αρχικηΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣΤα ροφήματα που φτιάχνονται από ελληνικά βότανα, και έχουν φτάσει ως την Κορέα και την Σιγκαπούρη

Τα ροφήματα που φτιάχνονται από ελληνικά βότανα, και έχουν φτάσει ως την Κορέα και την Σιγκαπούρη

«Όταν ξεκινήσαμε, η κατάσταση στη χώρα δεν ήταν ακριβώς θετική και στο εξωτερικό  άκουγες κυρίως αρνητικά σχόλια για την Ελλάδα. Εν τούτοις, χρόνια κι δυο μας στην αγορά, δεν διστάσαμε ποτέ μπροστά στις προκλήσεις. Αποφασίσαμε να ανατρέψουμε την κακή φήμη, με ένα δυνατό, απολύτως ελληνικό προϊόν». Κάπως έτσι ξεκίνησε το brand Anassa Organics. Ένα project που δημιούργησαν οι Αφροδίτη Φλώρου & Γιάννα Ματθαίου. Και οι δύο έχουν δουλέψει σε εταιρίες παροχής υπηρεσιών για περίπου 20 χρόνια. Αποφάσισαν όμως να κάνουν το επόμενο βήμα και να δημιουργήσουν κάτι δικό τους από το μηδέν.

Οι δύο ιδρύτριες μιλούν στο It’s Possible για το πως ξεκίνησαν όλα, σε ποιες χώρες έχουν φτάσει τα προϊόντα τους, ενώ παραθέτουν και την συμβουλή που θα έδιναν σε έναν νέο επιχειρηματία.

Με τι ασχολούσασταν επαγγελματικά πριν, και πως προέκυψε η ιδέα για το brand σας;

Εργαζόμαστε και οι δυο σε εταιρίες παροχής υπηρεσιών για περίπου 20 χρόνια. Κοινό μας όνειρο ήταν να κάνουμε μια δική μας δουλειά που θα διοχετεύσουμε τη δημιουργικότητα και τις γνώσεις μας. Θέλαμε να δημιουργήσουμε κάτι από την αρχή, να διαλέξουμε τους ανθρώπους που θα συνεργαστούμε, να μάθουμε και να γίνουμε καλύτερες μέσα από αυτό. Θέλαμε να κάνουμε κάτι που θα το αγαπάμε και θα το κάνουμε σωστά.

Με την αρχική σκέψη ότι εκτιμούμε τα ελληνικά προϊόντα και πιστεύουμε ότι είναι μοναδικά, αρχίσαμε την αναζήτηση. Όποιος έχει περπατήσει στην ελληνική φύση, από τα νησιά έως τα πιο ψηλά βουνά έχει μεθύσει από τα αρώματα που αναδύει. Από τα αρώματα των αρωματικών φυτών. Παρατηρήσαμε όμως πως τα εξαιρετικά ελληνικά αρωματικά φυτά φθάνουν στην αγορά σε ακατάλληλες συσκευασίες που υποβαθμίζουν το προϊόν και διακυβεύουν την ποιότητά τους. Έτσι είχαμε την ιδέα να τα παρουσιάσουμε όπως θα έπρεπε. Διαλέξαμε τα καλύτερα από τα καλύτερα και τα συσκευάσαμε όπως πρέπει. Νοιώσαμε την ανάγκη να τα αναδείξουμε και να τα συσκευάσουμε όπως τους αξίζει, ως πολύτιμα και μονάκριβα. Αυτή την ιδέα προσπαθήσαμε και κάναμε πράξη. Διαλέξαμε τα καλύτερα και τα βάλαμε στη συσκευασία που τους αξίζει. Κάπως έτσι, ξεκίνησε η Anassa Organics.

O αρχικός σκοπός που παραμένει και σήμερα ίδιος είναι να κάνουμε γνωστά σε όλο τον κόσμο τα ελληνικά αρωματικά φυτά.

Ξεκινήσατε την επιχειρηματική σας προσπάθεια μέσα στην κρίση. Δεν σας προβλημάτισε το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον; Και ποιες ήταν οι σκέψεις σας εκείνη την περίοδο

Όταν ξεκινήσαμε, η κατάσταση στη χώρα δεν ήταν ακριβώς θετική και στο εξωτερικό  άκουγες κυρίως αρνητικά σχόλια για την Ελλάδα. Εν τούτοις, χρόνια κι δυο μας στην αγορά, δεν διστάσαμε ποτέ μπροστά στις προκλήσεις. Αποφασίσαμε να ανατρέψουμε την κακή φήμη, με ένα δυνατό, απολύτως ελληνικό προϊόν.

