Μειωμένες οι πωλήσεις 9% στο τρίτο τρίμηνο σε σύγκριση με πέρσι. Πρώτη σε μερίδιο αγοράς η Samsung με 22%, ακολουθούν Apple (18%) και Xiaomi (14%).
Εμφανής είναι η πίεση που δέχεται η παγκόσμια αγορά smartphones από την ευρύτερη γεωπολιτική και οικονομική κρίση.
Η οικονομική αβεβαιότητα και οι πληθωριστικές πιέσεις οδηγούν σε μειωμένες δαπάνες σε διάφορες κατηγορίες προϊόντων, όπως τα smartphones.
Σύμφωνα με την Canalis, οι παγκόσμιες πωλήσεις smartphones το τρίτο τρίμηνο του έτους σημείωσαν πτώση 9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο.
Όπως σχολιάζει, πρόκειται για το τρίτο συνεχές τρίμηνο που καταγράφεται πτώση, με την αγορά να επιστρέφει στα επίπεδα του 2014.
Ανά εταιρεία, η Samsung παραμένει σταθερά στην 1η θέση, με μερίδιο αγοράς 22%, εξαιτίας και των προσφορών της για τη μείωση του αποθέματος.
Αντίστοιχα, τη δεύτερη θέση καταλαμβάνει η Apple με 18%, παρουσιάζοντας αξιοσημείωτη άνοδο, λόγω των νέων μοντέλων.
Την πρώτη 5αδα, κλείνει η Xiaomi με 14%, η Oppo με 10% και η Vivo με 9%, με τους αναλυτές της Canalis να υπογραμμίζουν ότι, τόσο στο τέταρτο τρίμηνο του έτους, όσο και στο πρώτο εξάμηνο του 2023, οι πωλήσεις smartphones – πιθανότατα – θα κλείσουν με αρνητικό πρόσημο.
Την ίδια κατεύθυνση περιγράφει και έρευνα της Focus Bari για την εγχώρια αγορά λιανεμπορίου.
Σύμφωνα με αυτήν, 1 στους 4 Έλληνες απάντησε ότι σταμάτησε εντελώς να αγοράζει είδη τεχνολογίας, με άλλο ένα 42% να δηλώνει ότι μείωσε τις αγορές του.
Επίσης, η έρευνα κατέδειξε ότι τα 2/3 των Ελλήνων (67%) θεωρούν ότι οι τιμές στα ηλεκτρικά και τεχνολογικά προϊόντα έχουν αυξηθεί από πολύ έως υπερβολικά.
Από αυτούς, το 17% θεωρεί ότι έχουν αυξηθεί υπερβολικά και το 50% ότι τα συγκεκριμένα προϊόντα έχουν ακριβύνει αρκετά.
Τέλος, σύμφωνα με την έρευνα, το 60% των Ελλήνων δήλωσε ότι κάνει περικοπές δαπανών, επειδή δεν επαρκεί το εισόδημά του, ενώ το 40% κάνει οικονομία προληπτικά, θεωρώντας ότι το οικονομικό περιβάλλον θα επιδεινωθεί.
Πηγή: Capital.gr