «τέλεια παρουσίαση» μπροστά σε έναν επενδυτή μέσα σε 10 λεπτά

Τα 3 βήματα για να κάνεις την «τέλεια παρουσίαση» μπροστά σε έναν επενδυτή μέσα σε 10 λεπτά

Πολλοί startuppers και νέοι επιχειρηματίες έχουν ένα πράγμα στο μυαλό τους, όσο αναπτύσσουν το business project τους: Πως θα πείσουν έναν επενδυτή να τους δώσει χρήματα. Θέλουν να μάθουν αν υπάρχει μια μαγική φόρμουλα για να πείσουν έναν επενδυτή να πει το «ναι» και να επενδύσει στην επιχείρηση τους.

Αν και δεν υπάρχει μια «μαγική» φόρμουλα, υπάρχει μια διαδικασία τριών βημάτων για να κάνεις την «τέλεια παρουσίαση».

Το αμερικανικό addicted2success.com παραθέτει λοιπόν το σχέδιο για να αυξήσετε σημαντικά τις πιθανότητές σας για να λάβετε χρηματοδότηση.

#1: Πες τη σωστή ιστορία

Το πρώτο βήμα για να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο pitch είναι να αποφασίσετε τι ιστορία θα πείτε. Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν ένα προφανές βήμα, αλλά πολλοί ιδρυτές το χάνουν αμέσως επειδή θέλουν να επικεντρωθούν μόνο στο προϊόν ή την υπηρεσία τους.

Ωστόσο, οι επενδυτές δεν ενδιαφέρονται να επικεντρωθούν μόνο σε προϊόντα ή υπηρεσίες κατά τη διάρκεια της παρουσίασης: θέλουν την ιστορία της επιχείρησής σας. Είναι ζωτικής σημασίας να ξεφύγετε από τη νοοτροπία «λεω-τα-παντα-για-το-προϊόν-μου» και αντ’ αυτού να εστιάσετε στο όραμά σας για την εταιρεία, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.

Πρέπει να πάρετε το ακροατήριο… μαζί σας στο ταξίδι σας- και κάποια στιγμή πρέπει να μπορούν να φανταστούν τον εαυτό τους σε αυτό το ταξίδι μαζί σας.

#2: Γράψε το σενάριο

Μόλις έχετε μια ξεκάθαρη ιδέα για την ιστορία που θέλετε να πείτε, ήρθε η ώρα να γράψετε το σενάριο. Εδώ αρχίζετε πραγματικά να επεξεργάζεστε πώς θα πείτε την ιστορία. Πώς θα την παραθέσετε έτσι ώστε το όραμα σας να είναι ξεκάθαρο; Καθώς γράφετε το σενάριο, σκεφτείτε τις λέξεις που χρησιμοποιείτε: Αυτό που επιλέγετε να συμπεριλάβετε ή να επεξεργαστείτε είναι το κλειδί για να δώσετε έμφαση σε ορισμένες ιδέες. Στην πραγματικότητα, είναι αυτό που κάνει την παρουσίαση σας τόσο ισχυρή.

Το κλειδί εδώ είναι να παραμείνετε πραγματικά συνοπτικοί. Εάν μπορείτε να το πείτε με μία πρόταση, τότε κάντε το! Μην προσπαθήσετε να χρησιμοποιήσετε 10 προτάσεις για να περιγράψετε την ίδια ιδέα. Το pitch σας θα πρέπει να είναι ακριβές και εστιασμένο και θα πρέπει να έχει μερικά «χτυπητά» σημεία.

Να είστε επίσης συγκεκριμένοι σε αυτά που λέτε στους επενδυτές. Δείξτε ότι ξέρετε για τι πράγματα μιλάτε.

#3 Το μήνυμα σου πρέπει να παραδοθεί σωστά

Η αφήγηση της σωστής ιστορίας και η τελειοποίηση του σεναρίου είναι βασικά συστατικά της διαδικασίας, αλλά υπάρχει ένα ακόμη σημαντικό βήμα που πρέπει να κάνετε όταν προετοιμάζεστε να κάνετε την παρουσίαση: να τελειοποιήσετε το πως θα παραδώσετε το μήνυμα. Να έχετε αρκετή αυτοπεποίθηση και σιγουριά. Έτσι οι άλλοι θα θέλουν να σας γράψουν… μια επιταγή με αρκετά μηδενικά.

Μην παίρνετε αυτό το βήμα ως δεδομένο. Μπορεί να έχετε μια υπέροχη επιχειρηματική ιστορία, αλλά αν δεν ξέρετε πώς να την πείτε πολύ καλά, δεν θα έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Γι’ αυτό η πρακτική είναι τόσο σημαντική.

Πρέπει επίσης να προσέχετε πόσο χρόνο διαρκεί η παρουσίαση σας. Εάν έχετε μια συνάντηση 30 λεπτών με έναν επενδυτή, δεν θα πρέπει να παρουσιάζετε για όλα αυτά τα 30 λεπτά. Θα πρέπει να αφιερώσετε 10 λεπτά στο pitching και μετά να αφιερώσετε τα επόμενα 20 λεπτά για Q&A.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

thirteen − 6 =