Στην εποχή των social media είναι πιο εύκολο από ποτέ για κάποιον να κάνει κριτική ή σχόλια για άλλους. Αρκεί ένα κλικ.
Το ζητούμενο εδώ είναι το πως μπορείς να διαχειριστείς αυτή την κριτική, όταν γίνεται σε εσένα. Ειδικά αν εκτίθεσαι δημόσια (μπορεί π.χ. να έχεις ένα δικό σου project, να είσαι blogger ή YouTuber), πολλοί θα είναι αυτοί που θα προσπαθήσουν να κάνουν αρνητικά σχόλια για εσένα. Εδώ είναι οι 4 κινήσεις που μπορείς να κάνεις από τη μεριά σου:
1# Μην κάνεις… το θύμα: Οι άνθρωποι δυσκολεύονται να σεβαστούν ένα ηγέτη που το παίζει θύμα σε κάθε ευκαιρία. Η νοοτροπία θυματοποίησης δεν αποτελεί χαρακτηριστικό ηγεσίας, αλλά μάλλον αντιπροσωπεύει ένα άτομο που στερείται ψυχικής δύναμης και ψυχραιμίας.
2# Μην αντιδράς παρορμητικά: Είπαμε, η ψυχραιμία είναι σημαντική εδώ. Μην αντιδράσεις παρορμητικά και με έντονο τρόπο. Δες ποια είναι τα δεδομένα, και «χτίσε» την απάντηση σου πάνω σε αυτά. Δεν χρειάζονται «φωνές». Πάρε τον χρόνο σου και μην απαντήσεις αμέσως.
3# Μην το παίρνεις προσωπικά: Σε όλους τους πετυχημένους ανθρώπους γίνεται κριτική. Μην το παίρνεις προσωπικά. Επίσης, μερικές φορές έχει μικρή σημασία τι λένε οι άλλοι. Το σημαντικότερο είναι το τι λέει το δικό σου ένστικτο ή οι άνθρωποι που εμπιστεύεσαι.
4# Μετέτρεψε την κριτική σε ευκαιρία: Αν σου κάνουν κριτική, χρησιμοποίησε το ως «ελατήριο» για να γίνεις ακόμα καλύτερος. Άλλωστε, οι μεγάλοι leaders δεν σταματούν να βελτιώνονται και να παίρνουν νέες γνώσεις. Αυτή θα είναι η κατάλληλη απάντηση στους επικριτές σου, οι οποίοι μάλλον θα «εξαφανιστούν» μπροστά στις νέες επιτυχίες σου.