αρχικηΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΤα λάθη που πρέπει να αποφύγεις οπωσδήποτε, αν ψάχνεις δουλειά μέσω Linkedin

Τα λάθη που πρέπει να αποφύγεις οπωσδήποτε, αν ψάχνεις δουλειά μέσω Linkedin

Τα τελευταία χρόνια το LinkedIn έχει γίνει, ειδικά στο εξωτερικό, το πιο σημαντικό εργαλείο για την ανεύρεση εργασίας. Και στην Ελλάδα, όμως, κάθε άλλο παρά λίγοι είναι αυτοί που έχουν ανοίξει προφίλ και αρκετοί εκείνοι που έχουν καταφέρει να βρουν δουλειά μέσα απ’ αυτό.

Όπως ακριβώς λοιπόν έχει σημασία να έχεις ένα καλοφτιαγμένο βιογραφικό, που να τραβά το ενδιαφέρον όχι μόνο για τα προσόντα σου αλλά και την εικόνα του, άλλο τόσο σημαντικό είναι να έχεις ένα «τακτοποιημένο» προφίλ στο LinkedIn.

Δώσε βάση, λοιπόν, στα παρακάτω πέντε πιο συνηθισμένα κοινά χαρακτηριστικά που έχουν τα χειρότερα προφίλ στο LinkedIn, όπως εξηγούν HR managers που χρησιμοποιούν συνεχώς την πλατφόρμα για να βρουν συνεργάτες.

Δεν είναι επικαιροποιημένο

Είτε είσαι σε φάση αναζήτησης είτε όχι, θα πρέπει να έχεις υπόψιν ότι ένα προφίλ που έχει να ανανεωθεί απ’ τον καιρό του Νώε μπορεί να σου κλείσει πόρτες, που σε άλλες περιπτώσεις θα σου άνοιγε. Το λάθος που κάνουν οι περισσότεροι είναι ότι το βλέπουν όπως το βιογραφικό τους σημείωμα, κάτι που ανανεώνουν μόνο όταν χρειαστεί. «Αυτή είναι πολύ κακή κίνηση» εξηγεί η Stacy Zapar, ιδρύτρια της εταιρείας λογισμικού Tenfold, που συχνά προσλαμβάνει κόσμο μέσω του LinkedIn.

«Σκέψου το προφίλ σου στο LinkedIn σαν ένα online portfolio. Πρέπει να είναι δυναμικό και να αντιπροσωπεύει το παρόν. Αν περιμένεις να το ανανεώσεις την επόμενη φορά που θα θελήσεις να βρεις νέα δουλειά, είναι πιθανό να ξεχάσεις σημαντικές λεπτομέρειες. Ακόμη, λοιπόν, κι αν δεν ψάχνεσαι ποτέ δεν βλάπτει να το κρατάς ενήμερο. Που ξέρεις; Μπορεί να σε προσεγγίσει κάποιος δίνοντας σου ευκαιρίες που ποτέ δεν είχες φανταστεί», συμβουλεύει η ίδια.

Είναι χάλια το bio σου

Όταν ένας μάνατζερ κάνει αναζήτηση στο LinkedIn, βλέπει μια σειρά υποψηφίων που ταιριάζουν στα κριτήρια. Συχνά όμως δεν έχει αρκετό χρόνο να κοιτάξει πέρα απ’ τον τίτλο δουλειάς και την μικρή περιγραφή. Πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να είναι αρκετά ελκυστική. «Η περιγραφή είναι το πρώτο πράγμα που κοιτάζουμε, γι’ αυτό φρόντισε να εκμεταλλευτείς σωστά αυτό το πλαίσιο ώστε να πεις κάτι παραπάνω απ’ τον τίτλο επαγγέλματος» αναφέρει ο Andrew Carges , αντιπρόεδρος της GoDaddy. «Αν δεν το κάνεις», συμπληρώνει, «θα καταλήξεις απλά σε ένα σωρό με παρόμοιες περιγραφές. Αν πάλι δυσκολεύεσαι να βρεις τα κατάλληλα λόγια, τότε δεν έχεις παρά να ρίξεις μια ματιά στο προφίλ της Cindy Gallop».

Δεν έχει συνοχή

Οι περισσότεροι χρήστες γράφουν το σημείωμά τους στο LinkedIn με τρόπο που να αντανακλά την εργασιακή τους εμπειρία και το τι έχουν καταφέρει μέχρι τώρα. Είναι αρκετά αποτελεσματικό για να δει κάποιος τι έχεις κάνει και πού ήσουν, αλλά δεν θα σε κάνει να ξεχωρίσεις.

Δοκίμασε να προσεγγίσεις το προφίλ σου σαν μια ιστορία, προτείνει ο creative strategist Victor Nguyen-Long. «Αυτό δεν σημαίνει πως πρέπει να είσαι μάστερ στο storytelling αλλά τουλάχιστον προσπάθησε να γράψεις ένα κείμενο που δεν θα καταγράφει απλά τις εργασιακές σου αλλαγές». Κάν’ το λίγο πιο προσωπικό, εξήγησε ποιο είναι το κίνητρο σου και δείξε δημιουργικότητα.

Περιστρέφεται μόνο γύρω απ’ τη δουλειά

Όπως παρατηρεί ο Nguyen-Long το να ξεχωρίζεις όλα τα πράγματα απ’ το προσωπικό θα κάνει το προφίλ σου να δείχνει εντελώς στείρο, ενώ θα πρέπει να δώσεις την εντύπωση ότι σας ενώνουν κοινά ενδιαφέροντα. Πέρα απ’ τους μάνατζερ άλλωστε μπορεί και άλλα άτομα να βλέπουν το προφίλ σου. Οι ευκαιρίες για δουλειά εξάλλου συχνά έρχονται από εκεί που δεν το περιμένεις. Οπότε, καλό θα ήταν να αναφέρεις οποιαδήποτε δραστηριότητα εκτός της δουλειάς. Μια εθελοντική εργασία, ένα χόμπι ή μια ξένη γλώσσα πάντα βοηθάει. Αντιθέτως, μένοντας κολλημένος στην περιγραφή της δουλειάς δεν θα δημιουργήσει μια πλήρη εικόνα για το πόσο χρήσιμος μπορείς να φανείς.

Δεν έχεις γράψει τίποτα

Όταν πρωτοξεκίνησε αυτή η πλατφόρμα, πριν από μερικά χρόνια, ήταν αρκετά εύκολη η προσαρμογή σε bloggers, δημοσιογράφους και γενικά συγγραφείς. Όχι όμως και για τον περισσότερο κόσμο. Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει. Εννοείται πως δεν χρειάζεται να έχεις φοβερή πένα για να εκμεταλλευτείς αυτό το εργαλείο. Αρκεί να γράψεις μερικά posts για το πώς νιώθεις για τον τομέα σου ή κάποιες σκέψεις γύρω απ’ αυτόν, συμβουλεύει ο Sankar Venkatraman, senior product manager στο LinkedIn.

Πηγή: Askmen.com

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

eighteen − eight =