22/01/25

Τέσσερις φοιτητές έφτιαξαν μία πλατφόρμα για να γίνονται με μεγαλύτερη διαφάνεια οι δωρεές σε φιλανθρωπικές οργανώσεις

Μία Ελληνική πλατφόρμα θέλει να κάνει τις δωρεές σε φιλανθρωπικές οργανώσεις πιο εύκολες- και όλα να γίνονται με μεγαλύτερη διαφάνεια. Μέσα σε μόλις 1,5 χρόνο, μέσα από την πλατφόρμα συγκεντρώθηκαν περίπου 50.000 € προς φιλανθρωπικούς οργανισμούς, από 1.300 δωρητές, κάνοντας πάνω από 2.000 δωρεές. Και όλα ξεκίνησαν όταν 4 φοιτητές αποφάσισαν να δημιουργήσουν την Givelink.

«Η Givelink είναι μια πλατφόρμα όπου ο κόσμος μπορεί να κάνει online τα ψώνια για 40+ διαφανείς φιλανθρωπικές οργανώσεις στην Ελλάδα, με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες. Μετά την αγορά των προϊόντων, οι δωρητές μπορούν να παρακολουθούν βήμα-βήμα τη διαδικασία μέχρι αυτά να φτάσουν στον προορισμό τους, ενώ λαμβάνουν και μία φωτογραφία των αγαθών απευθείας από τη φιλανθρωπική οργάνωση μόλις τα παραλάβει» εξηγεί ο συνιδρυτής, Παναγιώτης Κοκμοτός.

Ο ίδιος μαζί με τους Αντώνη Πολίτη, Αλέξανδρο Καραγιάννη και Πάρη Σεργιάννη, ήταν αυτοί που ξεκίνησαν το project, με την αρχική ιδέα να προκύπτει το 2021. Πλέον η ομάδα αποτελείται από 6 άτομα, με την προσθήκη του Νίκου Ίσσαρη (Software/Backend Developer) και της Γιώτας Παλιούρα (Social Media Manager).

Πως ακριβώς λειτουργεί όλο αυτό και τι πραγματικά συμβαίνει με τις ΜΚΟ και τις φιλανθρωπικές οργανώσεις στην Ελλάδα; Ο Παναγιώτης Κοκμοτός μιλά για όλα στο It’s Possible.

Πως προέκυψε η ιδέα για το project σας;

Η ιδέα για την Givelink γεννήθηκε το 2021, κατά τη διάρκεια του φοιτητικού διαγωνισμού κοινωνικής επιχειρηματικότητας Hult Prize του ΟΗΕ. Η πρόκληση του διαγωνισμού ήταν να βρεθούν ιδέες που συνδυάζουν το φαγητό ως όχημα για κοινωνική αλλαγή. Ο Αντώνης, συνιδρυτής της Givelink, συμμετέχοντας στο διαγωνισμό, θυμήθηκε ένα δελτίο που είχε διαβάσει παλαιότερα από το Χαμόγελο του Παιδιού, το οποίο ζητούσε από τον κόσμο να σταματήσει να δωρίζει προϊόντα εκείνη την περίοδο Χριστουγέννων. Η οργάνωση είχε λάβει πάρα πολλές δωρεές και δεν μπορούσε να τις αξιοποιήσει πλήρως. Έτσι προέκυψε η ιδέα για μια πλατφόρμα που θα εμφανίζει τις πραγματικές ακριβείς ανάγκες των φιλανθρωπικών οργανισμών σε προϊόντα, επιτρέποντας στους χρήστες να αγοράζουν και να δωρίζουν προϊόντα στους οργανισμούς που το χρειάζονται περισσότερο κάθε φορά. Με αυτό τον τρόπο, ο κόσμος θα μπορούσε να στηρίξει τις μικρότερες φιλανθρωπικές οργανώσεις που είχαν ακόμη ανάγκη σε προϊόντα και παράλληλα να προσφέρει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο!

Όσο περισσότερο ασχολούμασταν με τον τομέα της φιλανθρωπίας, τόσο περισσότερο παρατηρούσαμε ότι η πλατφόρμα μας μπορεί να λύσει πολλά από τα προβλήματα που εντοπίζαμε.

