αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤέσσερις κινήσεις για να αποφύγεις του περισπασμούς μέσα στην ημέρα σου και να μείνεις συγκεντρωμένος

Τέσσερις κινήσεις για να αποφύγεις του περισπασμούς μέσα στην ημέρα σου και να μείνεις συγκεντρωμένος

Το έχουμε ξανά πει. Ζούμε στην εποχή των… αμέτρητων περισπασμών. Το σκηνικό μάλλον σου φαίνεται οικείο: Ξεκινάς την ημέρα έτοιμος να ολοκληρώσεις όλα όσα έχεις στην to-do λίστα σου, αλλά στην συνέχεια παρασύρεσαι. Τα social media, τα emails, οι ξαφνικές βιντεοκλήσεις, είναι μικρά καθημερινά πράγματα που μπορούν να σε αποσυντονίσουν. Και τελικά φτάνεις στο μέσο της ημέρας χωρίς να καταλάβεις πως ξοδεύτηκαν όλα αυτές οι ώρες.

Είναι επίσης αλήθεια ότι το να είσαι απασχολημένος δεν σημαίνει ότι είσαι παραγωγικός. Στην πραγματικότητα, συχνά συμβαίνει το αντίθετο. Απασχολημένος σημαίνει ότι έχεις ένα φορτωμένο πρόγραμμα, αλλά μπορεί να επιτύχεις πολύ λίγα. Καταπιάνεσαι με διάφορα πράγματα χωρίς να ολοκληρώνεις σχεδόν τίποτα. Και τις περισσότερες φορές οι προσοχή σου αποσπάται από τα πραγματικά σημαντικά tasks.

Αυτό είναι το τοπίο. Και τι μπορείς να κάνεις; Τώρα θα δεις 4 κινήσεις για να αποφύγεις τους περισπασμούς μέσα στην ημέρα σου και να μείνεις συγκεντρωμένος και παραγωγικός.

1# Συγκεκριμένο ωράριο

Ειδικά όταν είσαι freelancer ή επιχειρηματίας, μπορείς να δημιουργήσεις το δικό σου πρόγραμμα. Αυτό δίνει μεγάλη ελευθερία, αλλά μπορεί επίσης να προκαλέσει προβλήματα εάν τα όρια… θολώσουν. Για να βεβαιωθείτε ότι είστε σε καλό δρόμο, ξεκινήστε να δουλεύετε μέσα σε συγκεκριμένα ωράρια – σε ώρες που λειτουργούν καλύτερα για εσάς. Κάτι τέτοιο θα σας βοηθήσει να παραμείνετε συγκεντρωμένοι, ώστε όταν εργάζεστε να είστε πλήρως παρόντες. Όταν έχετε προγραμματίσει να δουλέψετε, θα ασχολείστε με αυτό. Επίσης, ‘μαρκάρετε’ τις δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με την εργασία και συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας σας, όπως ραντεβού με γιατρούς, ως δραστηριότητες «εκτός γραφείου». Η κατοχή αυτής της νοοτροπίας σας βοηθά να αξιοποιήσετε περισσότερο την ημέρα σας και ποιες ώρες πρέπει να δουλεύετε χωρίς περισπασμούς.

2# Βάλε τις σωστές προτεραιότητες

Όταν θέλετε να ολοκληρώσετε tasks στην to-do λίστα σας, θέστε 3 κύριες προτεραιότητες κάθε μέρα. Αυτά είναι τα μεγάλα challenges που πρέπει να αντιμετωπίσετε αν θέλετε να προοδεύσετε. Πάντα θα υπάρχουν ζητήματα που θα εμφανιστούν εκτάκτως και θα σας βγάλουν από τον δρόμο, αλλά αποφύγετε να αντιδράσετε σε αυτές τις μικρότερες ‘πυρκαγιές’. Αντ’ αυτού, προσπαθήστε να ολοκληρώσετε πρώτα τους 3 μεγάλους στόχους, πριν ασχοληθείτε με τα μικρότερα πράγματα.

3# Κάνε διαλείμματα

Κανείς δεν μπορεί να δουλέψει ασταμάτητα. Είναι ζωτικής σημασίας να προγραμματίζετε διαλείμματα καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας σας για να αποφύγετε το burnout. Το λιγότερο που μπορείτε να κάνετε είναι να αφιερώσετε 15 λεπτά κατά τη διάρκεια του μεσημεριού για να κάνετε μια βόλτα, να πάρετε λίγο καθαρό αέρα και αποσυμπιεστείτε. Θα επιστρέψεις νιώθοντας ανανεωμένος, φορτισμένος και έτοιμος μπεις ξανά στην δουλειά με συγκέντρωση. Καθ ‘όλη τη διάρκεια της ημέρας, κάνε επίσης μικρά, τακτικά διαλείμματα.

4# Άσε στην άκρη τους online περισπασμούς

Βασικό κομμάτι σε αυτή τη λίστα. Όπως είπαμε στην αρχή, είναι πολύ εύκολο να χάνεις χρόνο χωρίς να το καταλαβαίνεις. Για να γνωρίζετε πού χάνετε πολύτιμες ώρες, παρακολουθείστε πόσο χρόνο ξοδεύετε στα κοινωνικά μέσα και στο email. Τηρώντας ένα ‘ημερολόγιο χρόνου’, θα μπορείτε να εντοπίσετε τους μεγαλύτερους περισπασμούς σας – και στη συνέχεια να τους περιορίσετε! Πως; Υπάρχουν αρκετές επιλογές. Όπως το να βάλεις το κινητό σε λειτουργία πτήσης για μερικές ώρες- έτσι ώστε να μην χτυπάνε οι ειδοποιήσεις. Κρατήστε το τηλέφωνό σας σε ξεχωριστό δωμάτιο όταν πρέπει πραγματικά να συγκεντρωθείτε. Κλείστε όλα τα παράθυρα στον υπολογιστή σας που δεν σχετίζονται με την τρέχουσα εργασία σας, συμπεριλαμβανομένου του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

five × one =