αρχικηΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΤέσσερις απλές τεχνικές για να αποφύγεις τον εφησυχασμό

Τέσσερις απλές τεχνικές για να αποφύγεις τον εφησυχασμό

Η άνεση και ο εφησυχασμός μπορούν να «σκοτώσουν» την πρόοδο. Το βλέπουμε συχνά να συμβαίνει όταν βάζουμε έναν μεγάλο επαγγελματικό στόχο, και κάπου στην διαδρομή… βαλτώνουμε.

‘Η μπορεί να το δούμε σε έναν προσωπικό στόχο, όπως η απώλεια βάρους.

Η επιτυχία είναι ωραία όταν αρχίσετε να ξεπερνάτε τα εμπόδια. Αφιερώνεις μια στιγμή για να δεις την πρόοδό σου, νιώθεις καλά με αυτό και μετά τι; Υπάρχουν δύο βασικοί δρόμοι: Μερικοί άνθρωποι το χρησιμοποιούν ως καύσιμο και κίνητρο για να συνεχίσουν και να πετύχουν περισσότερα. Άλλοι όμως μένουν στη ζώνη άνεσής τους και σε μια αίσθηση εφησυχασμού. Νιώθουν ότι μπορούν να ξεκουραστούν τώρα που πέτυχαν κάτι.

Δεν υπάρχει τίποτα κακό με την ανάπαυση. Δεν είσαι μηχανή. Είσαι ένας άνθρωπος που χρειάζεται ξεκούραση. Η ξεκούραση, ωστόσο, μπορεί γρήγορα να εξελιχθεί σε εφησυχασμό. Η ζώνη άνεσης είναι… ωραία. Και γιατί θα θέλατε να βγείτε από τη ζώνη άνεσής σας μόλις βρείτε το δρόμο σας εκεί;

Η απάντηση είναι απλή.

Η προσωπική ανάπτυξη και βελτίωση συνήθως δεν πραγματοποιούνται στη ζώνη άνεσής σας. Πρέπει να βγείτε έξω από τη ζώνη άνεσής σας για να κάνετε πράγματα που σας αγχώνουν και σας τρομάζουν. Έτσι αναπτύσσετε νέες δεξιότητες, ανακαλύπτετε νέα ταλέντα, ανακαλύπτετε νέα πάθη και δημιουργείτε το είδος της ζωής που θέλετε για τον εαυτό σας.

Αλλά το μεγάλο ερώτημα είναι: Πώς μπορώ να αποφύγω τον εφησυχασμό; Εδώ είναι 4 απλές τεχνικές.

1. Αντιμετωπίστε την κάθε μέρα ως μια νέα αρχή

Ο εφησυχασμός αφορά πραγματικά δύο πράγματα. Πρώτα, έχετε την άνεσή σας αυτή τη στιγμή και ταυτόχρονα έχετε τα προηγούμενα επιτεύγματά σας για να… επαναπαυθείτε. Είναι τόσο εύκολο να περνάς τον χρόνο σου κοιτάζοντας το παρελθόν, όλα τα πράγματα που έχεις καταφέρει, όλο τον δρόμο που έχεις διανύσει για να φτάσεις εκεί που είσαι και να λες: «Τελείωσα! Τα κατάφερα!».

Αλλά δεν είναι τόσο εντυπωσιακό, αν μείνεις για πάντα εκεί. Επίσης μην ξεχνάς ότι ακόμα κι αν έχεις πετύχει κάποια επιτεύγματα, αυτά θα «ξεθωριάσουν» σε βάθος χρόνου. Δες τα όμορφα ελληνικά και ρωμαϊκά αγάλματα από τα αρχαία χρόνια. Είναι τόσο κομψά και εντυπωσιακά. Αλλά ξέρατε ότι οι Έλληνες και οι Ρωμαίοι ζωγράφιζαν τα αγάλματά τους; Μερικές φορές σε φωτεινά και λαμπερά χρώματα. Δύσκολο να το δεις αυτό τώρα, γιατί το πέρασμα του χρόνου σιγά- σιγά φθείρει αυτή τη μπογιά.

Και έτσι πάει με τη ζωή. Καθώς μεγαλώνετε, οι σχέσεις αλλάζουν, οι καριέρες αλλάζουν, οι καταστάσεις διαβίωσης αλλάζουν. Ολα αλλάζουν αργά ή γρήγορα.

Η λύση είναι να αντιμετωπίζετε κάθε μέρα σαν να είναι μια καινούργια μέρα.

Αφιερώστε λίγο χρόνο για να εκτιμήσετε τι έχετε χτίσει και από πού προέρχεστε, αλλά καταλάβετε ότι η χθεσινή επιτυχία δεν σημαίνει ότι θα είναι ακόμα εκεί αύριο. Να ξέρετε ότι πρέπει να συνεχίσετε να το εργάζεστε, ακόμα κι αν είναι λίγο κάθε ημέρα. Δεν χρειάζεται να είναι τεράστιες αλλαγές. Αλλά πρέπει να έχεις μια εξέλιξη.