Για παράδειγμα, ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι φιλανθρωπικές οργανώσεις είναι η ασταθής ροή δωρεών καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Οι άνθρωποι τείνουν να δωρίζουν περισσότερο, για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων, του Πάσχα κ.λπ., ενώ οι ανάγκες των φιλανθρωπικών οργανώσεων σε δωρεές παραμένουν περίπου οι ίδιες κατά τη διάρκεια του έτους. Αυτό τους δημιουργεί ένα σημαντικό διαχειριστικό πρόβλημα.

Επιπλέον, οι φιλανθρωπικές οργανώσεις χρειάζονται συχνά τρόφιμα όπως γαλακτοκομικά, κρέας, φρούτα και λαχανικά, τα οποία οι άνθρωποι δεν μπορούν να δωρίσουν λόγω έλλειψης πληροφοριών και ημερομηνιών λήξης. Ως αποτέλεσμα, δημιουργούνται σημαντικά πλεονάσματα ξηρών τροφίμων (ζυμαρικά, ρύζι κ.λπ.). Ταυτόχρονα, μπορεί να υπάρχει ανάγκη για αγαθά που μπορούν εύκολα να δωριστούν (π.χ. βρεφικά εσώρουχα, σαμπουάν κ.λπ.), ωστόσο οι δωρητές δεν ενημερώνονται ανάλογα.

Αφού είδαμε όλα αυτά, και τα επικυρώσαμε με εσωτερικές έρευνες, αναπτύξαμε την πλατφόρμα ώστε να τα λύνει με ένα καλύτερο τρόπο.

Τα ευρήματα μας αποδεικνύουν ότι ως άνθρωποι, είμαστε φτιαγμένοι για να βοηθάμε τους άλλους, αλλά η εμπειρία που αποκομίζουμε τις περισσότερες φορές από αυτό μας απενεργοποιεί, διαταράσσοντας τα όμορφα συναισθήματα της προσφοράς.

Έτσι κινητοποιούμαστε συνεχώς για να φέρουμε μια νέα λύση που μπορεί να βελτιώσει την φιλανθρωπία!

Με απλά λόγια, πως λειτουργεί η πλατφόρμα σας και τι δυνατότητες παρέχει τόσο στις Οργανώσεις όσο και στους υποψήφιους δωρητές;

Η Givelink είναι μια πλατφόρμα όπου ο κόσμος μπορεί να κάνει online τα ψώνια για 40+ διαφανείς φιλανθρωπικές οργανώσεις στην Ελλάδα, με βάση τις πραγματικές τους ανάγκες.

Μετά την αγορά των προϊόντων, οι δωρητές μπορούν να παρακολουθούν βήμα-βήμα τη διαδικασία μέχρι αυτά να φτάσουν στον προορισμό τους, ενώ λαμβάνουν και μία φωτογραφία των αγαθών απευθείας από τη φιλανθρωπική οργάνωση μόλις τα παραλάβει!

Με αυτό τον τρόπο θέλουμε να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ των δωρεών των ανθρώπων και των πραγματικών αναγκών των φιλανθρωπικών οργανώσεων με διαφάνεια, και να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να γνωρίζουν καλύτερα τον αντίκτυπό τους.

Ως προς τις δυνατότητες, παρέχουμε στις συνεργαζόμενες οργανώσεις μια πλατφόρμα όπου μπορούν να:

  • Προσαρμόσουν το προφίλ τους
  • Βλέπουν σε πραγματικό χρόνο πόσο καλύπτονται οι ανάγκες τους (σε %), καθώς και τους πρόσφατους δωρητές τους.
  • Παρακολουθούν τις δωρεές τους
  • Προσθέτουν τις πραγματικές ανάγκες τους και τη διάρκειά τους.
  • Επικοινωνούν απευθείας με τους δωρητές
  • Ενημερώνουν για ειδικές δράσεις που διεξάγουν κατά τη διάρκεια του έτους

Από την πλευρά των δωρητών, η πλατφόρμα τους δίνει τη δυνατότητα να εξετάζουν λεπτομερώς τα στατιστικά στοιχεία των δωρεών τους μέσω της ενότητας MyImpact, υπολογίζοντας τον ακριβή κοινωνικό τους αντίκτυπο. Επιπλέον, μπορούν να παρακολουθούν την εξέλιξη της δωρεάς τους σε κάθε στάδιο, εξασφαλίζοντας περισσότερη διαφάνεια και άμεση ενημέρωση.