Δεν ήταν καθόλου εύκολο να κάνουμε πραγματικότητα την ιδέα μας και σίγουρα και στην καθημερινή λειτουργία της επιχείρησης συνεχίζουν να υπάρχουν δυσκολίες.

Η γραφειοκρατία και το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία αρωγή από το κράτος αποτέλεσε και αποτελεί μια από τις δυσκολίες του εγχειρήματος.

Τι ακριβώς περιλαμβάνει το brand σας αυτή την στιγμή;

Η γκάμα των προϊόντων περιλαμβάνει τη βασική σειρά ροφημάτων, Anassa Experience, ροφήματα συσκευασμένα σε μεταλλικό κουτί, που είναι το καλύτερο μέσο φύλαξης των βοτάνων για να διατηρούνται τα συστατικά τους αναλλοίωτα στο πέρασμα του χρόνου.

Κάθε συσκευασία περιέχει βότανα με ολόκληρα φύλλα και ανθούς καθώς και φίλτρα και ξυλάκια στήριξης για την παρασκευή του ροφήματος, που το ανάγει σε μια υπέροχη ιεροτελεστία.

Επιπλέον έρχεται κανείς σε άμεση επαφή με τα αρωματικά βότανα, βλέπει τα χρώματά τους, απολαμβάνει το άρωμα τους, συμμετέχει στην όλη διαδικασία, επιλέγει με φροντίδα φύλλα και καρπούς, και φτιάχνει το ρόφημά του. Έτσι για πρώτη φορά στην Ελλάδα, «παντρεύεται» η παράδοση με ένα πρωτοποριακό και σύγχρονο τρόπο σερβιρίσματος!

Πρόσφατα, προστέθηκε η νέα σειρά ροφημάτων, Anassa Moments. Η νέα συσκευασία σε χάρτινο κουτί που  περιέχει δέκα φίλτρα σε φακέλους. Κάθε φάκελος περιέχει ένα ολοκληρωμένο «πακέτο» σερβιρίσματος του ροφήματος: έτοιμο φίλτρο και ξύλινο στήριγμα για την κούπα. Η Anassa είναι η πρώτη που τα περιέλαβε μέσα σε μια ατομική μερίδα και έχει, σε Ευρωπαϊκό επίπεδο, κατοχυρώσει το βιομηχανικό σχέδιο (No 005804663-0001). Η υψηλή ποιότητα της πρώτης ύλης παραμένει ίδια καθώς και ο μοναδικός και πρωτότυπος τρόπος σερβιρίσματος, όλα αυτά όμως σε ατομικές μερίδες.

Η νέα σειρά διατίθεται και σε συσκευασία των 90 μερίδων (HORECA) και απευθύνεται σε χώρους εστίασης και ξενοδοχεία.

Στο διεθνή γευστικό διαγωνισμό Great Τaste Awards, για έκτη συνεχόμενη χρονιά, τα ροφήματά της Anassa, απέσπασαν 7 χρυσά αστέρια φτάνοντας το συνολικό αριθμό για όλα τα προϊόντα της σε 31 χρυσά αστέρια.

Όλα τα προϊόντα έγιναν σε συνεργασία με επιστημονική ομάδα που συστήθηκε προκειμένου να πραγματοποιήσει μελέτη για τη δημιουργία των προϊόντων. Τα αποτελέσματα της επιστημονικής μελέτης αξιοποιήθηκαν έτσι ώστε το τελικό αποτέλεσμα να κάνει τη διαφορά: ποια ελληνικά βότανα είναι τα πιο σημαντικά, σε ποιες περιοχές ευδοκιμούν, πώς πρέπει να καλλιεργούνται να συλλέγονται, πώς να συσκευάζονται για να διατηρούν το άρωμα, τη γεύση και τις ευεργετικές ιδιότητές τους στο ακέραιο και ποιοί συνδυασμοί είναι οι πιο κατάλληλοι για διάφορες ενέργειες και σε ποιες αναλογίες (μείγματα βοτάνων).

