αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤα νέα έργα 2,5 δισ. ευρώ που αναλαμβάνουν οι μεγάλες κατασκευαστικές

Τα νέα έργα 2,5 δισ. ευρώ που αναλαμβάνουν οι μεγάλες κατασκευαστικές

Νέες συμβάσεις έργων συνολικής αξίας που προσεγγίζει τα 2,5 δισ. ευρώ αναμένεται να υπογράψουν το προσεχές διάστημα οι μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας. Πρόκειται για το αποτέλεσμα ωρίμανσης σειράς διαγωνισμών που «έτρεχαν» καθ’ όλη τη διάρκεια του προηγούμενου διαστήματος, ορισμένοι μάλιστα ακόμα και πριν από την πανδημία. Το ενδιαφέρον μάλιστα είναι ότι όλες οι εταιρείες έλαβαν το μερίδιό τους (άλλες μεγαλύτερο, άλλες μικρότερο) από την «πίτα», ενώ οι εκπτώσεις ήταν ιδιαίτερα χαμηλές, ένεκα της εκτίναξης του κατασκευαστικού κόστους.

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, μέσω της θυγατρικής ΤΕΡΝΑ, επικράτησε σε δύο από τους τρεις μεγαλύτερους διαγωνισμούς, σε κοινοπραξία με τις Ακτωρ και Intrakat. Ειδικότερα, το συγκεκριμένο σχήμα πρόκειται να υπογράψει τις συμβάσεις για το έργο επέκτασης της λεωφόρου Κύμης, της τάξεως των 434 εκατ. ευρώ, αλλά και για το τμήμα του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από τη Χερσόνησο μέχρι τη Νεάπολη. Πρόκειται για έργο ΣΔΙΤ, εκτιμώμενου προϋπολογισμού της τάξεως των 350 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το ποσοστό της ΤΕΡΝΑ στην κοινοπραξία είναι μεγαλύτερο του 50%, κάτι που σημαίνει ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο της εταιρείας θα ενισχυθεί με ένα ποσό της τάξεως των 375-380 εκατ. ευρώ. Η ΤΕΡΝΑ πρόκειται να αναλάβει και τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας – Πύργου (Γαστούνη – Πύργος). Δύο ακόμα τμήματα του έργου θα κατασκευαστούν από την Αβαξ και την Ακτωρ. Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ. Ενα ακόμα έργο στο οποίο συμμετέχει η ΤΕΡΝΑ, σε κοινοπραξία με τον όμιλο Μυτιληναίου, αφορά τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αιγίου – Ρίου, προϋπολογισμού 175 εκατ. ευρώ. Η κοινοπραξία μειοδότησε πρόσφατα, προσφέροντας έκπτωση 8,29%.

Σημαντικό αντικείμενο εξασφάλισε και ο όμιλος Μυτιληναίου, καθώς εκτός από το σιδηροδρομικό έργο Αίγιο – Ρίο ανέλαβε και το μεγαλύτερο σε αξία έργο ΣΔΙΤ, συμπράττοντας με την Αβαξ. Ο λόγος για τη νέα, υπερυψωμένη ανατολική οδό Θεσσαλονίκης (Flyover), εκτιμώμενου προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ. Επίσης στη Θεσσαλονίκη ο όμιλος Μυτιληναίου επικράτησε στον διαγωνισμό για το έργο επέκτασης της προβλήτας ΣΤ΄, για λογαριασμό του ΟΛΘ. Το έργο είναι προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με τις εταιρείες Rover Maritime SL και HDK SA. Ο όμιλος Μυτιληναίου μειοδότησε και στο έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας, προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα, ο όμιλος Ελλάκτωρ εξασφάλισε σημαντικό κατασκευαστικό αντικείμενο. Εντός της εβδομάδας επισημοποιήθηκε η ανάδειξή του ως προσωρινού μειοδότη για το τμήμα του ΒΟΑΚ από τη Νεάπολη μέχρι τον Αγιο Νικόλαο, που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Πρόκειται για έργο αξίας 186 εκατ. ευρώ, για το οποίο η Ακτωρ προσέφερε έκπτωση μόλις 7,1%. Παράλληλα, η Ακτωρ Παραχωρήσεις εξασφάλισε και το οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα – Ριζόμυλος, σε κοινοπραξία με την Intrakat. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 250 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, η εταιρεία συμμετέχει μαζί με την Intrakat και στην κοινοπραξία που θα κατασκευάσει την επέκταση της Λ. Κύμης και το έτερο τμήμα του ΒΟΑΚ (Χερσόνησος – Νεάπολη).

Η δε Αβαξ πρόκειται να υπογράψει άμεσα και το σιδηροδρομικό έργο Θεσσαλονίκης – Ειδομένης, σε κοινοπραξία με την Alstom. Πρόκειται για έργο αξίας 56,7 εκατ. ευρώ. Επίσης, θα κατασκευάσει το τμήμα Μιντιλόγλι – Καραίικα, της Ολυμπίας Οδού.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

20 − 11 =