Είναι αξιοσημείωτο πως πλατφόρμα λάνσαρε στο Play Store και το App Store το προηγούμενο καλοκαιρι, και σε μόλις 1.5 χρόνο, συγκεντρώθηκαν περίπου 50.000 € προς τους φιλανθρωπικούς οργανισμούς, από 1.300 δωρητές κάνοντας πάνω από 2.000 δωρεές!

Οι φιλανθρωπικοί οργανισμοί που συνεργαζόμαστε είναι πάνω από 45, όλοι εγκεκριμένοι και αξιολογημένοι για τη διαφάνεια τους σε συνεργασία με το HIGGS.

Η αλήθεια είναι ότι τα τελευταία χρόνια έχουν βγει στην επιφάνεια αρκετές αρνητικές ειδήσεις για ΜΚΟ και φιλανθρωπικές οργανώσεις. Εσείς πως το βλέπετε όλο αυτό και τι πιστεύετε ότι πάει στραβά σε τέτοιες περιπτώσεις;

Πράγματι ένα ακόμα ζήτημα που επικρατεί τον τελευταίο καιρό είναι η δυσπιστία των δωρητών λόγω των τελευταίων γεγονότων από φιλανθρωπικές οργανώσεις

Αυτό έχει επηρεάσει τις δωρεές του κόσμου, φέρνοντας την Ελλάδα σε μια από τις χαμηλότερες θέσεις στον κόσμο σε δωρεές, αλλά παράλληλα αναδεικνύει την σχετική έλλειψη διαφάνειας στις τρέχουσες μεθόδους δωρεών, καθώς υπάρχει μεγαλύτερη ανάγκη από τους δωρητές να λαμβάνουν επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία της δωρεάς και να είναι πιο σίγουροι για τον αντίκτυπό τους.

Κατά συνέπεια, γνωρίζοντας τις παραπάνω βασιμες ανησυχίες του κόσμου σχετικά με την εμπιστοσύνη προς τις φιλανθρωπικές οργανώσεις, κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να συνεργαζόμαστε μόνο με οργανισμούς που πληρούν κριτήρια διαφάνειας γύρω απο τον αντίκτυπο και την οικονομική τους διαχείριση.

Γι’αυτό το λόγο συνεργαζόμαστε με τον Μη Κερδοσκοπικό Οργανισμό HIGGS, ο οποίος αξιολογεί τους περισσότερους φιλανθρωπικούς οργανισμούς στην Ελλάδα, με βάση παράγοντες όπως η διαφάνεια, η αποτελεσματικότητα και ο κοινωνικός αντίκτυπος. Αυτή η αξιολόγηση γίνεται μέσω της έκθεσης “Θαλής”, η οποία δημοσιεύεται καθε 1-2 έτη, και οι φιλανθρωπικοί οργανισμοί που συμπεριλαμβάνονται στη Givelink , έχουν πρώτα αξιολογηθεί και εγκριθεί από το HIGGS, συνήθως και με ελάχιστη απαιτούμενη αξιολόγηση τα 2/5 στην σχετική έκθεση.

Πέρα από τη συνεργασία αυτή όμως, πάντα κάνουμε και την δική μας αξιολόγηση στους οργανισμούς, μέσω φυσικών συναντήσεων, ώστε να γνωρίσουμε στην πράξη το κοινωνικό έργο των φιλανθρωπικών οργανισμών, καθώς και τους ανθρώπους που το υλοποιούν. Αυτή η διαδικασία επαναλαμβάνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα μέσω της διαρκούς επικοινωνίας και συναναστροφής με τους οργανισμούς, καθώς και της συνεχούς επαφής μας με το γενικότερο οικοσύστημα της φιλανθρωπίας στην Ελλάδα.

Επιπλέον, προσπαθούμε μέσω της πλατφόρμας να προάγουμε την διαφάνεια στην διαδικασία, δίνοντας την δυνατότητα στους δωρητές να παρακολουθούν βήμα – βήμα σε πιο στάδιο βρίσκεται η δωρεά τους, λαμβάνοντας μια φωτογραφία παραλαβής μόλις τα προϊόντα του παραληφθούν από τον οργανισμό, επικοινωνόντας απευθείας με τις φιλανθρωπικές οργανώσεις, και παρακολουθώντας τον κοινωνικό του αντίκτυπο.

