αρχικηΟΙΚΟΝΟΜΙΑΤα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ αύξησαν τον τζίρο τους κατά 47,5%, αλλά παρέμειναν… κάτω από το 1% της συνολικής πίτας

Τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ αύξησαν τον τζίρο τους κατά 47,5%, αλλά παρέμειναν… κάτω από το 1% της συνολικής πίτας

Αύξηση 47,5% σημείωσε μέσα σε ένα χρόνο ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ το 2018, καθώς διαμορφώθηκε σε 28,5 εκατ. ευρώ –χωρίς ΦΠΑ– έναντι 19,5 εκατ. ευρώ το 2017 και 14,8 εκατ. ευρώ το 2016. Αν και σε σύγκριση με τον συνολικό τζίρο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων το μερίδιο των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ είναι πολύ μικρό, κάτω από 1%, οι ταχείς ρυθμοί ανάπτυξης που γνωρίζει τα τελευταία χρόνια η εν λόγω δραστηριότητα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμη πολλές δυνητικές «δεξαμενές» άντλησης τζίρου, δημιουργούν προσδοκίες για περαιτέρω ενίσχυσή της τα επόμενα χρόνια.

Η διείσδυση των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι αλυσίδες θα αναγκαστούν να τερματίσουν τη λειτουργία ζημιογόνων φυσικών σημείων πώλησης, οδηγεί στην εκτίμηση ότι έως το 2025 θα έχουν κλείσει στην Ελλάδα περί τα 200 καταστήματα αλυσίδων οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων. Η εν λόγω εκτίμηση έγινε χθες από τον Κ. Μαχαίρα, πρόεδρο του Ινστιτούτου Ερευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), από το βήμα του συνεδρίου Food Retail CEO Forum, το οποίο διοργάνωσε η Boussias Communications. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της Convert Group Παναγιώτης Γκεζερλής, στο ίδιο συνέδριο, η αξία της μέσης απόδειξης στα ελληνικά ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ είναι 88,6 ευρώ (με ΦΠΑ). Δεδομένου ότι σε παγκόσμιο επίπεδο ήδη οι προμηθευτές παράγουν σε μεγαλύτερες συσκευασίες τα προϊόντα τους αποκλειστικά για χρήση στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αναμένεται να αυξηθεί ακόμη περισσότερο η αξία της μέσης απόδειξης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, ο τζίρος των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ θα μπορούσε να ενισχυθεί περαιτέρω εάν ο κλάδος αξιοποιήσει τη μεγάλη ευκαιρία που υπάρχει σε ακόμη τρεις κατηγορίες του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πρόκειται για την κατηγορία της ηλεκτρονικής παραγγελίας φαγητού, ο τζίρος της οποίας το 2018 έφτασε στην Ελλάδα τα 300 εκατ. ευρώ., τα ηλεκτρονικά φαρμακεία με τζίρο 120 εκατ. ευρώ και τα εξειδικευμένα καταστήματα (π.χ. κάβες) που το 2018 πραγματοποίησαν πωλήσεις ύψους 60 εκατ. ευρώ. «Μέσω της πλατφόρμας e-food γίνονται 100.000 παραγγελίες φαγητού ημερησίως, με το μέσο ύψος παραγγελίας να ανέρχεται στα 10 ευρώ», τόνισε ο κ. Γκεζερλής, ενώ αναφερόμενος στα ηλεκτρονικά φαρμακεία είπε χαρακτηριστικά: «Οι Ελληνες φαρμακοποιοί φοβούνταν ότι θα βάλουν τα σούπερ μάρκετ φάρμακα και τελικά είναι αυτοί που μέσω των ηλεκτρονικών φαρμακείων πωλούν προϊόντα σούπερ μάρκετ».

Το 65% των προϊόντων που αγόρασαν οι καταναλωτές στην Ελλάδα μέσω των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ ήταν τρόφιμα και το 35% μη τρόφιμα, με κυρίαρχες υποκατηγορίες τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού (17%), καφές και εν γένει είδη πρωινού (12%), είδη υγιεινής βρεφών, όπως πάνες και μωρομάντιλα (11%), και ποτά, αλκοολούχα και μη (11%).

Η μεγάλη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα είναι η ταχύτητα παράδοσης των παραγγελιών. Οι λύσεις στο εξωτερικό έχουν βρεθεί και κάποιες θα μπορούσαν να υιοθετηθούν ίσως και εδώ. Το ηλεκτρονικό σούπερ μάρκετ Getir στην Τουρκία παραδίδει εντός 10 λεπτών από τη λήψη της παραγγελίας στην Κωνσταντινούπολη 1.500 κωδικούς προϊόντων, χρησιμοποιώντας διανομείς με μηχανάκια. Η βρετανική Waitrose ήδη από το 2013 έχει εγκαταστήσει θυρίδες από τις οποίες ο καταναλωτής παραλαμβάνει τα προϊόντα που έχει παραγγείλει μέσω Διαδικτύου. Κάτι που θα μπορούσαν να κάνουν τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα θα ήταν, για παράδειγμα, όπως ανέφερε χθες ο κ. Γκεζερλής, να εγκαταστήσουν ανάλογες θυρίδες σε μεγάλες επιχειρήσεις, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι, όταν φεύγουν από τη δουλειά τους, να παίρνουν κατ’ ευθείαν και τα ψώνια που είχαν παραγγείλει νωρίτερα.

Πηγή: Καθημερινή

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

4 × 3 =