αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤα ελληνικά brands που πάνε στο εξωτερικό: Εξάγουμε καφετέριες, εστιατόρια και φούρνους

Τα ελληνικά brands που πάνε στο εξωτερικό: Εξάγουμε καφετέριες, εστιατόρια και φούρνους

Στην εκπνοή του 2018, ο όμιλος εστίασης της Vivartia, έκανε γνωστό ότι επέκτεινε την παρουσία των La Pasteria, Flocafe Espresso Room και Goody’s Burger House σε Τσεχία και Ρωσία, και ότι ενίσχυσε τη θέση του στην Αρμενία και στο Λονδίνο. Αποτέλεσμα σήμερα να διαθέτει 19 καταστήματα σε 12 χώρες. Αριθμός ο οποίος θα αυξηθεί περαιτέρω αφού ετοιμάζεται, εντός του έτους, να επιστρέψει στην Κύπρο και να αναπτυχθεί σε Μάλτα, Σαουδική Αραβία και Κατάρ.

Ο κλάδος εστίασης του ομίλου Vivartia, οι πωλήσεις του οποίου κινήθηκαν οριακά ανοδικά το 2017 (σ.σ. τελευταίος δημοσιευμένος ισολογισμός), τα EBITDA του μειώθηκαν 12%, και οι καθαρές ζημιές του παρέμειναν υψηλές κοντά στα 10 εκατ. ευρώ, δεν είναι ο μοναδικός που προσπαθεί να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στο εξωτερικό, το διάστημα αυτό κυρίως προς Ανατολάς, για να καλύψει μέρος των πιέσεων που έχει δεχθεί από την έλευση νέων παικτών, αλλά και από την είσοδο των οργανωμένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στο φαγητό και στον καφέ και από την οικονομική κρίση.

Η συγκεκριμένη αγορά συνεχίζει να δέχεται πιέσεις, παρά τα 30 και πλέον εκατομμύρια ξένων τουριστών που επισκέπτονται τη χώρα, ενώ οι προοπτικές για επιστροφή στα προ κρίσης επίπεδα, φαντάζει ως όνειρο θερινής νυκτός. Και αυτό γιατί 7 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους (πηγή: έρευνα καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen) και 62% να περικόψουν τα έξοδα για διασκέδαση εκτός σπιτιού. Οπότε για αρκετούς παραδοσιακούς παίκτες η επέκταση στο εξωτερικό αποτελεί μονόδρομο.

Προς αναζήτηση νέων αγορών βρίσκονται και άλλοι παραδοσιακοί παίκτες της συγκεκριμένης αγοράς, όπως η Γρηγόρης Μικρογεύματα (σ.σ. διαθέτει 13 σημεία τα περισσότερα σε Κύπρο και Γερμανία) αλλά και σχετικά νέοι, όπως η Coffee Island, η οποία μετά την αγορά της Κύπρου και του Ηνωμένου Βασιλείου διαθέτει πλέον παρουσία και στο Τορόντο. Αλλά και η Mikel που έχει παρουσία σε Κύπρο, Μεγάλη Βρετανία, ΗΠΑ, Αυστραλία, Βουλγαρία και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Παρουσία στη Μεγάλη Βρετανία έχει και η Carpo, η αλυσίδα ξηρών καρπών, που σήμερα διαθέτει 8 καταστήματα, 5 στην Αθήνα και 3 στο Λονδίνο.

Βέβαια εκτός από τους παραδοσιακούς και τους «νέους» παίκτες, στον κλάδο έχουν εισέλθει και γνωστά ονόματα της ελληνικής βιομηχανίας. Μεταξύ αυτών ο Γιάννης Χήτος, ο οποίος σε συνεργασία με τον Γιώργο Θεοδωρίδη και τον Γιώργο Δρόσο αναπτύσσουν την αλυσίδα GFG bakery (Greek from Greece) στη Νέα Υόρκη, όπου βρίσκεται και το δεύτερο κατάστημα που εγκαινιάσθηκε στα μέσα Δεκεμβρίου.

Λίγους μήνες νωρίτερα και συγκεκριμένα στις αρχές Οκτωβρίου ξεκίνησε τη λειτουργία του στο κέντρο του Μανχάταν ο Fournos Theophilos, το νέο επιχειρηματικό εγχείρημα του Γιώργου Κορρέ της γνωστής εταιρείας. Στην εστίαση, στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, επενδύει εδώ και αρκετά χρόνια ένας ακόμη Έλληνας επιχειρηματίας. Ο λόγος για τον Γιώργο Νίκα, της γνωστής οικογένειας των αλλαντοβιομηχάνων, με την αλυσίδα GRK. Σήμερα, η GRK Fresh διαθέτει παρουσία στο Μανχάταν, την Ουάσιγκτον, το Ντουμπάι και το Κατάρ, ενώ έχει σχέδια και σε άλλες αγορές, όπως αναφέρεται στον διαδικτυακό της τόπο.

Στην εστίαση ποντάρουν και οι αδελφοί Δούζη, με την ERGON. Ένα διαφορετικό παντοπωλείο που εκτός από την Ελλάδα έχει παρουσία σε Βρυξέλλες, Λονδίνο και Κύπρο. Σήμερα η ERGON διαθέτει 13 καταστήματα σε Ελλάδα και εξωτερικό και 700 προϊόντα με το brand ERGON. Εν τω μεταξύ οι αδελφοί Δούζη ετοιμάζονται να ανοίξουν και το πρώτο foodie ξενοδοχείο, θα διαθέτει 40 δωμάτια και το όνομά του θα είναι ERGON House.

Πηγή: Capital.gr

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

two × 3 =