Πως είναι πλέον η καθημερινότητα σας και τι όγκο δουλειάς έχει ένα project σαν αυτό που έχετε δημιουργήσει;

Θέλουμε συνεχώς να αναπτυσσόμαστε με στόχο να βελτιώσουμε τη φιλανθρωπία σε όλο τον κόσμο, συνδυάζοντας αρμονικά ένα κανονικό επιχειρηματικό μοντέλο με τον κοινωνικό αντίκτυπο.

Κατά συνέπεια, η ομάδα μας εργάζεται εντατικά σε πολλούς τομείς, όπως την ανάπτυξη νέων λειτουργιών για την πλατφόρμα, την ανάπτυξη συνεργασιών με προμηθευτές, εταιρείες και φιλανθρωπικές οργανώσεις, καθώς και την διασφάλιση της ομαλής διαχείρισης των παραδόσεων των προϊόντων στις συνεργαζόμενες ΜΚΟ. Παράλληλα, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στο marketing και την επικοινωνία, ώστε να ενισχύσουμε την αναγνωρισιμότητα και τη σύνδεση με το κοινό μας.

Βλέποντας ότι δεν υπάρχει παρόμοια πλατφόρμα σε διεθνές επίπεδο, εξετάζουμε επίσης αγορές του εξωτερικού για να επεκτείνουμε την Givelink. Έτσι, μπορούμε να διευρύνουμε το κοινωνικό μας αποτύπωμα και να φέρουμε ακόμα περισσότερους ανθρώπους κοντά σε έναν νέο, πιο διαφανή και αποτελεσματικό τρόπο φιλανθρωπίας.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδια σας από εδώ και στο εξής;

Στα άμεσα σχέδιά μας περιλαμβάνεται η ενσωμάτωση αξιολογήσεων οργανώσεων, όπου οι δωρητές θα εχουν τη δυνατότητα να αξιολογούν και να βλέπουν τις αξιολογήσεις των οργανώσεων για ακόμη μεγαλύτερη διαφάνεια και ενημέρωση, δυνατότητα εταιρικών δωρεών, κάλυψη περισσότερων αναγκών των φιλανθρωπικών οργανώσεων, δημιουργία API, χρήση gamification για την ενίσχυση της συμμετοχής, συνδρομητικές υπηρεσίες και αναλυτικότερη ενημέρωση για τον αντίκτυπο των δωρεών, προσφέροντας περισσότερες φωτογραφίες και αναφορές για το πώς αξιοποιούνται οι δωρεές.

Φυσικά, αυτό είναι ένα ενδεικτικό πλάνο, καθώς ως startup εξελισσόμαστε συνεχώς και προσαρμοζόμαστε στις ανάγκες της αγοράς.

Έχοντας κάνει τα πρώτα μας βήματα στην Ελλάδα, το όραμά μας είναι να επεκτείνουμε την Givelink και στο εξωτερικό, πάντα με γνώμονα την αποστολή μας, να γεφυρώσουμε το χάσμα μεταξύ των δωρεών των ανθρώπων και των πραγματικών αναγκών των φιλανθρωπικών οργανώσεων με διαφάνεια!

Γιάννης Μπελεγρίνης
Γιάννης Μπελεγρίνης
Ο Γιάννης Μπελεγρίνης είναι δημοσιογράφος και ιδρυτής του itspossible.gr. Ξεκίνησε τη δημοσιογραφική του διαδρομή, κάνοντας την πρακτική του στον τηλεοπτικό σταθμό Alpha. Σε ηλικία μόλις 19 ετών, εντάχθηκε στο δυναμικό της εφημερίδας «Ελεύθερος Τύπος» στο τμήμα του οικονομικού ρεπορτάζ. Στη συνέχεια εργάστηκε σε αρκετά ελληνικά ΜΜΕ όπως η Huffington Post Greece, ο Όμιλος του ANT1 και το Startup.gr.

TOP STORIES

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗς

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

20 − twelve =