αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤέσσερις στρατηγικές για να αναπτύξεις την startup σου χωρίς χρήματα επενδυτών

Τέσσερις στρατηγικές για να αναπτύξεις την startup σου χωρίς χρήματα επενδυτών

Για τους περισσότερους νέους επιχειρηματίες και startuppers, μοιάζει μονόδρομος η χρηματοδότηση από επενδυτές.  Πως αλλιώς θα αναπτυχθεί ένα project; Θα αναρωτηθεί κάποιος. Κι όμως στη digital εποχή που ζούμε, το να πας… στην αγκαλιά κάποιου επενδυτή, δεν είναι ο μόνος διαθέσιμος δρόμος. Μάλιστα, η χρηματοδότηση δεν σου εξασφαλίζει την επιτυχία. Αρκετές φορές, η είσοδος επενδυτών μπορεί να δημιουργήσει προβλήματα και τα «ξένα χρήματα» να σε αποπροσανατολίσουν από τον βασικό στόχο. Από το να δημιουργήσεις, δηλαδή, μια κερδοφόρα επιχείρηση.

Αντί λοιπόν να ψάχνεις απεγνωσμένα για κάποιον επενδυτή και να θεωρείς ότι χωρίς χρηματοδότηση «γεν γίνεται τίποτα», μπορείς να κάνεις κάτι ακόμα καλύτερο: Να δεις τους άλλους δρόμους που υπάρχουν. Όπως αναλύει το αμερικανικό Entrepreneur.com, μπορείς να ακολουθήσεις 4 στρατηγικές.

1- Δημιούργησε ένα ελάχιστο βιώσιμο προϊόν: Θα το πούμε απλά. Το Facebook τις πρώτες ημέρες λειτουργίας του, δεν παρείχε πολλά πράγματα. Και απευθυνόταν σε περιορισμένο κοινό, σε φοιτητές πανεπιστημίων. Πρέπει λοιπόν να φτιάξει ένα ελάχιστο βιώσιμο προϊόν. Μια πολύ βασική έκδοση του project που έχεις στο μυαλό σου. Και να το τεστάρεις σε ένα μικρό κοινό. Αυτό έχει πολύ μικρό κόστος και μειώνει το ρίσκο.

2- Απέφυγε το «δίλημμα της τελειότητας»: Αυτό που κάνουν πολλοί νέοι, είναι να ξοδεύουν μήνες ή ακόμα και χρόνια, προσπαθώντας να τελειοποιήσουν το προϊόν τους. Και για όλο αυτό το διάστημα, δεν το δείχνουν ούτε σε έναν πελάτη. Βγάλε το προϊόν σου στην αγορά ακόμα κι αν δεν είναι τέλειο. Και μην ψάχνεις την τελειότητα από την αρχή. Χτίσε ένα καλό brand, λαμβάνοντας υπόψη το feedback που θα παίρνεις.

3- Δωρεάν εργαλεία: Είναι λογικό στην αρχή να έχεις έναν σφιχτό προϋπολογισμό. Έτσι λοιπόν, βρες διάφορα «εργαλεία» στο ίντερνετ που είναι δωρεάν και θα ε βοηθήσουν στη δουλειά σου. Αν το «εργαλείο» που έχεις δεν διαθέτει μια δωρεάν έκδοση, τότε μη διστάσεις να πάρεις μια trial version για κάποιο χρονικό διάστημα. Το Entrepreneur.com προτείνει μάλιστα και μερικές πλατφόρμες που ίσως αξίζει να τσεκάρεις.

4- Οι μαρτυρίες μετρούν: Είναι δύσκολο όταν έχεις ένα νέο προϊόν, να πείσεις τους πελάτες να το αγοράσουν. Τι μπορείς να κάνεις; Να το προσφέρεις στην αρχή δωρεάν, με αντάλλαγμα κάποιες μαρτυρίες χρηστών, οι οποίοι θα μιλούν για την ποιότητα του project σου. Αν μπορέσεις μάλιστα να βάλεις κάποιους γνωστούς Βloggers ή Youtubers στο παιχνίδι, θα έχεις ακόμα καλύτερα αποτελέσματα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

1 − 1 =