αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤα σούπερ μάρκετ της Αττική αυξάνουν τις πωλήσεις τους στο δεύτερο κύμα της πανδημίας

Τα σούπερ μάρκετ της Αττική αυξάνουν τις πωλήσεις τους στο δεύτερο κύμα της πανδημίας

Το δεύτερο κύμα της πανδημίας ανατροφοδοτεί τη ζήτηση στα supermarket μετά τα μέσα Σεπτεμβρίου, με ενδεικτική την διψήφια ανάπτυξη στα καταστήματα της Αττικής αλλά και την αύξηση κατά 9,4% των πωλήσεων στο σύνολο της αγοράς.

Πρόκειται για τον ρυθμό αύξησης πωλήσεων στις βασικές κατηγορίες ταχυκίνητων κωδικών προϊόντων κατά την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου (αυτήν που τελείωσε στις 20/9) και είναι η υψηλότερη από τα μέσα Μαΐου, δηλαδή μετά την άρση του lockdown, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI για τις επιδόσεις της αγοράς σε εβδομαδιαία βάση. Αξίζει να σημειωθεί ότι για το σύνολο της αγοράς είχε προηγηθεί ανάπτυξη 5% και 1,2% την πρώτη και την δεύτερη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου αντίστοιχα (συγκριτικά με τις αντίστοιχες εβδομάδες της περσινής χρονιάς).

Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές μετά τα ψώνια «ανεφοδιασμού», σε συνέχεια της επιστροφής από τις καλοκαιρινές διακοπές αλλά και τις αγορές που συνδέονται με την έναρξη της σχολικής σεζόν, περιόρισαν σταδιακά τις δαπάνες τους. Ωστόσο η έξαρση της πανδημίας του Covid-19, με την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων, ειδικά στην Αττική και τοπικά σε ορισμένες άλλες περιφέρειες, ταυτόχρονα με τις αυστηρότερες συστάσεις για ατομική ευθύνη, περιορισμό των μετακινήσεων και αύξηση της τηλεργασίας άλλαξαν τα δεδομένα. Δεν είναι τυχαίο ότι η σχεδόν διψήφια ανάπτυξη της αγοράς την τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην αγορά της Αττικής, που ελέγχει μερίδιο σχεδόν 54%, η οποία «έτρεξε» με ρυθμό 11,5% (από 1,1% τη δεύτερη εβδομάδα του μήνα και 5,3% την πρώτη).

Πέρα από το γεγονός ότι η τάση αυτή πριμοδοτεί την ετήσια απόδοση της αγοράς των supermarket (διαμορφώνεται σε 9,5%), αποτυπώνει και την διείσδυσή της σε μια σειρά άλλων κλάδων από τους οποίους αποσπά με σταθερό ρυθμό μερίδιο. Προς επιβεβαίωση, τα στοιχεία της IRI για την εβδομάδα που τελείωσε στις 20/9/2020 δείχνουν μεν μια σημαντική ανάπτυξη στα είδη προσωπικής υγιεινής, της τάξης του 12% (από 1,8% μια εβδομάδα νωρίτερα), με αξιοσημείωτη ανάπτυξη επίσης για τα είδη οικιακής χρήσης και τα τρόφιμα, 9,5% και 7,3% αντίστοιχα αλλά ο τομέας που ηγήθηκε είναι αυτός των υπολοίπων προϊόντων, με ανάπτυξη 21,3% συγκριτικά με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019.

Στα σημεία πώλησης

Παρατηρώντας την κατανάλωση στα σημεία πώλησης διαπιστώνεται ότι μετά την Αττική που κατέχει την μερίδα του λέοντος της αγοράς με μερίδιο 53,9%, τα καταστήματα της Θεσσαλονίκης με μερίδιο 10,2% εμφάνισαν ανάπτυξη 8,1% και της Κεντρικής Ελλάδας με μερίδιο 12,8% εμφάνισαν ανάπτυξη 9,7%. Η Βόρεια Ελλάδα, με μερίδιο 8,8% εμφάνισε ανάπτυξη 5,8% ενώ εντυπωσιακή αύξηση 13,3% παρουσίασε η Πελοπόννησος, με μερίδιο 7,6% ενώ η Κρήτη με το 6,7% της αγοράς παραμένει στο κόκκινο εμφανίζοντας απώλειες 3,1%.

Επίσης η τάση της κατανάλωσης ανά κατηγορία καταστήματος δίνει προβάδισμα στα σουπερμάρκετ (καταστήματα άνω των 2.500 τ.μ.) που εμφανίζουν αύξηση πωλήσεων κατά 25,3%, ενώ τα μεσαία καταστήματα (επιφάνειας 2.500 έως 1.000 τ.μ.) παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 9,2%. Τα μικρότερα σημεία πώλησης (επιφάνειας 1.000 έως 400 τ.μ.) σημείωσαν αύξηση πωλήσεων κατά 5,9% και τα μίνι μάρκετ (έως 400 τ.μ.) ενισχύθηκαν κατά 4,1%.

Πηγή: Fortune Greece

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

2 × one =