αρχικηVIRALΤα κόλπα που εφαρμόζουν οι εταιρίες για να μην νευριάζουμε όταν περιμένουμε στις ουρές

Τα κόλπα που εφαρμόζουν οι εταιρίες για να μην νευριάζουμε όταν περιμένουμε στις ουρές

Μετά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, στις περισσότερες πολιτείες των ΗΠΑ, χτίστηκαν μαζικά εντυπωσιακοί ουρανοξύστες. Οι αρχιτέκτονες τα είχαν σκεφτεί όλα. Από το σχέδιο μέχρι την λειτουργικότητα των κτηρίων. Το μόνο που τους είχε «ξεφύγει», ήταν ο χρόνος αναμονής για να πάρει κάποιος το ασανσέρ και να ανέβει 50 ή και περισσότερους ορόφους.

Έτσι οι ιδιοκτήτες, οι εργαζόμενοι και οι επισκέπτες, έκαναν συνεχώς παράπονα στους διαχειριστές (building managers) των πανύψηλων κτηρίων. Για να λυθεί το πρόβλημα και να σταματήσει η γκρίνια, οι υπεύθυνοι έκαναν το εξής απλό κόλπο. Τοποθέτησαν καθρέφτες έξω από τις πόρτες, αλλά και μέσα στους ανελκυστήρες. Αμέσως παρατήρησαν ότι όλοι κοιτάζονταν στο καθρέπτη φτιάχνοντας τα μαλλιά ή τα ρούχα τους, ή απλώς κοιτώντας το είδωλό τους. Με τον τρόπο αυτόν η ώρα περνούσε ευχάριστα, η αναμονή έμοιαζε μικρότερη ενώ ήταν ίδια με πριν και σταμάτησαν τα παράπονα και οι καταγγελίες.

Στην πραγματικότητα το πρόβλημα της αναμονής στα μεγάλα κτήρια ξεπεράστηκε εν μέρει λόγω της τεχνολογίας, αλλά κυρίως καμουφλαρίστηκε αλλάζοντας την ψυχολογία των χρηστών. Μέχρι σήμερα υπολογίζουν οι ειδικοί ότι, οι Αμερικανοί ξοδεύουν περίπου 37 δισεκατομμύρια ώρες το χρόνο, περιμένοντας σε διάφορες «ουρές», για να εξυπηρετηθούν.

Η «παγίδα» των σούπερ μάρκετ

Στα σούπερ μάρκετ συχνά οι πελάτες αναγκάζονται να περιμένουν για αρκετή ώρα, σε μεγάλες «ουρές».
Το γεγονός αυτό εκμεταλλεύτηκαν οι υπεύθυνοι και έδωσαν στους πελάτες διάφορους τρόπους για να απασχολούνται, αλλά και να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.

Μπροστά από κάθε ταμείο τοποθέτησαν σταντ με τσίχλες, καραμέλες, μπαταρίες και άλλα είδη, ώστε οι πελάτες αφενός να χαζεύουν, αφετέρου να αγοράζουν χωρίς να το καταλαβαίνουν.
Υπολογίζεται ότι το κέρδος των παρορμητικών αγορών όπως ονομάζονται, ανέρχεται σε 5,5 δισ. δολάρια ετησίως.
Ο ερευνητής του M.I.T Richard Larson, που ασχολήθηκε συστηματικά με τις «ουρές», θεωρεί ότι «η ψυχολογία της αναμονής παίζει μεγαλύτερο ρόλο, από όσο περιμένει κάποιος στην πραγματικότητα».
Έρευνες δείχνουν ότι, τα άτομα που κάθονται στην ουρά, νομίζουν ότι περιμένουν 36% περισσότερο, από όσο ισχύει.

Η παραλαβή αποσκευών στα αεροδρόμια

Πριν από μερικά χρόνια στο αεροδρόμιο του Χιούστον των ΗΠΑ, οι υπάλληλοι βρέθηκαν αντιμέτωποι με τα παράπονα, φωνές και διαμαρτυρίες επιβατών, που καθυστερούσαν να παραλάβουν τις βαλίτσες τους.
Σε πρώτη φάση οι υπεύθυνοι του αεροδρομίου αύξησαν το προσωπικό, αλλά και πάλι η γκρίνια των ταξιδιωτών δεν σταματούσε, παρά το γεγονός ότι, ο χρόνος αναμονής μειώθηκε στα 8 λεπτά.
Τότε οι υπεύθυνοι του αεροδρομίου παρατήρησαν ότι, οι επιβάτες χρειάζονταν 1 λεπτό περπάτημα μέχρι να φτάσουν από τις πύλες άφιξής στο χώρο παραλαβής αποσκευών.

Έτσι αποφάσισαν να κάνουν το ανάποδο.
Έφτιαξαν νέους χώρους για τους ιμάντες παραλαβής, αυτή τη φορά μακριά από τις αφίξεις. Οι επιβάτες πλέον περπατούν 7 λεπτά μέχρι τους ιμάντες και συνήθως περιμένουν έως 2 λεπτά για να πάρουν τις βαλίτσες τους.
Με αυτόν τον τρόπο σταμάτησαν τα παράπονα.

Πηγή: valueforlife.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

5 × five =