αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤα «κόλπα» που χρησιμοποιούν τα σούπερ μάρκετ για να ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα

Τα «κόλπα» που χρησιμοποιούν τα σούπερ μάρκετ για να ξοδεύουμε περισσότερα χρήματα

Σου έχει τύχει να μπεις στο σούπερ μάρκετ για να αγοράσεις δύο πράγματα, και τελικά να καταλήξεις να αγοράσεις… 23; Δεν είσαι ο μόνος. Τα σούπερ μάρκετ έχουν κάνει… το πλάνο τους, για να σε ωθήσουν να κάνεις παρορμητικές αγορές.

Τα σούπερ μάρκετ προσέχουν σχεδόν κάθε εκατοστό των καταντημάτων τους, για να επηρεάσουν τις αποφάσεις των καταναλωτών. Για παράδειγμα, τα γαλακτοκομικά τοποθετούνται συνήθως στο πίσω μέρος των καταστημάτων, αναγκάζοντας τους πελάτες να περπατήσουν στο χώρο για να αγοράσουν απλά ένα γάλα. Αυτό θα τους αναγκάσει να δουν στην πορεία και άλλα προϊόντα, που ενδεχομένως «νιώσουν» ότι χρειάζονται.

Όπως εξηγεί το CNN, δεν είναι τυχαίο ότι οι σάλτσες ντομάτας βρίσκονται δίπλα στα ζυμαρικά, μια στρατηγική γνωστή ως «cross-merchandising». Τα κουτιά δημητριακών είναι συνήθως κοντά στο πάτωμα στο ύψος των ματιών των παιδιών, γεγονός που καθιστά ευκολότερο να παρασύρουν τους γονείς τους να τα αγοράσουν.

«Ο φωτισμός, η θερμοκρασία, η οργάνωση των ραφιών και των διαδρόμων, όλα αυτά έχουν ερευνηθεί και τελειοποιηθεί εκτενώς», δήλωσε η Μαριόν Νεστλ, επίτιμη καθηγήτρια διατροφής και τροφίμων στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης. «Ο σκοπός είναι να κάνει τους ανθρώπους να αγοράζουν περισσότερα προϊόντα».

Και φυσικά υπάρχουν πάντα κάθε λογής μικρά αντικείμενα κοντά στα ταμεία. Ενώ περιμένεις στην ουρά ίσως να αγοράσεις κάτι ακόμα…

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two − one =