Έχοντας κερδίσει διακρίσεις για το σύνολο των προϊόντων της, η Anassa αισθάνεται δικαιωμένη για την επιμονή της στην ποιότητα των ροφημάτων της και συνεχίζει την πορεία της για την καθιέρωση των ελληνικών αρωματικών φυτών, ως κορυφαία στο κόσμο, στις αγορές του εξωτερικού.

Σε ποιες χώρες του κόσμου έχουν φτάσει ως τώρα τα προϊόντα σας;

Τα προϊόντα εξάγονται ήδη σε αρκετές  χώρες  και διατίθενται σε επιλεγμένα σημεία πώλησης. Ενδεικτικά: στα Harrods και Whole Foods Market (Αγγλία), Jelmoli (Ελβετία), Kadewe (Γερμανία), και επίσης στη Γαλλία, στο Βέλγιο, στις ΗΠΑ, στην Αυστραλία, στον Καναδά, στην Κορέα, στη Σιγκαπούρη, στην Κύπρο.  Στα Hellenic Duty Free και στην Aegean Airlines.

Η εξάπλωση σε ξένες αγορές δεν είναι εύκολη υπόθεση. Στο εξωτερικό δε γνωρίζουν την ποιότητα των ελληνικών αρωματικών φυτών, οπότε απαιτείται διπλή προσπάθεια για να γνωρίσουν την ποιότητα και σε δεύτερη φάση  το brand.

Είναι όμως εντυπωσιακό ότι μόλις τα δοκιμάζουν, όλοι ενθουσιάζονται και έχουμε αρχίσει να έχουμε φανατικούς καταναλωτές από όλο τον κόσμο.

Όπως έχετε πει σε παλαιότερη συνέντευξη σας, ταξιδεύετε σε όλη την Ελλάδα για να βρείτε μικρούς καλλιεργητές και να συνεργαστείτε μαζί τους. Πως ακριβώς λειτουργεί όλη αυτή η διαδικασία;

Η ποιότητα της πρώτης ύλης είναι για εμάς ένα στοίχημα που αγωνιζόμαστε καθημερινά να το κερδίσουμε. Ο ποιοτικός έλεγχος γίνεται με τη βοήθεια ειδικών και με εργαστηριακές αναλύσεις, εκεί που χρειάζεται.

Έτσι για την ανεύρεση την πρώτης ύλης, σε πρώτη φάση, συνεργαστήκαμε με ειδικούς και πραγματοποιήθηκε έρευνα για τους παραγωγούς και την ποιότητα των προϊόντων τους.

Στη συνέχεια ταξιδέψαμε και ταξιδεύουμε ακόμα, σε όλη την Ελλάδα για να βρούμε Έλληνες καλλιεργητές με παραγωγικές μονάδες μικρού μεγέθους και οικογενειακού χαρακτήρα, που διακρίνονται για τις σύγχρονες μεθόδους βιολογικής καλλιέργειας, τον τόπο παραγωγής και τον σεβασμό στο περιβάλλον, στη γη και στα προϊόντα της.

Είναι σημαντικό να ενισχύεις μικρές επιχειρήσεις, να τους δίνεις την ώθηση και το κίνητρο να μεγαλώσουν, να βελτιώσουν και να εξελίξουν τις μεθόδους τους. Δημιουργήσαμε και δημιουργούμε προσωπικές σχέσεις με τους παραγωγούς νοιαζόμαστε για τις καλλιέργειές τους και αυτοί δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό  στο προϊόν που μας παραδίδουν. Έχουμε πιά μόνιμες συνεργασίες που εξελίσσονται και δημιουργούνται και νέες. Σεβόμαστε πολύ τη δουλειά των παραγωγών, καταλαβαίνουμε τις αγωνίες τους και αντίστοιχα εισπράττουμε σεβασμό για τη δική μας δουλειά και προσπάθεια.

Αν είχατε μπροστά σας ένα νέο επιχειρηματία, ποια θα ήταν η Νο1 συμβουλή που θα του δίνατε;

Δεν υπάρχει μυστικό και για την επιτυχία χρειάζεται πολύ δουλειά για να επιτύχεις.

Αν θα έπρεπε να δώσουμε μια συμβουλή, αυτή θα ήταν σωστός σχεδιασμός του εγχειρήματος. Το να επιτύχεις δεν είναι πάντα ανάλογο του πόσο σκληρά δουλεύεις, άλλα το πόσο καλό είναι το προϊόν που προσφέρεις.

 

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − 10 =