αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤέσσερις κανόνες για να χτίσεις το personal brand σου. Και να «επιβιώνεις» σε κάθε κατάσταση | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Τέσσερις κανόνες για να χτίσεις το personal brand σου. Και να «επιβιώνεις» σε κάθε κατάσταση | Του Γιάννη Μπελεγρίνη

Αρκετοί από εσάς πιθανότατα το είδατε. Πριν από λίγο καιρό, o Elon Musk παρουσίασε το Cybertruck, ένα νέο ηλεκτρικό (και θωρακισμένο) pickup. Μόνο που κατά την διάρκεια της επίσης παρουσίασης, συνέβη ένα απρόοπτο on stage. Ο συνεργάτης του Musk πέταξε μια μεταλλική μπάλα στα παράθυρα του οχήματος, θέλοντας να δείξει ότι αυτά δεν σπάνε. Αλλά μάντεψε: Τα τζάμια έσπασαν. Σε… ζωντανή μετάδοση.

Γράφει ο Γιάννης Μπελεγρίνης

Ενώ το γεγονός σχολιάστηκε από τα ΜΜΕ και πολλούς χρήστες σε όλο τον κόσμο, το αποτέλεσμα ήταν ίσως απρόσμενο: Το φουτουριστικό όχημα καταγράψει μέχρι τώρα περίπου 150.000 προπαραγγελίες. Παρά το φιάσκο δηλαδή, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που θέλουν να το αγοράσουν. Χωρίς καν να περιμένουν να δουν αν το όχημα θα τελειοποιηθεί και αν θα λυθούν τα όποια ζητηματάκια.

Με μία λίγο πιο business ματιά, τα πράγματα εδώ είναι ξεκάθαρα: Ο Elon Musk έχει καταφέρει να χτίσει ένα τόσο δυνατό personal brand, που του επιτρέπει να «επιβιώνει» ακόμα και όταν τα πράγματα πάνε πολύ στραβά. Μπορεί να πουλήσει λοιπόν ένα όχημα το οποίο, αποδεδειγμένα, δεν κάνει αυτά που υπόσχεται. Γιατί απλά το κατασκευάζει ο Elon Musk.

Πως όμως μπορείς να χτίσεις ένα personal brand το οποίο θα σε κάνει να ξεχωρίσεις στο επαγγελματικό σου πεδίο; Για να ανεβάσεις τις μετοχές σου, και όλοι να σε εμπιστεύονται… με κλειστά μάτια; Για αρχή, μπορείς να κάνεις τις 4 παρακάτω κινήσεις.

1# Έχε άποψη (και πες την δυνατά): Αν θέλεις να φτιάξεις ένα κοινό που θα σε ακολουθεί δυναμικά, πρέπει να έχεις άποψη και να την λες. Για διάφορα πράγματα που συμβαίνουν τριγύρω. Εστιάζοντας πάντα στο πεδίο σου. Μην σε ανησυχεί το αν θα συμφωνήσουν όλοι μαζί σου. Αυτό δεν θα γίνει. Εσύ απλά έχε την άποψη σου, η οποία θα δημιουργεί ενδιαφέρουσες συζητήσεις.

2# Δώσε γνώσεις: Ο καλύτερος τρόπος για να φτιάξεις το προφίλ σου, είναι να βοηθήσεις τους άλλους. Μοιράσου τις γνώσεις που έχεις. Δώσε τις συμβουλές σου. Εξήγησε στους ανθρώπους το πως ακριβώς δουλεύεις, βήμα- βήμα. Δώσε την ίδια έμφαση στις αποτυχίες σου, όσο κάνεις και με τις επιτυχίες σου.

3# Σπάσε κανόνες: Μην πας πάντα με το «πρέπει». Κάνε το με τον δικό σου τρόπο. Ακόμα κι αν κάποιοι σε θεωρήσουν τρελό στην αρχή. Δες ποια είναι η «αποστολή» και οι στόχοι σου, και στην συνέχεια συμπλήρωσε τους κανόνες. Όχι το αντίστροφο. Α, και μην προσπαθείς να αντιγράψεις κανέναν άλλο.

4# «Παίξε» με την δική σου πλατφόρμα: Αυτό που δεν καταλαβαίνουν αρκετοί στην εποχή μας, είναι ότι δεν γίνεται να χτίσεις μια αυτοκρατορία πάνω σε ενοικιαζόμενη Γη. Τα social media και το YouTube είναι καλά. Αλλά δεν θα πρέπει αν ξεχνάς ότι τα δεδομένα που έχεις εκεί δεν είναι στην κατοχή σου. Έχουμε δει, για παράδειγμα, FB Pages με 100.000 Likes να κλείνουν μέσα σε μια νύχτα. Και μετά έχεις πρόβλημα. Φρόντισε να έχεις πάντα και μια δική σου πλατφόρμα. Μπορεί να είναι ένα απλό blog. Ή ένα newsletter. Ένας χώρος που θα μπορούν όλοι να σε βρουν, πάντα. Από εκεί, ίσως μπορέσεις να έχεις και έσοδα. Είπαμε, θα είναι δικό σου και θα μπορείς να το διαχειριστείς όπως θες. Ίσως θα καταφέρεις να πουλάς… ακόμα και καπέλα.

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

6 − two =