2. Θέστε μικρούς βιώσιμους στόχους που θα σας οδηγήσουν σε μεγαλύτερους στόχους

Οι μεγάλοι στοχοι δεν μπορουν να πραγματοποιηθούν μέσα σε μία νύχτα. Είναι χρήσιμο να χωρίς τον μεγάλο στόχο σου, σε μικρότερα κομμάτια. Τα οποία θα σε οδηγήσουν στον τελικό προορισμό σου.

Σε παλαιότερο άρθρο είχαμε μιλήσει για τα S.M.A.R.T. goals. Οι οποίοι μπορούν να σε βοηθήσουν να καταγράψεις πρόοδο στη ζωή σου και να αυξήσεις τις πιθανότητες για να πετύχεις αυτά που θες. Αλλά τι σημαίνει το παραπάνω ακρωνύμιο; Ας το δούμε:

S= Specific (Συγκεκριμένος)

Μ=Μeasurable (Μετρήσιμος)

Α=Αttainable (Eπιτεύξιμος)

R=Realistic (Ρεαλιστικός)

Τ=Τime Framed (Σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα)

Δηλαδή ένας στόχος για να είναι έξυπνος πρέπει να είναι συγκεκριμένος, μετρήσιμος, επιτεύξιμος, ρεαλιστικός και ορισμένος για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

3. Δες με ποιους κάνεις παρέα

Μερικές φορές ο εφησυχασμός συνδέεται… με τους ανθρώπους που έχουμε γύρω μας. Μια φράση λέει: «Είσαι ο μέσος όρος των πέντε ανθρώπων με τους οποίους περνάς τον περισσότερο χρόνο». Και σε μεγάλο βαθμό, αυτό είναι αλήθεια. Εάν είστε άτομο με υψηλά κίνητρα που θέλει να κάνει πράγματα, το να κάνετε παρέα με άτομα που νιώθουν ΟΚ με το πού βρίσκονται τωρα, δεν είναι κίνητρο. Στην πραγματικότητα, συχνά θα χαρούν να σας ενθαρρύνουν να μην επιδιώξετε τους στόχους σας. ‘Η θα σας πουν να χαλαρώσετε.

Δεν έχουν όλοι την ίδια σπίθα. Στην καλύτερη περίπτωση, οι φίλοι και η οικογένειά σας μπορεί να νιώθουν ότι σας προσέχουν πραγματικά. Γιατί να δουλεύεις τόσο σκληρά; Γιατί να προσπαθείς τόσο σκληρά; Γιατί πρέπει να ανησυχείτε τόσο πολύ για να πετύχετε αυτό που θέλετε; Απλά χαλαρώστε και πάρτε ρεπό. Και μερικές φορές αυτό ισχύει. Δεν πρέπει να φτάσεις στο burnout.

Από την άλλη πλευρά, μερικές φορές οι άλλοι άνθρωποι το κάνουν αυτό, όχι επειδή θέλουν να σας υποστηρίξουν ή θέλουν το καλύτερο για εσάς, αλλά επειδή θέλουν να υπονομεύσουν την πρόοδό σας. Για παράδειγμα, σε μερικούς ανθρώπους δεν αρέσει να βλέπουν άλλους να πετυχαίνουν επειδή οι ίδιοι δεν τα κατάφεραν. Σκόπιμα θα σαμποτάρουν την επιτυχία σας, ώστε να αισθάνονται καλύτερα με τον εαυτό τους. Δες λοιπόν με ποιους περνάς τον χρόνο σου. Και ίσως χρειαστεί να κάνεις… αλλαγές.

4. Δες την αποτυχία ως χρήσιμο μάθημα

Δεν υπάρχει πιο ισχυρό εργαλείο επιτυχίας από την κατανόηση του ρόλου της αποτυχίας σε αυτή τη διαδικασία. Πολλοί άνθρωποι βλέπουν τις αναποδιές και τις αποτυχίες ως το τέλος της προόδου τους. Δεν είναι. Είναι μια πινακίδα που σας λέει ότι πρέπει να στραφείτε προς μια διαφορετική κατεύθυνση.

Όταν αντιμετωπίζετε μια οπισθοδρόμηση, μια αποτυχία ή κάτι δεν λειτουργεί όπως αναμενόταν, αναρωτηθείτε: Ποιο είναι το μάθημα εδώ; Τι μπορώ να μάθω από αυτή την εμπειρία; Και τι μπορώ να κάνω διαφορετικά στο μέλλον;

ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΧΟΛΙΑ

Αφήστε ένα σχόλιο

10 − two =